Båtplats/trailerplats stockholm våren 2017 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtplats/trailerplats stockholm våren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Båtplats/trailerplats stockholm våren 2017

    Hej alla härliga sportfiskare!


    Jag har äntligen bestämt mig för att införskaffa mig en båt till våren. Det blir min första egna båt. Problemet är att jag bor i lägenhet och har ingen möjlighet att ha båten någonstans.

    Det jag söker då är en båtplats eller trailerplats året runt, jag har inga problem med att ha båten på en trailer och köra ner den när det är dags att jaga gädda. De båtklubbar jag har kontaktat idag bla Oxnö båtförening erbjuder trailerplats men bara över sommaren. Vilket då inte fungerar för mig.

    Så kära fiskekompisar känner ni till en båtklubb där jag kan ha båten på trailer året runt alt båtplats också?
    Ni som bor i lägenhet hur har ni löst situationen?

    Jag bor söder om söder så gålö trakten hade varit perfekt, men jag tar alla tips som finns!
    Längden på båten kommer vara max 5 meter och bredden ca 1,95.
    Jag hjälper gärna till i föreningen med båtvakt/städning osv

    Tack i förhand för svaren och skitfiske på er!
    Senast ändrad av Mabo12; 2016-09-01, 10:06.

  • #2
    Kolla runt med båtklubbarna och ställ dig i kö på ett par ställen. För en dylik liten båt brukar det inte vara lång kötid om du inte är för kinkig med var du vill ha båten (max ett år eller så, iallafall i Mälaren), även för vinterplats. Kanske är längre kö hos klubbarna vid havet??

    Kolla också om det finns klubbar som har fler vinterplatser än sommarplatser. Kan ju vara en lösning att ha båten på ett varv/klubb på vintern och i en annan klubb på sommaren. Det finns minst en "varvs-klubb" (som har klart fler varvs- än bryggplatser) som jag vet, Margretelunds BS i Bromma. Men då hamnar du ju såklart i Mälaren, men det kanske funkar som vinterplats.

    I och med att det är ett tag kvar till du behöver vinterplats tror jag det kommer att lösa sig, om du börjar köa nu.
    Krisar det ihop sig nästa höst och du inte hittar vinterplats är det ju bara att sälja den

    Kommentera


    • #3
      Tack för tipset Hagg!
      Ska fortsätta jaga. Är det någon annan som har tips?

      Kommentera


      • #4
        Jag tog hjälp av Eniros satellit karta när jag letade båtplats , har min båt i Mälaren & från land ser man inte mkt av båtklubben men när jag tittade på eniros satellit visade det sig att dom hade massor med plats på land & därför tänkte jag aldrig på den klubben .

        Bara för att en klubben inte ser stor ut från land kanske dom har massor med plats ändå , sen är det bara att ringa & jaga på klubbarna .

        Kommentera


        • #5
          Okej tack för tipset!
          Trailerplats verkar inte vara något problem, men vinterplats verkar omöjligt!

          Kommentera


          • #6
            Vindövarvet på vindö har alltid plats. Ligger dock inte nästgårds för dig, men om det är tal om vinterförvaring kanske det kan vara ett alternativ.
            Tar 60min att köra från stan.



            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Kommentera


            • #7
              Sätra båtsällskap har jag min båt i. Väntade 3 veckor på plats. Är man medlem i klubben så får man garanterad plats på varvet med. Så jag har båten i vattnet o trailern på varvet på inhängnat område. Ska jag någon annanstans o fiska så är det bara o trailra.

              Kommentera


              • #8
                Kan för tipset Anton, problemet där är att man måste ga en båt först innan man står i kö och det gör jag ju inte ännu.

                Kommentera


                • #9
                  Prova Huddinge båtklubb, hamnkapten är inte omöjlig.

                  Skickat från min D6603 via Tapatalk

                  Kommentera


                  • #10
                    Morarnas båtklubb ute på Gålö har vinterplats samt att du får ställa trailern på inhägnat område under sommaren.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 746 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka
                     
                    Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                    10 svar
                    14 713 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49
                    694 svar
                    198 140 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nybörjare-igen  
                    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                    27 svar
                    14 091 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Mudwater  
                    Startad av mickedykare, 2020-02-17, 21:34
                    16 svar
                    3 532 visningar
                    4 gillar
                    Senaste inlägg Dannii578  
                    Arbetar...
                    X