min tredje pro pulse propeller gick sönder igår .
var ute vid syrenabben utanför simmris (som tur var tog jag en lax på 7.7 som plåster på såren ) då ett blad från proppen lossnade !!! helt utan anledning den jävlen bara hoppade av bröts på mitten till följd att det blev obalans och jag vågade inte köra i mer än 7 knop hem
och det tog ju minst sagt för lång tid
som sagt det är ju min tredje propeller.
första lossnade!!!!!!
nej jag jag skämtar inte
inte proppens fel han som monterade den måste satt i sprinten fel för när jag la i backen ute på sjön så hoppade den av
skit oxå plus en del andra ord kom ur min mun vid det tillfället
som tur var fanns det extra trolling motor på förra båten
och jag kunde puttra hem över sjön skit sur men hem kom jag
ringde verkstaden som sålt och monterat min nya jätte fina super bra pro pulse propeller
för 2000 spänn
hans svar var att någon försökt stjäla den men inte lyckats sen när jag la i backen hoppade den av trots att både båt och trailer stod in låst i ett garage
efter några rejäla svordomar och hot om att gå vidare med ärendet kom vi överens att jag betalade 1000 spänn för en ny propeller
midsommar 2005 på ven
med tjejen jättemysigt ny propeller monterad så vad kan hända?
jo det började gå tungt motorn kom inte upp i varv så jag körde
in i hamn men allt var ju som det skulle tills jag tiltade upp motorn och ser
att skiten brännt ihop .
den jävla banditen hade inte lagt i brickan mellan axeln och propellern
då tröttnade jag lite,
åkte till en seriös marina köpte 1st propuls och 1st mellan bricka för 2100 kr monterade själv för att veta att det blev bra
provkörde sålde båten
och svor på att aldrig åka med en pro pulse igen
allt detta hände inom två veckor
nu har jag köpt ny båt där det redan fanns en pro pulse på, en riktigt go båt
galia 660 .då får man ju svälja det med propellern
har kört utan problem sedan i våras
men nu börjar det igen
inget allvarligt men ett blad ska väl inte bara kunna brytas av utan att man kör på något ?
kostar inte så mycket att köpar nytt blad ,och födelen är ju att man kan ställa ner den o köra riktigt sakta
men fan vad irriterande
det får bli en riktig propeller nu en som sägen pling när man knäpper med fingret på den
metall smälter inte ihop bladen bryts inte för att jävlas
hoppas bara att jag kommer ihåg att kolla sprinten så den inte är gammal och rostig eller att någon försöker stjäla den
snickarn
var ute vid syrenabben utanför simmris (som tur var tog jag en lax på 7.7 som plåster på såren ) då ett blad från proppen lossnade !!! helt utan anledning den jävlen bara hoppade av bröts på mitten till följd att det blev obalans och jag vågade inte köra i mer än 7 knop hem
och det tog ju minst sagt för lång tid
som sagt det är ju min tredje propeller.
första lossnade!!!!!!
nej jag jag skämtar inte
inte proppens fel han som monterade den måste satt i sprinten fel för när jag la i backen ute på sjön så hoppade den av
skit oxå plus en del andra ord kom ur min mun vid det tillfället
som tur var fanns det extra trolling motor på förra båten
och jag kunde puttra hem över sjön skit sur men hem kom jag
ringde verkstaden som sålt och monterat min nya jätte fina super bra pro pulse propeller
för 2000 spänn
hans svar var att någon försökt stjäla den men inte lyckats sen när jag la i backen hoppade den av trots att både båt och trailer stod in låst i ett garage
efter några rejäla svordomar och hot om att gå vidare med ärendet kom vi överens att jag betalade 1000 spänn för en ny propeller
midsommar 2005 på ven
med tjejen jättemysigt ny propeller monterad så vad kan hända?
jo det började gå tungt motorn kom inte upp i varv så jag körde
in i hamn men allt var ju som det skulle tills jag tiltade upp motorn och ser
att skiten brännt ihop .
den jävla banditen hade inte lagt i brickan mellan axeln och propellern
då tröttnade jag lite,
åkte till en seriös marina köpte 1st propuls och 1st mellan bricka för 2100 kr monterade själv för att veta att det blev bra
provkörde sålde båten
och svor på att aldrig åka med en pro pulse igen
allt detta hände inom två veckor
nu har jag köpt ny båt där det redan fanns en pro pulse på, en riktigt go båt
galia 660 .då får man ju svälja det med propellern
har kört utan problem sedan i våras
men nu börjar det igen
inget allvarligt men ett blad ska väl inte bara kunna brytas av utan att man kör på något ?
kostar inte så mycket att köpar nytt blad ,och födelen är ju att man kan ställa ner den o köra riktigt sakta
men fan vad irriterande
det får bli en riktig propeller nu en som sägen pling när man knäpper med fingret på den
metall smälter inte ihop bladen bryts inte för att jävlas
hoppas bara att jag kommer ihåg att kolla sprinten så den inte är gammal och rostig eller att någon försöker stjäla den
snickarn
Kommentera