Terhi 6020 nordic 2014 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Terhi 6020 nordic 2014

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Terhi 6020 nordic 2014

Hejsan!

Har tänkt att köpa en Terhi 6020 nordic 2014 samt en suzuki df20 2014.
    Någon som har erfarenhet av Terhi 6020? Läst endel om att abs-plast är något negativt, spricker lättare även dom nyare modellerna?
    Har även tänkt köpa mig en frontmonterad elmotor till detta, finns det plats för ett snabbfäste i fören på båten till detta?

tack på förhand

ABS plast är typ samma plast som sitter i stötfångare till bilar!
    När dom blir äldre och kanske inte fått jätte bra skötsel mm kan det spricka då plasten blivit porös!
    Går utan problem att laga men man behöver lite plast rep verktyg som plastsvets och plast stavar av samma plast sort! Går ej med glasfiber eller fel plast! För att montera extra utrustning som behöver hål mm så måste man se till att få något som håller fast från insidan då plasten är mjuk! Bästa att svetsa och limma med fästande lim som funkar till rörande plast! Så lite bökigare om man inte har utrustning och kännedom! Har ägt en 6020 från 92, och svärfar har en ryds Utö ca sent 70tal som även har ABS plast och den har blivit fel lagad flera gånger så den går aldrig få tät igen! Ständigt vattenfylld i skummet mellan skroven! Iävrigt skulle jag valt minst 30hk till 6020 men funkar med 20hk! Iövrigt en mycket trevlig båt! Finns inget att klaga på mer än om man vill ha med hela familjen ut i båten så blir sittplatserna aningen trånga!

Kommentera

Som ovan sa är det fetplast, gär ej laga på vanliga sätt utan man måste smälta ihop det.

Kommentera

Theri har väl lagningskit man kan köpa spec till deras båtar?

Kommentera

Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
          Theri har väl lagningskit man kan köpa spec till deras båtar?
          Ja någon form har jag hört för mindre skador men ganska dyr! Vet heller inte om det bara är något lim som inte håller riktigt ordentligt! Hittar man samma plast i tillexempel en stötfångare eller tantens plast bunkar hemma får du mer plast och att bygga om en varmluft pistol med höga grader (ställbar) en lödkolv och ett lim av god kvalitet som funkar till denna plast går det att laga stora skador själv hemma! Kräver dock lite övning för att lära sig svetsa i plasten hållbart! Viktigt med mask med riktigt filter då ångorna är mycket giftiga!

Kommentera

Jag hade frontmotor på min.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
            18 svar
            5 813 visningar
            0 gillar