Hejsan.
Då jag inte hittade någon vettig tråd om dessa båtar, så tänkte jag om ni inte misstycker att jag helt enkelt gör en tråd för just 460/465 Basic som vi kan diskutera dessa båtar i.
Jag har tidigare skrivit lite om min nyinköpta båt i Sandström 495 tråden.
Då det är just en 460 Basic så tycker jag det passar bättre att jag ställer frågor och berättar om mina erfarenheter utav denna båten i den här tråden istället.
Har ni frågor, eller har en egen 460/465:a så fyll gärna på!
Vill veta allt om dessa båtar!
Nåväl.
Jag har i alla fall en Sandström 460 Basic (års 2015) som köptes ny i torsdags (7/7 -16).
Har tidigare haft 3st andra båtar, varav min senaste (som är till salu) var/är en Uttern 465 (fiskuttern).
Skillnaden mellan min 460 Basic och Uttern 465 är enorm!
Jag har samma motor på min Basic som jag hade på uttern.
Motorn är en Yamaha 30hk 2cyl från 1995.
Med den här motorn och 3personer så gör min båt ca 25knop (22knop med 2personer med min gamla uttern).
Jag är helnöjd!
Dock så är det en del funderingar som jag går och klurar på.
Den första är om ni vet någon bra placering för min ekolodsgivare (Lowrance HDI Skimmer) på akterspegeln?
Den andra frågan är om någon har byggt om till styrpulpet?
Den tredje är om någon har koll på vart jag kan få tag i ombyggnadssats till reglage för min Yamaha som har rorkult?
Jag är nog mest sugen på att bygga om till sidomonterad pulpet.
Länk till 460 Basic på tilllverkarens hemsida.
Länk till 465 Basic på tilllverkarens hemsida.
Då jag inte hittade någon vettig tråd om dessa båtar, så tänkte jag om ni inte misstycker att jag helt enkelt gör en tråd för just 460/465 Basic som vi kan diskutera dessa båtar i.
Jag har tidigare skrivit lite om min nyinköpta båt i Sandström 495 tråden.
Då det är just en 460 Basic så tycker jag det passar bättre att jag ställer frågor och berättar om mina erfarenheter utav denna båten i den här tråden istället.
Har ni frågor, eller har en egen 460/465:a så fyll gärna på!
Vill veta allt om dessa båtar!
Nåväl.
Jag har i alla fall en Sandström 460 Basic (års 2015) som köptes ny i torsdags (7/7 -16).
Har tidigare haft 3st andra båtar, varav min senaste (som är till salu) var/är en Uttern 465 (fiskuttern).
Skillnaden mellan min 460 Basic och Uttern 465 är enorm!
Jag har samma motor på min Basic som jag hade på uttern.
Motorn är en Yamaha 30hk 2cyl från 1995.
Med den här motorn och 3personer så gör min båt ca 25knop (22knop med 2personer med min gamla uttern).
Jag är helnöjd!
Dock så är det en del funderingar som jag går och klurar på.
Den första är om ni vet någon bra placering för min ekolodsgivare (Lowrance HDI Skimmer) på akterspegeln?
Den andra frågan är om någon har byggt om till styrpulpet?
Den tredje är om någon har koll på vart jag kan få tag i ombyggnadssats till reglage för min Yamaha som har rorkult?
Jag är nog mest sugen på att bygga om till sidomonterad pulpet.
Länk till 460 Basic på tilllverkarens hemsida.
Länk till 465 Basic på tilllverkarens hemsida.
Kommentera