Att bygga om en Flipper 620.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att bygga om en Flipper 620....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av oringen
    Följer projektet med stort inytresse!!! Föresten någon som har erfarenhet av flliper 580 tror jag det var, den med lite catamran liknande skrov..Såg en billig på blocket man kunde sat sägen i...
    Du får räkna med en hård gång i motsjö, vattnet klyvs inte på samma sätt med trimaran skrov som jag tror 580 har som på vanliga skrov med skarp för, tvärtom vattnet har ingenstans att ta vägen det smäller bra
    Inte helt säker på 580s skrovform men har för mej det är trimaran och såna har jag åkt i förr...
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Har varit iväg på Vättern fiske ett par dagar nu och det var ju kul men tyvärr bara småfisk med topp på 4,5 kg, längtar ut till havet nu och få jaga uppväxare igen.
      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av joj
        Har varit iväg på Vättern fiske ett par dagar nu och det var ju kul men tyvärr bara småfisk med topp på 4,5 kg, längtar ut till havet nu och få jaga uppväxare igen.
        ja jag och tamtam har funderat vart fan du har hållt hus

kul att va ute. Jag har haft kanonfiske hela helgen. Fick 9 st öringar i dag snittvikt runt 2 kg men en del uppåt 4,5. Ensam i båten. Önskar mej en autopilot i julklapp när öringen är på det här humöret.

När sätter det igång för er där nere då? Maj? Kul att åka på vättern förresten. Kompisen åker ner till baggerud på tis. Surt att man ska jobba. Tydligen grymt bra fiske där nere nu igen

Kommentera

Det finns uppväxarlax här nere året om men problemet är att det blåser så mycket att man aldrig kommer ut på havet, i Maj kommer vandrarna förbi här och då är det helt fullt med båtar här nere men nu vill jag ut på lite djupriggsfiske + 2 Dipsy med Raptor och jaga lax.

Du verkar ju ha haft en kul fiskehelg då, grattis! Och ja en Sportpilot är grymt användbar...

Kommentera

Fick lite ny motivation att fortsätta med båten när jag var ute på Vättern, tyvärr så räcker ju inte tiden så långt som man vill bara.

Det jag ska ordna närmast är dränering av stuvfacken så inget vatten blir stående där samt fundera ut hur hela durken ska dräneras av på ett bra sätt, lutningen på durken är nämligen lite tokig som den är nu, den lutar framåt mot förarplatsen så troligen ska jag göra en brunn till kölsvinet i utrymmet framför tanken och sätta en manuell och en elektrisk pump där samt en pump längst akterut bakom tanken.

Kapellet ska oxå få sig en omgång med tvättning, lagning och impregnering.

Kommentera

Ursprungligen postat av joj
              Fick lite ny motivation att fortsätta med båten när jag var ute på Vättern, tyvärr så räcker ju inte tiden så långt som man vill bara.

Det jag ska ordna närmast är dränering av stuvfacken så inget vatten blir stående där samt fundera ut hur hela durken ska dräneras av på ett bra sätt, lutningen på durken är nämligen lite tokig som den är nu, den lutar framåt mot förarplatsen så troligen ska jag göra en brunn till kölsvinet i utrymmet framför tanken och sätta en manuell och en elektrisk pump där samt en pump längst akterut bakom tanken.

Kapellet ska oxå få sig en omgång med tvättning, lagning och impregnering.
              brukar oftast bli bäst om man sätter länspumpen bak, tex då den står på trailer är det bara veva upp hjulet fram för att få allt vatten bak. Likaså när man är ute på sjön ställer både sej passagerare och en själv bak så får man dit allt vattnet. Har samma symptom på min camping, fast du har kanske mer framåtlut på din durk än vad jag har?

Kommentera

Jo tyvärr så är det ganska mycket lutning framåt, i alla fall främre halvan av durken lutar mycket framåt, gäller mest att försöka få ill en snygg och hållbar lösning på avrinningen.

Kommentera

Usch va tråkigt det här mörkret är man hinner ju aldrig ut att fixa med båten, men jag har i alla fall mätt fram hur det rostfria räcket på taket ska se ut med hjälp av elrör så det ska lämnas till polaren så får han kröka till ett rör! Jag håller oxå på att fundera ut hur kapellväggen in till hytten ska se ut den ska ju vara lätt att ta bort oxå. Har inte riktigt kommit på hur jag ska dränera av durken men det löser sej nog...

Kommentera

Joj det brukar räcka med att du går upp i planing för vatten på durken, automatiskt så hamnar det i pumpgropen kan iofs vara besvärande under trollingen men brukar lösa sej om det bara är regn.
                    Tipset är att kontakta Tapsa vad gäller Flipper 620 och detaljlösningar den killen är påläst, brukar jag själv göra vid frågor av allmän karaktär.
                    Dränering av stuvfack göres antingen med rör under durk vilket är möjligt vid en total utrivning, har gjort detta själv annars med borrade hål som leder ut till durk för att slutligen hamna i pumpgrop.

Kommentera

• Ursprungligen postat av jojon80
                      ja jag och tamtam har funderat vart fan du har hållt hus

kul att va ute. Jag har haft kanonfiske hela helgen. Fick 9 st öringar i dag snittvikt runt 2 kg men en del uppåt 4,5. Ensam i båten. Önskar mej en autopilot i julklapp när öringen är på det här humöret.

När sätter det igång för er där nere då? Maj? Kul att åka på vättern förresten. Kompisen åker ner till baggerud på tis. Surt att man ska jobba. Tydligen grymt bra fiske där nere nu igen
                      Jojon minsann inget dåligt resultat för en insjö, flertalet havsöringsfiskare i Stockholms skärgård skulle vara gröna av avund den saken är säker

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 825 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka