Att bygga om en Flipper 620.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att bygga om en Flipper 620....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av jojon80
    Dellensjöarna är grymma på höst och vår. Du förstår att jag har lite svårt att slita mej från dom och ge mej ut på östersjön. Fast man blir ju lite sugen när du postar bilder på dina monsterlaxar
    Jojon det ena behöver inte utesluta det andra det blir inte lätt den saken är klar men jag har några tips att bjuda på privat som jag tror kan vara av hjälp redan dina tl är ett bra steg.
    Vad gäller Sportpiloten, visst får du en för fyra lax precis vad jag betalade för min beggad.
    Har vid det här laget skickat den till generalagenten två gånger för bristfällig funktion sista gången bytte de ut innehållet i kompassen (efter kraftigt skällande gjorde de detta gratis lönar sej alltid att bli förbannad ) och nu funkar den någorlunda bra för trollingen, nackdelen är det ständiga "sågandet" fram och tillbaka med ratten när båten gungar i sidled, tröttsamt att höra.
    Service killen sa att den troligen behöver programmeras om vilket tydligen är möjligt dock ska man släpa allt till sjötest nånstans skiter i det och köper bättre grejor i framtiden.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av The Loomis Man
      om jag hade fått välja hade jag tagit Team Järnets båt
      Järnets båt är fin herr Järn själv måste vara en av de bättre båtbyggarna i landet, köpte ett halvfab skrov och gjort resten själv, verkligt snyggt bygge!
      En friskus också har hänt att han gett sej ut halvvägs till Gotska Sandön, då gäller det att kunna lita på grejorna och vädret!

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM
        Järnets båt är fin herr Järn själv måste vara en av de bättre båtbyggarna i landet, köpte ett halvfab skrov och gjort resten själv, verkligt snyggt bygge!
        En friskus också har hänt att han gett sej ut halvvägs till Gotska Sandön, då gäller det att kunna lita på grejorna och vädret!
        Jo jag läste det där med gotska sandön på regals sida... fisket (läs trolling) runt öland och gotland är värkligen mycket att upptäcka men det kräver sin båt. Det blåser nämligen hårt och ofta.

Jag har varit i kontakt med Anytec och hört om prisuppgifter på halvfabrikat. Men sådana får dem inte sälja längre av någon anledning.
        G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

• Skulle tro det beror på Predatorns incident i Simris, man har blivit lite försiktigare, vill nog inte att företagsnamnet förknippas med hemmabyggen och djupdykningar.
          Dock finns det andra i Bromma nära flygfältet utanför Stockholm finns en smidesfirma som svetsar verkligt fina alubåtar vet dock inte om de levererar halvfabrikat kvaliteten ligger inte efter Anytec på något sätt vad jag kunde se blev verkligt imponerad måste jag säga.
          Om du är ute efter båt är tipset en gammal hardtop i plast precis som jojon och joj jobbar på du får mycket för pengarna och de blir lika bra som vilken Anytec som helst ska väl iofs erkänna kanske inte lika snygg men den är väl ändå avsedd för fiske och inget utställningsföremål?

Kommentera

• Vill ha en någorlunda underhållsfri båt.

Känns som en i aluminium underlättar en hel del...
            G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM
              Dock finns det andra i Bromma nära flygfältet utanför Stockholm finns en smidesfirma som svetsar verkligt fina alubåtar vet dock inte om de levererar halvfabrikat kvaliteten ligger inte efter Anytec på något sätt vad jag kunde se blev verkligt imponerad måste jag säga.
              arronet?
              G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Vill ha en någorlunda underhållsfri båt.

Underhållsfri båt? i trollingsvängen, finns nog alltid pyssel att göra, antar du har kunnande och utrustning för alusvetsning och då kommer saken i ett annat läge om du inte har detta blir det en dyr historia definitivt.
                En riktigt fin båt är den större Silvern med ruff och stängbara dörrar till akterdäcket såg en sån i Nynäs i våras, tycker faktiskt den var vassare än Järnets har dock inte ekonomin för en sådan annars hade den varit ett val utan tvekan.
                Efter att du gjort ombyggnaden av din plastbåt på rätt sätt så är underhållet av själva båten inte så omfattande, personligen skulle jag nog föredra plast framför alu men allt är som bekant en smaksak, kul att du upptäckt att fiske inte bara är fluga när det gäller lax, min styrman gjorde detta också efter några riktigt roliga resor till Vättern, han är nämligen fanatisk tvåhands fiskare i Norge!

Kommentera

Vill ha en någorlunda underhållsfri båt.

Silver Eagle 650 WA

Här & här och här med!

Kommentera

arronet?
                    Kommer inte ihåg firmans namn på rak arm men om det är av intresse så kan jag kolla upp det dock de borde finnas på nätet de hade ett antal färdiga båtar på gårdsplanen och det var inga jollar snarare halvmiljonsbåtar sök så hittar du säkert, ligger i Bromma utanför Stockholm.
                    Arronet kollade Google stämmer precis ligger på Bällstavägen i Bromma
                    Senast ändrad av TAMTAM; 2006-11-24, 17:10.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pikeless
                      Silver Eagle 650 WA

Här & här och här med!

Star Cabin 650 tusan varför skulle du posta just Silver jag som försökt glömma den

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka