jävla skit propeller - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jävla skit propeller

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jävla skit propeller

min tredje pro pulse propeller gick sönder igår .
    var ute vid syrenabben utanför simmris (som tur var tog jag en lax på 7.7 som plåster på såren ) då ett blad från proppen lossnade !!! helt utan anledning den jävlen bara hoppade av bröts på mitten till följd att det blev obalans och jag vågade inte köra i mer än 7 knop hem

och det tog ju minst sagt för lång tid

som sagt det är ju min tredje propeller.
    första lossnade!!!!!!
    nej jag jag skämtar inte
    inte proppens fel han som monterade den måste satt i sprinten fel för när jag la i backen ute på sjön så hoppade den av
    skit oxå plus en del andra ord kom ur min mun vid det tillfället
    som tur var fanns det extra trolling motor på förra båten
    och jag kunde puttra hem över sjön skit sur men hem kom jag

ringde verkstaden som sålt och monterat min nya jätte fina super bra pro pulse propeller
    för 2000 spänn
    hans svar var att någon försökt stjäla den men inte lyckats sen när jag la i backen hoppade den av trots att både båt och trailer stod in låst i ett garage

efter några rejäla svordomar och hot om att gå vidare med ärendet kom vi överens att jag betalade 1000 spänn för en ny propeller

midsommar 2005 på ven
    med tjejen jättemysigt ny propeller monterad så vad kan hända?
    jo det började gå tungt motorn kom inte upp i varv så jag körde
    in i hamn men allt var ju som det skulle tills jag tiltade upp motorn och ser
    att skiten brännt ihop .
    den jävla banditen hade inte lagt i brickan mellan axeln och propellern

då tröttnade jag lite,
    åkte till en seriös marina köpte 1st propuls och 1st mellan bricka för 2100 kr monterade själv för att veta att det blev bra
    provkörde sålde båten
    och svor på att aldrig åka med en pro pulse igen

allt detta hände inom två veckor

nu har jag köpt ny båt där det redan fanns en pro pulse på, en riktigt go båt
    galia 660 .då får man ju svälja det med propellern
    har kört utan problem sedan i våras

men nu börjar det igen
    inget allvarligt men ett blad ska väl inte bara kunna brytas av utan att man kör på något ?
    kostar inte så mycket att köpar nytt blad ,och födelen är ju att man kan ställa ner den o köra riktigt sakta

men fan vad irriterande

det får bli en riktig propeller nu en som sägen pling när man knäpper med fingret på den
    metall smälter inte ihop bladen bryts inte för att jävlas
    hoppas bara att jag kommer ihåg att kolla sprinten så den inte är gammal och rostig eller att någon försöker stjäla den

snickarn
    Senast ändrad av snickarn; 2006-10-02, 15:53.

Ursprungligen postat av snickarn
    min tredje pro pulse propeller gick sönder igår .
    var ute vid syrenabben utanför simmris (som tur var tog jag en lax på 7.7 som plåster på såren ) då ett blad från proppen lossnade !!! helt utan anledning den jävlen bara hoppade av bröts på mitten till följd att det blev obalans och jag vågade inte köra i mer än 7 knop hem

och det tog ju minst sagt för lång tid

som sagt det är ju min tredje propeller.
    första lossnade!!!!!!
    nej jag jag skämtar inte
    inte proppens fel han som monterade den måste satt i sprinten fel för när jag la i backen ute på sjön så hoppade den av
    skit oxå plus en del andra ord kom ur min mun vid det tillfället
    som tur var fanns det extra trolling motor på förra båten
    och jag kunde puttra hem över sjön skit sur men hem kom jag

ringde verkstaden som sålt och monterat min nya jätte fina super bra pro pulse propeller
    för 2000 spänn
    hans svar var att någon försökt stjäla den men inte lyckats sen när jag la i backen hoppade den av trots att både båt och trailer stod in låst i ett garage

efter några rejäla svordomar och hot om att gå vidare med ärendet kom vi överens att jag betalade 1000 spänn för en ny propeller

midsommar 2005 på ven
    med tjejen jättemysigt ny propeller monterad så vad kan hända?
    jo det började gå tungt motorn kom inte upp i varv så jag körde
    in i hamn men allt var ju som det skulle tills jag tiltade upp motorn och ser
    att skiten brännt ihop .
    den jävla banditen hade inte lagt i brickan mellan axeln och propellern

då tröttnade jag lite,
    åkte till en seriös marina köpte 1st propuls och 1st mellan bricka för 2100 kr monterade själv för att veta att det blev bra
    provkörde sålde båten
    och svor på att aldrig åka med en pro pulse igen

allt detta hände inom två veckor

nu har jag köpt ny båt där det redan fanns en pro pulse på, en riktigt go båt
    galia 660 .då får man ju svälja det med propellern
    har kört utan problem sedan i våras

men nu börjar det igen
    inget allvarligt men ett blad ska väl inte bara kunna brytas av utan att man kör på något ?
    kostar inte så mycket att köpar nytt blad ,och födelen är ju att man kan ställa ner den o köra riktigt sakta

men fan vad irriterande

det får bli en riktig propeller nu en som sägen pling när man knäpper med fingret på den
    metall smälter inte ihop bladen bryts inte för att jävlas
    hoppas bara att jag kommer ihåg att kolla sprinten så den inte är gammal och rostig eller att någon försöker stjäla den

snickarn
    Surt... Men tycker inte att det verkar vara propellerns fel... eller?

De första gångerna var det ju helt klart fel från idioten som monterade den, skulle väl blivit samma resultat om det var en metallpropeller (ok, smälter inte i o f s).

Sista gången så kan det ju vara en förslitning eller att den fått en smäll tidigare och nu orkade den inte längre...

Har aldrig haft någon själv eller för den delen funderat på att köpa någon för att köra med normalt. Den enda kontakt jag haft med propellern är att en kompis till mig har kört med sin lääänge och jag funderar på att köpa en som extrapropeller p g a priset.

/D

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67
      Surt... Men tycker inte att det verkar vara propellerns fel... eller?

De första gångerna var det ju helt klart fel från idioten som monterade den, skulle väl blivit samma resultat om det var en metallpropeller (ok, smälter inte i o f s).

Sista gången så kan det ju vara en förslitning eller att den fått en smäll tidigare och nu orkade den inte längre...

Har aldrig haft någon själv eller för den delen funderat på att köpa någon för att köra med normalt. Den enda kontakt jag haft med propellern är att en kompis till mig har kört med sin lääänge och jag funderar på att köpa en som extrapropeller p g a priset.

/D
      jo det är sant

det var priset som lockade mig men tyvärr blev det dyrare än en i rostfritt
      som det är mycket bättre grepp i men topp hastigheten gick ner 4 knop med samma stigning på pro pulsen som metall proppen

för vem lägger 5000 på en propeller när man kan få en för 2000 tänkte jag
      säkert inget fel på pro pulse jag har bara haft världens missflyt

Kommentera

Hur kan ni köpa en plastpropeller när man köper en rostfri prop för att den inte ska böja sig och tappa effekt. Snackade med en kille som hade en Johnson 200hk på en riktigt vass fartbåt. Han beklagade sig att den inte gjorde mer än 45knop. Det räckte med att jag ställde en fråga för att få reda på orsaken: Vad har du för propeller? Mycket riktigt, det visade sig att han hade en Pro-pulse

Kommentera

En kompis hade pro-pulse gjorde om den till blomkruka tror jag....
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Att tappa propp mitt ute på sjön har jag själv varit med om. Köpte en splitter ny Honda 30 på Kallhäll Marin och vid första åkturen då jag la in backen fick jag ringa polaren för bärgning. När jag ringde Kallhäll så fick jag samma svar som du att någon försökt stjäla proppen. Bad dom dra åt h........ då jag inte tror på att det finns tjuvar som under trailerfärden hinner dra ut sprintern.
            Fick punga ut 2.500kr för att montörnissen missat en viktig detalj.

Plastproppeler har suttit på båten en gång och aldrig mer. Räcker med en 0,005 knops grundstötning för att man sk köpa nya blad.

Kommentera

Har en Pro pulse och den har alltid funkat perfekt...
              Ställer om vinkeln ganska ofta och kör både trolling och vattensport utan minsta problem.
              Är tok nöjd med min!
              www.teamwengrud.se

Kommentera

bra att ni är överens med mig, om ni hör någon som har en bra propeller att sälja som passar en suzuki df 115 så säg gärna till
                är nog mest på jakt efter en beg köpt för mycket fina saker sista tiden är även på jakt efter el riggar .var helt slut efter att ha hissat 7 kilos lod 120 fot upp och ner en hela dagen igår
                det gick ca 5 min mellan torskhuggen så den gamla tennisarmen skriker av glädje idag

Kommentera

Trist, om det händer igen kan du testa att plocka bort bladet mittemot oxå du får tvåbladig då slipper du vibrationer.

Fanns det mycket betesfisk på ekolodet??

Jag ska testa fisket här utanför Karlskrona så fort nya båten är riggad!
                  http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Har varit ute för samma öde med propeller som lossnar dock ingen propulse men dom sa också attd et var nån som misslyckats stjäla den. Men när jag skulle byta prop till bustern så sa dom att jag inte skulle köpa en propulse eftersom att kvaliten sög och att båten gick bättre med en rostfri.
                    Varning: Fiske är beroendeframkallande.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 826 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka