Fundera(de) på en ny alumacraft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fundera(de) på en ny alumacraft

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av mickedykare Visa inlägg
    Nu dyker jag ju inte längre (mer fiske, barn som spelar hockey etc). Plastinredningen gick tidigare bort även eftersom hantering av viktbälten och flaskpaket oftast inte är jättevarsam. Valet av alubåt är mycket relaterat till att jag vill ägna minimal tid åt underhåll. Min buster x går bra i sjön (tom bättre med ett batteri + elmotor) men är väl egentligen för kort för att gå riktigt bra. Har kört 4 dykare med dubbla flaskpaket från Öregrund ut till Norra Sänkan (gränsen mot Åland). De gamla busterbåtarna var ju kända för att man alltid blev blöt. Så är inte fallet med min Buster X från 2007.

Enda irritationsmomentet med Buster är väl att man måste designa sina egna elmotorfästen.

Har faktiskt gått in på busters facebooksida och önskat detta som tillbehör. Gilla gärna!
    Finns under "inlägg från besökare" , https://www.facebook.com/BusterBoats/

Är förövrigt uppväxt till stor del vid Hornavan. Jag och kompisen åker upp varje år till Arjeplog och flugfiskar en vecka. Annars brukar vi köra omväxlande Blekinge Skärgård och Stockholms Skärgård. Trolling går fetbort för oss då jag växte upp med långdrag och många timmar på sjön.

Grymt bra fisketips för gädda! Har utvecklat vårt gäddfiske ganska rejält senaste åren och jag har börjat fiska på andra platser än jag gjorde förut. Men även kul att titta på fly vs jerk, speciellt när ni inriktade er på stor gädda.
    Hej Micke-Dykare;

Jag har massor av både gamla och nya, underbara fiskeminnen från Hornavan och Tjeggelvas nära Arjeplog....

Min Buster Magnum inköpt från Fiskars OY i Finland våren 1998 har dubbla sidopulpeter med långa, stänkskyddande sidovindrutor, extra förstärkt ytterskrov och motorbrunn för två Side-By-Side-monterade Yamaha-motorer. Båten har varit med vid fiske i Kvalsundet, Saltstraumen och Altafjord i Norge samt Hanöbukten i söder samt många både små och stora insjöar i Sverige upp till Hornavan och Tjeggelvas...

http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av mickedykare Visa inlägg
      Nu dyker jag ju inte längre (mer fiske, barn som spelar hockey etc). Plastinredningen gick tidigare bort även eftersom hantering av viktbälten och flaskpaket oftast inte är jättevarsam. Valet av alubåt är mycket relaterat till att jag vill ägna minimal tid åt underhåll. Min buster x går bra i sjön (tom bättre med ett batteri + elmotor) men är väl egentligen för kort för att gå riktigt bra. Har kört 4 dykare med dubbla flaskpaket från Öregrund ut till Norra Sänkan (gränsen mot Åland). De gamla busterbåtarna var ju kända för att man alltid blev blöt. Så är inte fallet med min Buster X från 2007.

Enda irritationsmomentet med Buster är väl att man måste designa sina egna elmotorfästen.

Har faktiskt gått in på busters facebooksida och önskat detta som tillbehör. Gilla gärna!
      Finns under "inlägg från besökare" , https://www.facebook.com/BusterBoats/

Är förövrigt uppväxt till stor del vid Hornavan. Jag och kompisen åker upp varje år till Arjeplog och flugfiskar en vecka. Annars brukar vi köra omväxlande Blekinge Skärgård och Stockholms Skärgård. Trolling går fetbort för oss då jag växte upp med långdrag och många timmar på sjön.

Grymt bra fisketips för gädda! Har utvecklat vårt gäddfiske ganska rejält senaste åren och jag har börjat fiska på andra platser än jag gjorde förut. Men även kul att titta på fly vs jerk, speciellt när ni inriktade er på stor gädda.
      Hej Micke-Dykare;

När det gäller elmotorfäste till din Buster-båt samt även passande trailer föreslår jag att du kontaktar Niklas Hedberg hos Bålsta-Släpet för hjälp och råd....

Utanför Öregrund, Öregrundsgrepen, Runt Gräsö, i Lövstabukten och i Gävlebukten har jag mest fiskat efter Havsöring och Lax.... Jag hade fritidshus i Snatra, Karlholmsbruk åren 1889 - 2008 och då blev det ofta Havsörings- och Laxfiske....

http://www.trumman.com/candy/lef_candy.htm

Old Firehand

Kommentera

Jag har en Faster 555 CC som det går att köpa ett fabrikstillverkat elmotorfäste till men jag tyckte inte det såg speciellt välkonstruerat ut så jag gjorde ändå ett eget. Om man ska jämföra båten med Buster så är den ganska lik en Buster Pro XL om än något kortare, ville gärna ha aluminium även i durken.

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Isotopes Visa inlägg
          Ursäkta att jag avviker från ämnet.. Man blir nyfiken på vilka båtar han avser, någon som vet?

Kommentera

Anytec?

Kommentera

Ursprungligen postat av Erik W Visa inlägg
              Ursäkta att jag avviker från ämnet.. Man blir nyfiken på vilka båtar han avser, någon som vet?
              När det gäller bilar måste han ju avse nyare Mercedes men jag kommer inte på några riktigt usla nya alubåtar , vet för lite helt enkelt .
              Gamla Bustrar kunde ju ibland få för sig att leka ubåt då fören tappade bärighet men det är ju länge sedan.....någon som har överplanat sin polska aluburk kanske ?
              Spiggpimplare

Kommentera

Polskt smäller väl inte tillräckligt högt bland stekarna för att platsa med andra must haves som Geländewagen eller Range Rover. För den som snöat in på livsstilsprogram på TV4 är det nog det tidigare nämnda märket som lockar mest.
                Senast ändrad av holden; 2017-03-23, 06:47.

Kommentera

vad jag vet är det väl bara Buster L som dyker ibland av Bustrarna....är väl även ganska välkänt att en del av tidigare av holden gissat märke kan dyka och vattenfyllas i medsjö...
                  Senast ändrad av byggarn; 2017-03-23, 07:21.
                  Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                  18 svar
                  5 824 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Lärka
                  av Lärka