Att bygga om en Flipper 620.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att bygga om en Flipper 620....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dock måste posta en varning för Sportpiloten har en sådan och det är rena skiten för trolling enligt min åsikt (i högre farter funkar den ganska bra), ska inte påstå något iofs men om jag vore som du lägg ner mer pengar och köp välrenommerade grejor som Simrad ap 12 eller 14.
    Raymarine 6001 kan vara ett alt. här kanske men jag har bara hört gott om Simrad dock ditt val men min Sportpilot stinker (för trolling)!
    Senast ändrad av TAMTAM; 2006-11-23, 19:51.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Måste säga att min Sportpilot+ har funkat skitbra! Jag hade den senast i min Skibsplast 600 och den styrde perfekt även i lite blåsigt väder. Vet inte om jag och polaren kanske har fått tag på exeptionelt bra Sportpiloter men båda funkar suveränt. Polaren hade märkt att placeringen av kompassen var otroligt viktig.

Simrads piloter är ju löjligt dyra i Sverige men i USA kanske det går att handla,
      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM
        Joj det brukar räcka med att du går upp i planing för vatten på durken, automatiskt så hamnar det i pumpgropen kan iofs vara besvärande under trollingen men brukar lösa sej om det bara är regn.
        Tipset är att kontakta Tapsa vad gäller Flipper 620 och detaljlösningar den killen är påläst, brukar jag själv göra vid frågor av allmän karaktär.
        Dränering av stuvfack göres antingen med rör under durk vilket är möjligt vid en total utrivning, har gjort detta själv annars med borrade hål som leder ut till durk för att slutligen hamna i pumpgrop.
        Styvfacken i aktern håller jag på och dränerar av med elrör och sikaflex genom balkarna, Tapsa har jag lite kontakt med, han är en jäkel på att ha finurliga lösningar, det är lite klurigt med det vattnet som ställer sej vid förarplatsen för det lutar ganska mycket framåt, kontruktören har tänkt lite tokigt där känns det som men helgen som gick fiskade jag i polarens Flipper 620 och blev helt övertygad om att jag har valt rätt båt saknas bara kapellvägg och bättre dränering men det fixar jag

Kommentera

• om jag hade fått välja hade jag tagit Team Järnets båt
          G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj
            Måste säga att min Sportpilot+ har funkat skitbra! Jag hade den senast i min Skibsplast 600 och den styrde perfekt även i lite blåsigt väder. Vet inte om jag och polaren kanske har fått tag på exeptionelt bra Sportpiloter men båda funkar suveränt. Polaren hade märkt att placeringen av kompassen var otroligt viktig.

Simrads piloter är ju löjligt dyra i Sverige men i USA kanske det går att handla,
            Troligen har detta med tyngden på båtar att göra, tröghetsmomentet större båt bättre funktion.
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Dock måste posta en varning för Sportpiloten har en sådan och det är rena skiten för trolling enligt min åsikt (i högre farter funkar den ganska bra), ska inte påstå något iofs men om jag vore som du lägg ner mer pengar och köp välrenommerade grejor som Simrad ap 12 eller 14.
              Raymarine 6001 kan vara ett alt. här kanske men jag har bara hört gott om Simrad dock ditt val men min Sportpilot stinker (för trolling)!
              hört flera som klagat på sportpiloten, antar att det är upp till hur höga krav man har. För mej som fiskar mest insjö inbillar jag mej att den fungerar. Sitter en monterad i kompisens båt, och hans funkar riktigt bra tycker jag (rival560)

Simrads modeller som du nämner kostar väl uppåt 15 lax, och det är kanske i häftigaste laget för mitt budgetprojekt Letar efter en beg sportis som jag inbillar mej att jag kan få för 3-4 laxar

Kommentera

Jojon minsann inget dåligt resultat för en insjö, flertalet havsöringsfiskare i Stockholms skärgård skulle vara gröna av avund den saken är säker
                Dellensjöarna är grymma på höst och vår. Du förstår att jag har lite svårt att slita mej från dom och ge mej ut på östersjön. Fast man blir ju lite sugen när du postar bilder på dina monsterlaxar

Kommentera

• Ursprungligen postat av The Loomis Man
                  om jag hade fått välja hade jag tagit Team Järnets båt
                  Jo bättre än så kan det väl inte bli...

Kommentera

Troligen har detta med tyngden på båtar att göra, tröghetsmomentet större båt bättre funktion.
                    Kan säkert stämma, jag känner en som har en i en Ryds Camping och där funkar det bra men den båten är ju å andra sidan både ganska tung och klumpig för sin storlek se till at inte ha några metaller eller mobiler i närheten av kompassen bara den blir lätt lite konstig i så fall

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj
                      Jo bättre än så kan det väl inte bli...
                      jo lite fetare färgskärmar samt nya suzuki 300hp istället för den 250hp vispen som sitter på nu
                      G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 825 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka