Nya Buster M (gen. 4 - 2018) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya Buster M (gen. 4 - 2018)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inlägg
    @Holden - vad är du föredrar hos Faster och vilka modeller jämför du?
    Jag kan inte säga nåt om nyare modeller då de jag har är en Faster 555CC -10 och en Buster M -02, det är också rätt stor skillnad i storlek mellan dessa så det är inte helt rättvist att jämföra. Det jag gillar med Fastern är bättre självläns, inga steglister så den går mjukt även i hård sjö och rejäl aludurk istället för skämtet till durk som gamla Bustrar har.

Tillägg: Silver gör också fina båtar om man föredrar lite mer ombonad inredning.
    Senast ändrad av holden; 2018-10-08, 07:26.

Kommentera

ok, precis det är ju ganska stor skillnad. Näe som sagt, Faster gillade jag, det är bara prsilappen som avskräcker
      Från och med 2018 har alla mindre Buster kompositdurk och den tycker jag verkar funka mycke bra.

Kommentera

Kolla även in Kvaernö 515.

Kostar 80k norska utan motor. Har en 50hk på min och det räcker gott. Svetsade grabbräcken som man kan lyfta båten i. 5mm plåt i botten o 4 på sidorna. Verkar helt oförstörbar. Man får välja färg själv, hydralstyrning ingår och 2st 2" rör till självlänsen.

Den är helt enkelt gjord för att brukas, även riktigt hårt.

Kommentera

Drömde mig bort lite och kollade på Buster M Fish (M1) samt S Fish.
          Ser ut att vara väldigt prisvärda och genomtänkta för fiske. Känns som att dom har gjort ett riktigt bra jobb där.

Letar efter min "nästa" båt och just nu känns en av dom väldigt nära vad jag vill ha. Kör Buster R idag som jag gillar.

Frågan är ju mycket ivägen en Center Console är... Känns som att det är mer ivägen jämfört med en sidokonsoll.

Ursäkta för trådkapningen.
          Ingen fisk är chans för fisk.
          https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
          https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Själv tycker jag inte att fiske-tillbehören behövs. Räcker med den sidomonterade långa boxen om man behöver extra förvaring. för och katertofterna är full tillräckliga att stå o fiska på. Dessutom är friborden inte så höga att en plattform behövs. Jag har varit och kikat igen och jag är grymt sugen på en M1'a.

Nu tror jag nog att 40hk räcker, vill man lite extra "grunt" så borde en så här funka: https://www.youtube.com/watch?v=D0bizTYdc6M om den ens kommer till Sverige?

Kommentera

Ursprungligen postat av Lammet Visa inlägg
              Kolla även in Kvaernö 515.

Kostar 80k norska utan motor. Har en 50hk på min och det räcker gott. Svetsade grabbräcken som man kan lyfta båten i. 5mm plåt i botten o 4 på sidorna. Verkar helt oförstörbar. Man får välja färg själv, hydralstyrning ingår och 2st 2" rör till självlänsen.

Den är helt enkelt gjord för att brukas, även riktigt hårt.
              Ah, min favoritbåt
              Hur fick du hem den till Svea egentligen?
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg

Ah, min favoritbåt
                Hur fick du hem den till Svea egentligen?
                Tråden handlar om Nya Buster M (gen. 4 - 2018)....

Old Firehand
                Leif Engström

Kommentera

Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inlägg
                  Själv tycker jag inte att fiske-tillbehören behövs. Räcker med den sidomonterade långa boxen om man behöver extra förvaring. för och katertofterna är full tillräckliga att stå o fiska på. Dessutom är friborden inte så höga att en plattform behövs. Jag har varit och kikat igen och jag är grymt sugen på en M1'a.

Nu tror jag nog att 40hk räcker, vill man lite extra "grunt" så borde en så här funka: https://www.youtube.com/watch?v=D0bizTYdc6M om den ens kommer till Sverige?
                  För din skull hoppas jag 40 hk räcker även om jag inte skulle våga tro det utan en provkörning med rätt last.
                  Jag undrar vad de gjort med motorn som filmen visar... Jag trodde alla Yamaha F40 4-t hade 3-cylindrar med en volym på 747 cc - finns det en 4-cyl Yamaha F40?

Min Mercury F50 (samma cylindervolym som F60) har 4 cylindrar och knappt en liter i cylindervolym och kan "programmeras" till 60-68 hk enligt uppgift.
                  Att man då skulle kunna få ut 60 hk ur en Yamaha F40 låter imponerande men...

Valet mellan M1 eller M Fish är ju helt beroende på smak, användningsområden och plånbok. Jag skulle helst välja en Fish utan de två stora förvaringsluckorna midskepps, d v s att det upphöjda kastdäcket i fören slutade efter stolsfästet... ger mer golvyta men ändå ett stort nog kastdäck.

Kommentera

anteman 40hk motorn verkar helt enkelt vars en strypt 50/60hk. Liknande vad evinrude etec har. De kör ju tex med 15hp H.O som är strypta 25/30hk motorer.

Har också sett en version som baseras på 70hk (som i sin tur kan ses som en trimmad 60hk) men med det större växelhuset.

Jag har malt genom två finska test där de hävdar att 40hk räcker. Jag tror dem utifrån den last jag kört med i Buster S'n och 30hk. Givetvis är det inget roslagsloppetekipage.

Kommentera

Traskade förresten förbi en Master 470 pro i förra veckan. Eftersom jag är på båtjakt så passade jag på att syna den i fogatna så gått det gick. Såg ut som ett riktigt rejält bygge. Men jag reagerade också på hur liten den kändes. Vrt ju med mig att måttmässigt är den i dnarlik storlek som buster m och ockelbo men både jag och min fru uppfattade den som liten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 798 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka