Att bygga om en Flipper 620.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att bygga om en Flipper 620....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rauk'n Visa inlägg
    Ville bara påminna om att ha ordentliga skydd på sej när man håller på med glasfiberplast, och ha god ventilation när du plastar. När du slipar i glasfibret är det en god ide att ta på sej kläder av bomull. Allt annat är rena tortyren.

Ett litet tips om hur du skall få fina skarvar vid överlapp av glasfibermattorna är att riva av dem, blir mycket mjukare kanter då. Krävs lite teknik men det blir så mycket mindre att slipa på efteråt.

Lycka till med bygget ser ut att bli hur fint som helst.
    Tack

He he, när jag slipade och skar bort sofforna hade jag t-shirt på mej men jag verkar ha tur för det kliade inte något speciellt, inte värre än av vanlig isolering. Men när jag ska plasta ka jag bättra mej

Det blir kul när man kan börja plasta och sånt så man kan börja göra lite fint i båten just nu ser det för jävligt ut Men det är kul att kunna göra allt precis som JAG vill ha det
    Bifogade filer
    Senast ändrad av joj; 2007-02-05, 09:37.
    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

• Monterade in draglådor och infällda spöhållare i båten i helgen

Men bilden på spöhållarna råkade jag precis radera
      Bifogade filer

Kommentera

• Har dragit om elen färdigt och lagat och impregnerat kapellet så nu börjar det likna något.

Nu måste jag först och främst få tag på nån som kan ordna ett rostfritt takräcke för spöhållarna på taket liknande det på bilden. Trodde att jag hade fixat en som skulle göra det men fel hade jag...
        Bifogade filer

Kommentera

• Nu har jag tagit av presseningen och kört fram båten till infarten istället och har hunnit få dit Hondan ordentligt idag med!
          Bifogade filer

Kommentera

• Och nu har det trillat dit en mast oxå, blev stadigt som fan går nog att bogsera Polenfärjan med, nu ska jag ut och skruva vidare
            Bifogade filer

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
              Har dragit om elen färdigt och lagat och impregnerat kapellet så nu börjar det likna något.

Nu måste jag först och främst få tag på nån som kan ordna ett rostfritt takräcke för spöhållarna på taket liknande det på bilden. Trodde att jag hade fixat en som skulle göra det men fel hade jag...
              Vad du än gör be om priset i förväg vad gäller rostfritt, i alla fall om det inte är en kompis som gör jobbet....
              Hämtade själv mina nya räcken till aktern ink riggfästen mm efter muntligt avtal om 2500 innan ville man ha 5000 efteråt efter lite gruff fick jag dem enligt avtal i alla fall som tur var!
              Ser fin ut 620an! mvh
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                Vad du än gör be om priset i förväg vad gäller rostfritt, i alla fall om det inte är en kompis som gör jobbet....
                Hämtade själv mina nya räcken till aktern ink riggfästen mm efter muntligt avtal om 2500 innan ville man ha 5000 efteråt efter lite gruff fick jag dem enligt avtal i alla fall som tur var!
                Ser fin ut 620an! mvh
                tur att man kan göra allt jobb själv, Har precis gjort klart min trollingbar jag med, stagat den ordentligt, den nya masten sitter på plats, transporthållare för sidorna är klart allt polerat till toppfinnish. Dax att uppdatera min tråd. Ligger ju några poster efter joj...

fint jobb joj!!

Kommentera

• Ursprungligen postat av jojon80 Visa inlägg
                  fint jobb joj!!
                  Tackar!

Har brottats en stund med att få dit kapellet nu, det hade visst krympt lite i tvätten,, men med lite lagom milt våld så fick vi dit det

Kommentera

• abstinensen att få komma ut är helt otrolig nu. Alla grejor i ordning, nya sg 47or på väg. Man får dränka abstinensen i några pilsner och några metallica-dängor så länge.

Kommentera

• Fiskeabstinensen är grym

Joj, har du hört ngn som varit ute och fått något? I Simris verkar det vara heldött. Har ju faktiskt varit några fina fiskbara dagar nu.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 825 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka