Roddbåt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Roddbåt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Roddbåt

Tjena!
    Ska köpa en roddbåt och en Tiki bt 500 trailer. Båten ska klara lite större sjö som tex Vättern och våra kuster i lugnt väder några gånger per år, annars blir de vanliga sjöar. Kan även säga att jag har precis köpt en Suzuki 4hk långrigg, vilken rekommenderar ni? Fungerar en Saga 4,3 meter?

Borde ju gå att hitta nåt begagnat nu på hösten. Köpte min ryds 425 för 5000 förra året. Det är byggt kastdäck i för och akter, grymt trevligt. Vissa mindre båtar tycker jag är för vingliga, då jag gillar att stå på tofterna eller ett kastdäck. Annars nån Höga rodd eller nån Aluminiumbåt?

Kommentera

Ok, men Höga rodd är väll rätt så låga väll? Eller dem klarar lite större sjö?

Kommentera

Ursprungligen postat av johanbergqvist Visa inlägg
        Ok, men Höga rodd är väll rätt så låga väll? Eller dem klarar lite större sjö?
        Jo det är dem nog, jag är 100% insjöfiskare, så jag har inga problem med vågor. Nån med erfarenhet av större sjöar och kust får svara på det.

Kommentera

Är sugen på en stabil båt. Crescent 434 ser ju väldigt bra ut. Men rätt dyr, finns det inte någon liknande för en billigare slant? 0-7000kr

Kommentera

434 är inte lättrodd o en 4hk är för liten för en sån båt. Finns en uppsjö av äldre crecent,uttern,ryds o örnvik som är mer lämpade.
            Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Nej, men ska inte ro. Blev lite fel där på ämnesnamnet. Jag bryr mig inte om fart, 4hk lär ju ta båten framåt i alla fall? Aa men när ja kollar blocket så ser inte någon stabil ut.. Ska kunna stå upp utan att "hålla" balansen om man kan säga så. Sen måste jag även ha förvaringsutrymme vid aktern. Och som sagt gärna klara Vättern o lite kust några dagar om året i lugnt väder. Någon som har något specifikt tips? Har även kollat på Crescent 42, men tycker fören går upp för mycket vid minsta lilla gaspådrag.
              Senast ändrad av johanbergqvist; 2016-09-16, 15:20.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
              18 svar
              5 821 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Lärka
              av Lärka