Att bygga om en Flipper 620.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att bygga om en Flipper 620....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Så nu står hon på plats i ladan

Står kanonbra där, men det blev nästan lite spännande för det fanns ett hål i golvet som var väl dolt av en masonitskiva

Var ute där idag och ställde dit nya ekolodet löst och det passar fint på instrumentpanelen men det är svårt att hitta tid att göra något ordentligt med den.
    Bifogade filer
    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

• Såhär ser den ut i helhet på plats hos gubbarna
      Bifogade filer

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
        Så nu står hon på plats i ladan

Står kanonbra där, men det blev nästan lite spännande för det fanns ett hål i golvet som var väl dolt av en masonitskiva

Var ute där idag och ställde dit nya ekolodet löst och det passar fint på instrumentpanelen men det är svårt att hitta tid att göra något ordentligt med den.
        Haha Joj kolla så inte takstolarna är rutten masonit osså, avundsjuk här dags att flytta från storstan finns inte ett ställe att förvara båten inomhus och säkert.
        Naturligtvis går det men plånboken måste vara bred dessvärre skit mvh
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Hej joj
          Såg på dina Lowrance enheter. Vore det inte ide att fästa dom m.h.a. ett RAM-mounting system. Då får du dem vridbara i alla riktningar. Finns att köpa både i Sverige eller på eBay.

Pris i Sverige mellan 500 och 700 kr ca beroende på vilken typ du faller för (och som passar till dashbordet). Blir mer plats på dashen och dessutom, man kan flytta til bästa vinkel (också optimalt för passagerare). Jag kör med det systemet, det blir en också till VHFén, perfekt.

edit. Båten din ser jäkligt fin ut, grattis. Men vilket jäkla golv, tur det inte blev värre än som så.

mvh
          Mvh Flodström
          Flyfishing for salmon

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Haha Joj kolla så inte takstolarna är rutten masonit osså, avundsjuk här dags att flytta från storstan finns inte ett ställe att förvara båten inomhus och säkert.
            Naturligtvis går det men plånboken måste vara bred dessvärre skit mvh
            Takstolarna ser stabila och fina ut

Nu när jag bor inne i småland, så finns det gott om gamla gårdar, har faktiskt cykelavstånd ut.
            Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
            Hej joj
            Såg på dina Lowrance enheter. Vore det inte ide att fästa dom m.h.a. ett RAM-mounting system. Då får du dem vridbara i alla riktningar. Finns att köpa både i Sverige eller på eBay.

Pris i Sverige mellan 500 och 700 kr ca beroende på vilken typ du faller för (och som passar till dashbordet). Blir mer plats på dashen och dessutom, man kan flytta til bästa vinkel (också optimalt för passagerare). Jag kör med det systemet, det blir en också till VHFén, perfekt.

edit. Båten din ser jäkligt fin ut, grattis. Men vilket jäkla golv, tur det inte blev värre än som så.

mvh
            Tack Flodström! Jo planen är faktiskt att skaffa RAM mounts, bestämde mej för det när jag såg en bild på din instrumentpanel. Tar nog med det i nästa beställning från USA.

Var nere i källaren och synade golvet idag och det är kanonstabilt, står 6-7 husvagnar och en segelbåt innanför min som har lyckats missa det här borgömda hålet.
            Ursprungligen postat av Jonas 37
            Jag har också min båt inomhusförvarad året ute på landet ca 1.5 mil från Västerås.Jag har typ lada som dig förutom att ladan har betonggolv.Jag betalar 500kr i månaden vilket jag tycker är dyrt men jag har inga andra alternativ.
            Finns lastbilsgarage i Västerås men dom kostar runt 2000kr i månaden.
            He he Jonas, jag betalar 1000 kr om året Ska dessutom slänga till dom lite fisk och pilsner ibland.

Finns el och dessutom en travers i taket. Helnöjd

Kommentera

Takstolarna ser stabila och fina ut

Nu när jag bor inne i småland, så finns det gott om gamla gårdar, har faktiskt cykelavstånd ut.

Tack Flodström! Jo planen är faktiskt att skaffa RAM mounts, bestämde mej för det när jag såg en bild på din instrumentpanel. Tar nog med det i nästa beställning från USA.

Var nere i källaren och synade golvet idag och det är kanonstabilt, står 6-7 husvagnar och en segelbåt innanför min som har lyckats missa det här borgömda hålet.

He he Jonas, jag betalar 1000 kr om året Ska dessutom slänga till dom lite fisk och pilsner ibland.

Finns el och dessutom en travers i taket. Helnöjd
              Haha Johan "slänga till dom lite fisk ibland" då får du väl fiska bättre än förra året tyckte mest du klagade över utebliven fångst då nappade bättre på krogen etc. nåja höstfisket gick bättre så vitt jag förstod därnere utanför Karlskrona! mvh och lycka (bättre) till i vår!
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                Haha Johan "slänga till dom lite fisk ibland" då får du väl fiska bättre än förra året tyckte mest du klagade över utebliven fångst då nappade bättre på krogen etc. nåja höstfisket gick bättre så vitt jag förstod därnere utanför Karlskrona! mvh och lycka (bättre) till i vår!
                Jo laxarna höll sig borta från mina krokar under vår och sommarn förra året
                Blev lite roligare under hösten

Edit: Jag skrev fisk, inte nödändigtvis lax...
                Senast ändrad av joj; 2008-02-28, 21:23.

Kommentera

Såhär ser den ut i helhet på plats hos gubbarna
                  Ser kanonfint ut joj!

Lite avundsjuk blir man allt, brukar ibland tycka det är lyx att ha båten på sig egen tomt. Men nu när man ser hur mycket plats du har inomhus så blir man sugen på att slänga upp en maskinhall, el bygga om uthuset så man får in bettan!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pikeless Visa inlägg
                    Ser kanonfint ut joj!

Lite avundsjuk blir man allt, brukar ibland tycka det är lyx att ha båten på sig egen tomt. Men nu när man ser hur mycket plats du har inomhus så blir man sugen på att slänga upp en maskinhall, el bygga om uthuset så man får in bettan!
                    Jo visst fan e det skönt att ha den på tomten men snö, stormar och annat jävelskap inträffar ju så fort man inte är hemma en helg

Har precis kommit hem och intagit första fredagswhiskyn nu (Black label) och ska lägga mej och blunda lite nu...

Kommentera

• Har uppdaterat uppdaterat förarplatsen lite nu, fått in nya piloten idag med.

Blir en repa på sjön på lördag, hade i båten en sväng förra helgen och körde runt i skärgården lite men dimman tillät inte trolling, investerade i en Raymarine S1000, ska bli kul att se hur den funkar men nu är kassan tom...
                      Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 813 visningar
                      0 gillar