Att bygga om en Flipper 620.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att bygga om en Flipper 620....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Haha visst är det kul när det blir lyckat eller hur plast är rätt enkelt då man lärt sej!
    Bara för att kontra här har du två bilder på sommarens projekt på finnen allt du ser under badbryggan och ut från skrovet är påskarvat och inplastat, köpte en delvis förtillverkad bit i Finland slet sedan av bryggan och plastade fast den byggde också ny akterspegel runt bryggans motorbrunn mycket jobb var det men blev riktigt bra till slut, båten behövde detta bryggan försköt motorerna bakåt med resultat att motorerna nästan hamnade under ytan när man sticker iväg riktig finsk idiotkonstruktion på en annars mycket trevlig trollingbåt, som sagt allt finns det en lösning på mvh
    Shit vilket jobb du har gjort där Ser riktigt snyggt ut!
    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

• Grymt duktiga ni är! Kul och inspirerande att se!

/Fredde

Kommentera

• Som jag sagt tidigare har du en plastbåt och här ligger den stora fördelen med det materialet inget är omöjligt absolut inget Biltema exv. har vad du behöver till små pengar med tiden får man erfarenhet och vågar ge sej på allt svårare grejor.
        Tro mej!
        Resten är bara en fråga om ork tid och faktiskt intresse.
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
          Som jag sagt tidigare har du en plastbåt och här ligger den stora fördelen med det materialet inget är omöjligt absolut inget Biltema exv. har vad du behöver till små pengar med tiden får man erfarenhet och vågar ge sej på allt svårare grejor.
          Tro mej!
          Resten är bara en fråga om ork tid och faktiskt intresse.
          Absolut! Man ska ju inte dra igång ett stort plastprojekt om man inte har riktigt stor motivation till det för det krävs fokus när man håller på och har man väl börjat finns det inte mycket till återvändo.

Biltemas väv kan vara lite jobbig och svårarbetad, ganska svårt att mätta den enkelt men funkar gör den.

När jag plastade fast dom balkarna jag gjort så tog jag tre stycken 10 cm breda remsor typ 30 cm långa och mättade klart dom på en blank skiva sen tog jag dom blöta med två spackelspadar och lyfte fram till det aktuella stället så var det kanonenkelt att laminera fast remsorna, mycket enklare att hantera det så framförallt på stående ytor. Innan jag fick tips om detta tyckte jag det var ett elende att hålla på med remsorna en och en. riv av remsorna så blir det mjukare och mer lättspacklade avslut.

Jag har en gammal köksbänk i melamin som jag har och plastar allt som ska vara slätt och någorlunda blankt på.

Detta har dock bara varit en träning inför nästa projekt på nästa båt om ett par år då ska det byggas riktig havskryssare för större äventyr

Kommentera

• Måste börja om med projektet nu... har glömt göra plats för en sån här

Länk: Ovärderligt tillbehör

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
              Måste börja om med projektet nu... har glömt göra plats för en sån här

Länk: Ovärderligt tillbehör
              Haha, värsta är väl om den kastar ut den utanför relingen, gäller nog finjustera innan mvh

Kommentera

• Bravo

Rolig och inspirerande tråd, bravo
                I ett tidigare inlägg hänvisas till bild på Flodströms cockpit med ram-mounts, var hittar jag den?
                MVH
                /Oscar

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

• Har målat på lite Gelcoat verkar bli bra ska på Topcoat imorgon, skitsvårt att se hur det blir på riktigt bara kanske blir en otäck överaskning när båten kommer ut i dagsljus...
                  Bifogade filer

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gäddman Visa inlägg
                    Rolig och inspirerande tråd, bravo
                    I ett tidigare inlägg hänvisas till bild på Flodströms cockpit med ram-mounts, var hittar jag den?
                    MVH
                    /Oscar
                    Tackar!

Länk: Flodströms tråd

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
                      Har målat på lite Gelcoat verkar bli bra ska på Topcoat imorgon, skitsvårt att se hur det blir på riktigt bara kanske blir en otäck överaskning när båten kommer ut i dagsljus...
                      Hmmm Johan blev tveksam till din text här på ren råplast invändigt målar du bara med topcoat alt olika båtfärger aldrig med gelcoat något som i stort sett endast används vid nybåts tillverkning kanske jag missat något mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 825 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka