Crescent 491sc - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Crescent 491sc

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Crescent 491sc

Hej.

Har införskaffat mig en crescent 491 sc och undrar om det är nån här som har en lika och hur ni fiskeutrustat den?

Har du hunnit testa båten? Eller någon annan kanske? Är själv inne på antingen en Primo eller sc ( är ju samma båt bara att Primo har dubbel pulpet) någon utvärdering skulle vara kul att höra om

Gällande ta fråga så är väl elmotor givet, front motor att föredra. Spöhållare och ställ,

Gällande spelställen så föredrar jag horisontellt liggande om man har flera extra spön med sig i båten, då jag tycker att vertikala ställ har en tendens att vara utvägen med spön stående i dem. Fördelar med sc är ju att du lätt får plats med detta i fin båt

Kommentera

Hämtade den veckan innan jul så är helt orörd ☺️ kan återkomma i vår efter provkörning. Köpte den för att planlösningen passar mig perfekt samt att den är 203cm bred.
      Blir en minnkota fram och mercury 50hk bak, montage under våren.

Har lite funderingar kring spöhållare för transport (som du är inne på) och allmän förvaring då sidotofterna är slutna...

Kommentera

Ursprungligen postat av Persson134 Visa inlägg

Har lite funderingar kring spöhållare för transport (som du är inne på) och allmän förvaring då sidotofterna är slutna...
        Just att sc har slutna sidotoftar gör att jag lutar åt Primon som iaf på de äldre modellerna har förvaring där. En lösning kan ju vara att ha en sån kylbox som HR 460har framför pulpeten

Vid just transport så föredrar jag att ha spöna stående i hållare bakom aktertoften, men när man har extra spön så vill jag gärna ha dem horisontellt.

Kommentera

det är alltid en bra ide att fiska in båten ett tag innan man börjar montera en massa extragrejer som sedan kanske visar sig att man vill ha på andra ställen eller inte alls...räckesmonterade grejer är ju dock flyttbara utan att det blir onödiga skruvhål här och där...
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Funderar på att lägga en beställning på en 491 sc. Någon som kan rapportera hur funktionaliteten är? Är speciellt intresserad av om någon provat att vertikalfiska med den och om någon hängt på en frontmonterad elmotor.

Kommentera

Click image for larger version

Name:	IMG_20180421_175414.jpg
Views:	1
Size:	1,15 MB
ID:	1787381

Kommentera

Click image for larger version

Name:	IMG_20180428_110828.jpg
Views:	1
Size:	1,21 MB
ID:	1787382

Kommentera

Jag är supernöjd med båten, har en mercury 50hk på gör då ca 30knop.
                  Har idag kastdäck över hela främre delen (ca. 2m långt) och förvaring i utrymmet mellan tofterna fram. Inga skruvar i båten behövdes
                  Elmotor fram, 105ah batteri i förvaringsbox längst fram. Går även bra att kliva i och ur fram trots elmotorn!
                  9" lowrance som sen speglar ekolodet till surfplattan jag har fram på kastdäcket.
                  Köpte även horisontella spöhållare till räckena så man inte kliver på dom när man spinnfiskar.

Bra mix av fiske o fritidsbåt, går på kanske 0,3m djup så kommer fram nästan lika bra som med en eka
                  Enda nackdelen, kunde haft mer förvaring original...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                  18 svar
                  5 825 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Lärka
                  av Lärka