Sandström 460/465 Basic - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sandström 460/465 Basic

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inlägg
    aha, så de har avslutat kölen så långt fram att du får plats med en vagga på slutet. Det var ju fint.
    Köl är bra, gillar det då man trollar och det blåser mycket.
    Jo, såg likadant ut på min gamla uttern 465.
    Skulle dock vilja haft vaggan på kölen istället.
    Men då dom andra kölrullarna gör vad dom ska så kanske det inte gör så värst mycket.

Köpte trailern beg för 4000kr, och skulle egentligen köpt en 495.
    Men så blev det ju inte...

Kommentera

Är skroven identiska under eller har de ändrat något? Steg, v-form eller så?

Kommentera

Med min bt 600 tiki får jag bara en av tre rullar på vaggan att stötta båten pga att kölen slutar precis "fel". Inbillar mig att även detta sliter på rullarna under transport då enbart tre kölrullar ligger emot. Kan inte va helt bra för båten heller :/

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Kommentera

Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inlägg
          Är skroven identiska under eller har de ändrat något? Steg, v-form eller så?
          Det är skillnad på dom.
          Min nya 460 ser helt annorlunda ut.
          Planare bak osv.

Sedan så är ju 460 betydligt bredare och har högre fribord.

Kommentera

Ursprungligen postat av warmiz Visa inlägg
            Med min bt 600 tiki får jag bara en av tre rullar på vaggan att stötta båten pga att kölen slutar precis "fel". Inbillar mig att även detta sliter på rullarna under transport då enbart tre kölrullar ligger emot. Kan inte va helt bra för båten heller :/

Ett sätt att lösa det på är att byta ut de små löjliga instyrningshjulen Tiki använder längst bak på vaggan. De är ändå för små för att göra jobbet bra. Ersätt dom med vanliga hjul. Luft eller punkteringsfria väljer du efter behag.
            På så sätt kommer båten stöttas av instyrningshjulen längst bak mot aktern.

Kommentera

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
              Ett sätt att lösa det på är att byta ut de små löjliga instyrningshjulen Tiki använder längst bak på vaggan. De är ändå för små för att göra jobbet bra. Ersätt dom med vanliga hjul. Luft eller punkteringsfria väljer du efter behag.
              På så sätt kommer båten stöttas av instyrningshjulen längst bak mot aktern.
              Ja jag har dessutom de gamla svarta gummihjulen som inte funkar tillfredsställande, så jag har köpt de nya hårdare och något större blå istället. Dock måste jag borra nya hål för låssprinten så de är inte monterade än, har du några andra större bättre hjul att rekommendera? De jag har sett känns så hiskeligt stora!

Kommentera

Kolla om det inte finns förhöjningssats för vaggan som tillbehör. Det hade jag till min gamla båt som låg på en Tiki BT500, gjorde all skillnad!

Kommentera

Ja jag har dessutom de gamla svarta gummihjulen som inte funkar tillfredsställande, så jag har köpt de nya hårdare och något större blå istället. Dock måste jag borra nya hål för låssprinten så de är inte monterade än, har du några andra större bättre hjul att rekommendera? De jag har sett känns så hiskeligt stora!

Undrar om det inte skulle funka att mäta från centrum på dina gamla rullar nu och till båtens botten. Då har du ett mått att utgå ifrån.
                  Knalla sedan iväg till Biltema typ och se vad som kan passa bland hjulen de har.
                  TK-trailer säljer även en mängd olika hjul med bättre kvalitet. Kan vara värt en titt på deras hemsida.

Kommentera

Mja, men de sidostöden går ju att justera steglöst i höjdled så det borde inte vara nåt problem. Mer att ja fundera på vilken typ av hjul man ska ha egentligen, men ja det borde egentligen inte spela så stor roll, alla varianter borde va ett uppsving från de ja har!

Kommentera

Har börjat klura lite på Minn kotas iPilot.
                      Finns det något fäste som passar till våra 460 Basic?

Samt vilken utav alla modeller (iPilot) ska man slå till på i sådana fall?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 825 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka