Kimple 420 fisherman, någon som testat den? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kimple 420 fisherman, någon som testat den?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kimple 420 fisherman, någon som testat den?

Hej! Går i tankarna på att köpa båt till våren å har snöat in lite på kimple 420 fisherman tänkte kolla om någon testat denna båt å kan ge lite feedback på hur den är. Sökt igenom internet och även forumet men finns väldigt lite info om denna båt så tänkte kolla om nån sitter inne på lite erfarenhet om den.

Tja! Jag har en kimple 420 fisherman som jag köpte i sommras. Grymt nöjd med den! En kompis köpte en före mig och när jag följde med honom så kände jag redan första turen att jag måste ha en likadan! Trots att den inte är så lång så är det riktigt bra bredd på den. Väldigt stabil och planar lätt och snabbt. Även mycket förvaringsutrymme med spöfack och ett stort fack mitt på kastdäcket. Även väldigt lätt att montera frontmonterad elmotor, ekolod spöhållare osv. Inte samma finish och lika snygga svetsar som på alumacraft, tracker osv. Men grymt prissvärd båt! Har en 25hk fyrtakt rorkult på min och den gör ca 23 knop med 2 personer.

Kommentera

Härligt att höra att du är nöjd med båten, har du den liggande i en sjö eller kör du med trailer? Jag har tänkt ha den på trailer å mest fiska gädda och abborre

Kommentera

Jag har den på trailer, väldigt lätt och smidig att sätta ner och vinscha upp tycker jag. Fiskar mest gädda och den lämpar sig perfekt till gäddfiske, stort kastdäck och helt enkelt mycket yta både fram och bak på båten att stå och spinnfiska på. Kastdäcket ligger i samma höjd som relingen i princip så man kommer nära vattnet. Längst bak vid motorn är det en öppning till förvaring av bensintank osv. Ett tips är att göra en egen lucka av formplywood som täcker detta hål så får man ännu mer fiskeyta bak på båten.

Kommentera

Hej,

Är bra sugen på en Kimple 420, styrpulpet. Är det någon som har en uppfattning kring hur saftig motor jag behöver för att driva den? Kommer mest att användas i mindre sjöar utan behov av att kunna kräma på.

Kommentera

Bumpar den här tråden.
            Har tänkt införskaffa ny båt inför sommaren, och har även jag fastnat lite för Kimple 420 fisherman. Är lite sugen på styrpulpet, och finns ju paketerbjudanden att köpa med motor osv.

Någon som har testat den med styrpulpet? Annars verkar dom flesta vara nöjda med dom.

Kommentera

Någon som vet vilken skillnaden är på 2016 årsmodell för 40k och nuvarande modell för 50k förutom halkskyddet? Var tillverkas båtarna? Finns återförsäljare i närheten av Göteborg?

Kommentera

I skellefteå på någon slags 'båtens dag' i somras sålde Burlins motor den här båten med yamma 25hk för 77 tusen kr.
                Vet inte om det är ett bra pris men iaf ett tips att kolla om det finns någon kvar om ni bor norrut.

Kommentera

Hej!

Jag har nyligen köpt mig en kimple 395. Men när jag stod i valet och kvalet mellan båtarna fick jag följande recenssion av en vänlig man på FB. Kanske kan det vara till någon hjälp.

"Såg att du kikar på Kimple båtar!
                  Jag har en Kimple 420 som jag köpte förra året.
                  Jag är nöjd med båten.
                  Fördelar:
                  Stadig att fiska ifrån, i främre kastdäck så finns lucka och stort förvaringsutrymme och på ena sidan ett utrymme som man kan ha spön, håv mm.
                  Ett bra bakre kastdäck utan förvaring( lite synd) mellan bakre kastdäck och motor finns plats för batteri, bensintank, och även ankare, och betesväska.
                  Jag valde till styrpulpet ( kosta extra).
                  Har 30 hk motor på och med två gubbar och packning... ca 23-25 knop...
                  Lätt att traila i själv, bensinsnål, trevlig båt för pengarna.
                  Nackdelar......
                  Jäkligt vass kant under båten så fick byta kölrullar nästan direkt till hårdare...
                  Kanske inte den roligaste båten om det blåser hårt och höga vågor... var ute i 10–12 sekundmeter.. då får man ta det lugnt...😂😂😂.
                  Hade varit grymt med ett förvaringsutrymme till.
                  Perfekt för två fiskare... är man tre måste man vara samspelta...
                  Baktung så monterat en vinge på motor för komma upp i planing snabbare!
                  Kan kännas trång i själva transportsträckan till fiskeplatsen om man ska åka långt....

Kommentera

Är det någon skillnad på kimple och quintrex? Ser likadana ut..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 824 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka