installation av toalett på mindre båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

installation av toalett på mindre båt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ett tips: Öskaret! Som min gamla kompis Kent brukade säga. Det kan man göra både ettan och tvåan och spy i och dricka vatten ur... En annan kompis ensamseglade en folkbåt på en hård kryss när båten började vingla vådligt. När en annan båt som låg i lovart föll av för att kolla fick de se Frasse fåfängt försöka uträtta sitt tarv i en plastkasse medan han skötte rorkult och skot. Här hade jag personligen föredragit att hänga ut röven i lä och samtidigt få bidéeffekt.
    Skit fiske!
    Gösta

Kommentera

Du får köpa en sån där amerikansk sportfiskebåt. De brukar ha ett stuvfack fullt med vatten med spolning och tömningsfunktion.

Köp en porta porti eller liknande kopia.

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
        Det finns betydligt värre saker som rinner ut i våra vatten än en o annan sportfiskares tarminnehåll. Med det sagt att MSN nödvändigtvis inte behöver skita rätt i vattnet, men kejsar det så hamnar det där hellre än i hängselbrallorna....
        Gå i land o sätt er bakom en gran
        Och om ni bär någon form av overall, glöm för f-n inte huvan när ni hukar er !

Kommentera

Kommentera

När jag var barn hade vi en liten segelbåt (Karlskronavigg). Som toalett fanns till en början en hink med tillhörande toalettring. Skulle man göra ettan var det bara att tömma över relingen och skölja ur. Skulle man göra tvåan var det bara att sätta i en soppåse och fylla den efter bästa förmåga. Påsarna har jag för mig att farsan sedan dumpade till havs med en sten som sänke! Hey, det var på 70 talet och början av 80 talet.
            Senare köptes en Porta potti som blev ett lyft men som krävde lite prickskytte vid skitandet. Minns att det kunde bli lite äckligt vid luckan ner till tanken annars.
            Föräldrarnas senare två båtar har haft bajstank. Bekvämt så länge allt funkar, skitjobbigt (!) när något krånglar.
            I en mindre båt som en fiskebåt hade jag satsat på en Porta potti.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
            18 svar
            5 802 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Lärka
            av Lärka