Kvalitet på Tracker nu för tiden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kvalitet på Tracker nu för tiden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kvalitet på Tracker nu för tiden

Funderar på att köpa en Tracker pro guide v16.

Finns här några som kan uttala sig om hur kvalitetn är på Trackers båtar nu för tiden? Finns ju mycket skit att läsa om Tracker på amerikanska forum. Men tänker att mycket rör äldre båtar. Dessutom så säljer väl Tracker SJUKT många båtar och att andelen missnöjda kunder då naturligvis också ökar, är väl som vanligt att de som har problem gnäller och de som inte har det är ute på sjön istället för på diverse forum.

Vi har ju i Sverige numer även tillgång till bla Alumacraft och Crestliner också. Dessa märken verkar ju båda vara högre ansedda än just Tracker om man får tro jänkarna själva.

Det jag spontant kan känna med amerikanska aluminiumbåtar här i Sverige är ju att man betalar överpriser vad man än väljer med all frakt, tull och andra påslag som tillkommer. Ändå är man bra jäkla sugen på att äga en :-)

Tack för ordet.
    Senast ändrad av sebbaan; 2018-07-27, 19:58.

generellt tycker jag att man ska veta att de flesta amerikanska målade alubåtar har en garanti som inte gäller i saltvatten.
    Så om du fiskar i havet så bör du kolla vad som står i garantin, åtminstone om du handlar nytt.
    Sen kanske det inte är några problem i praktiken...

Kommentera

Ursprungligen postat av sebbaan Visa inlägg
      Funderar på att köpa en Tracker pro guide v16.

Finns här några som kan uttala sig om hur kvalitetn är på Trackers båtar nu för tiden? Finns ju mycket skit att läsa om Tracker på amerikanska forum. Men tänker att mycket rör äldre båtar. Dessutom så säljer väl Tracker SJUKT många båtar och att andelen missnöjda kunder då naturligvis också ökar, är väl som vanligt att de som har problem gnäller och de som inte har det är ute på sjön istället för på diverse forum.
      Det finns ingen logik i att andelen missnöjda kunder skulle öka i och med ökad försäljning.
      Det absoluta antalet missnöjda, ja, men inte andelen.

Helt korrekt i att dom som gör sin röst hörd generellt är dom mest missnöjda.

Kommentera

Du har helt rätt, jag menar såklart det absoluta antalet :-)

Kommentera

Överpriser på amerikanska ALU-båtar är väl relativt.

En Arkip 460 med 50hästars kontra en Alumacraft 165cs med 50hästars skiljer ca 30 tusen bara.

Två populära modeller. Alumacraften är 43cm längre och 9cm bredare och betydligt mer funktioner och lösningar.
          Alumacraft så klart!

Kommentera

Ursprungligen postat av Tybling Visa inlägg
            Överpriser på amerikanska ALU-båtar är väl relativt.

En Arkip 460 med 50hästars kontra en Alumacraft 165cs med 50hästars skiljer ca 30 tusen bara.

Två populära modeller. Alumacraften är 43cm längre och 9cm bredare och betydligt mer funktioner och lösningar.
            Sen får man ju också tänka på att alumacraften kostade lika mycket arkipen för bara en månad sedan då EU införde straffskatt på 25% på amerikanska båtar. Denna skatt kan komma att försvinna och då kommer en alumacraft escape 165 kosta ungefär lika mycket som en arkip 460 igen och fortdfarande vara en större och mer välplannerad båt. Jag tycker snarare arkip är överprisad.

Kommentera

Det jag menar är väl mer vetskapen om att man betalar mer än vad båten faktiskt är tänkt att kosta, men så är det ju i och för sig på det mesta som importeras, mer eller mindre.

Kommentera

Värt att tänka på att tracker marine group även äger märken som nitro, ranger, mako mfl.
                Ranger bland annat, har ju länge setts som ett premiummärke. Min gissning är att man köpte Ranger just för att ta del av deras tillverkningsprocess för att generellt öka kvaliteten. Nu byggs väl tom ranger och tracker- båtarna på samma ställe?
                Hur som helst så tror jag inte att dagens trackerbåtar är sämre än något annat. Blir mer tycke och smak. Vilken layout som passar köparen bäst
                Annara rekommenderar jag dig att åka till en återförsäljare och själv skaffa dig en bild av vilken kvalitetskänsla båten ger dig. Det bör vara det bästa tips man kan få.

Kommentera

Ursprungligen postat av henrikj Visa inlägg
                  Sen får man ju också tänka på att alumacraften kostade lika mycket arkipen för bara en månad sedan då EU införde straffskatt på 25% på amerikanska båtar. Denna skatt kan komma att försvinna och då kommer en alumacraft escape 165 kosta ungefär lika mycket som en arkip 460 igen och fortdfarande vara en större och mer välplannerad båt. Jag tycker snarare arkip är överprisad.
                  Jo de har ju blivit dyrare. Sen har ju dollarn skenat över 40% sen jag köpte min samt aluminiumpriset med uppåt 80%

Sistnämnda drabbar ju alla men fortfarande tycker jag att USA-ALU båtar är rätt prisvärda båtar kontra plastbåtarna
                  Alumacraft så klart!

Kommentera

Kvaliteten på Tracker er utvilsomt blitt VELDIG mye bedre. De har brukt stadig mindre treverk og stadig mer glassfiber/ plast i innredningen opp gjennom årene, og nå er vel alle modellene uten treverk? I hvertfall de større modellene er uten treverk. Skrogene er også blitt mye bedre og mer forseggjort, ser du på V-modellene er skroget helt annerledes i dag kontra 10 år siden.

Ulempen er at dette også har påvirket prisen og vekten, Tracker er i dag ikke lengre et billig båtmerke i USA, men midt på treet av denne typen båter. Min Starweld er eksempel på båtmerke som i dag er billig av denne typen båter, noe du igjen ser på skroget og interiøret. Vekten på Trackers V-modeller har også økt, som igjen betyr at du må ha større motor og dermed større lommebok.

Du får med andre ord omtrent det du betaler for, neppe noen overraskelse for de som har hatt noen båter.
                    Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 825 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka