Åh joda, det er et problem å løfte disse båtene opp på taket. Det er mulig jeg er mer pinglete enn Jöns, men jeg sliter med å skulle anbefale noen å ha disse båtene på biltaket.
Du går fort lei av det, en tilhenger er sterkt å anbefale. Selv min bittelille Alumarine 10 på bare 41 kilo (Dvs 10-20 kilo lettere enn de du ser på) gikk jeg lei av å løfte etter to-tre turer. (Og den er lett nok til at jeg faktisk kan løfte den rett opp om nødvendig.) Å ha slike båter på taket er for de som absolutt ikke kan ha tilhenger, for alle andre er det sterkt å anbefale å bruke tilhenger.
Sånn for ordens skyld, husk å sjekke hva vognkortet til bilen sier du kan laste på taket, og hva takstativet ditt tåler. De fleste "familiebiler" kan laste 70-100 kilo så det er sjelden noe problem, men småbiler kan ha begrensinger på taklast som fort stopper et båtprosjekt uten tilhenger.
I dag bruker jeg en varehenger som jeg har laget en enkel krybbe til:
Du går fort lei av det, en tilhenger er sterkt å anbefale. Selv min bittelille Alumarine 10 på bare 41 kilo (Dvs 10-20 kilo lettere enn de du ser på) gikk jeg lei av å løfte etter to-tre turer. (Og den er lett nok til at jeg faktisk kan løfte den rett opp om nødvendig.) Å ha slike båter på taket er for de som absolutt ikke kan ha tilhenger, for alle andre er det sterkt å anbefale å bruke tilhenger.
Sånn for ordens skyld, husk å sjekke hva vognkortet til bilen sier du kan laste på taket, og hva takstativet ditt tåler. De fleste "familiebiler" kan laste 70-100 kilo så det er sjelden noe problem, men småbiler kan ha begrensinger på taklast som fort stopper et båtprosjekt uten tilhenger.
I dag bruker jeg en varehenger som jeg har laget en enkel krybbe til:
Kommentera