Tracker grizzly 1648 eller en finval 510 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tracker grizzly 1648 eller en finval 510

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tracker grizzly 1648 eller en finval 510

Tänkte höra vad ni säger om dessa 2 båtar. Finalen är dyrare men verkar ha väldigt smarta lösningar och massor med utrymme för att stuva undan saker.
    Dock kostar den en bra slant mer.
    Trackern verkar väldigt intressant med ett vettigt pris. Tittar på en med 25hk motor och rokult.
    Letar efter en vettig båt som går att köra grunt med samt ska klara våra insjöar med vettig sjögång. Ska ej ut på havet med den utan som sagt insjöar, skärgårdsfiske som gäller och fiskar ofta ensam så vill ha en lätt trailad båt med bra fiske plattform att utgå ifrån. Tar tacksamt emot tips på för/nackdelar. Läst det lilla som finns på forumet.

Skit fiske på er allesammans.

Som gjorda för grunda vatten, flack botten i aktern och ganska låg reling så de kan bli blöta över en vågig fjärd...
    Finval dyrare men avgjort mer trevlig förvaring för allt inklusive spön och mer inredning, detaljarbete. Den ”plåtrena” Trackern är mer gjord för enkel förvaring om man ska stå i öppen hamn/båtplats. På trailer hade jag lätt valt öststataren av de två fastän jag själv valt en väststatare... (Alumacraft Escape)

Obs! Inga små lättviktare dessa båtar, jag skulle inte våga köpa dem med mindre än 40hk...
    Min förra Alumacraft Fisherman 145 med 25hk 4t rorkult och tre batterier och elmotor planade sakta upp till 18-20knop med två ombord, inte fler... (m a o såld) Kanske duger för dig men när du säljer kan kunden vara mer kräsen=svårsåld.

Räntan har varit låg länge nu och inget talar just nu för en hastig uppgång. Hellre en bra affär med lite lån än en sämre affär kontant.
    Senast ändrad av anteman; 2018-10-05, 21:16.

Kommentera

Alumacraft e fina båtar men är för dyr.
      Finval 510 ligger högt i pris den med skulle helst vilja ligga runt max 100 då jag ska köpa kontant och ej ta lån
      Vill äga min båt direkt. Kollar med på Linder catch 435 tror jag den heter. Dock en helt annan båt men ändå intressant.
      Skulle vara intressant att få se en finval 510 så det blir lättare att bestämma sig
      Men tack för info. Om någon har en finval 510 tiller så skriv gärna lite egna erfarenheter gentemot en grizzly

Kommentera

Pm skickat! =)

Kommentera

Det låter som att Linder 445 skulle passa dina behov väldigt bra också som du själv är inne på. Rorkult blir lite billigare totalt sett än pulpet, men vad vill du helst ha?

Kommentera

Ja dom jag kollat på är Linder 445 med styrpulpet helst. Samt grizzly tracker, finval 510 men tror nog faktiskt det kommer att bli en kimple sniper 498. Ligger bra i pris och verkar som många är nöjda med sina båtar. Dock så kommer den bli dyrare än jag tänkt men får se om man kan hitta en vettig beggad 40hk motor istället för att lägga 50 plus på en ny.

Kommentera

Fiskeguide Fredrik Bäck har en finval 510, med rorkult. Jag blev mycket imponerad av den väldigt fina ytor å trevlig i sjön, nästan så att jag vill köpa en själv faktiskt! Löp å köp eller boka Fredrik för en tur å upplev själv!

Kommentera

Kan du skicka en länk till hans instagram samt fb om du har.

Kommentera

Vet inte hur men sök på
                  Gäddjägaren - Trosa Fiskeguide Det är han. Hälsa från mig

Kommentera

Ok tack.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35