Nöjd med ett verkstadsjobb? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nöjd med ett verkstadsjobb?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nöjd med ett verkstadsjobb?

Det här är väl att ställa ledande frågor, men hade ni varit nöjd med det här verkstads-/proffsjobbet?

Jag hade lämnat in båten för att få en ny utombordsmotor installerad när dom ringde och undrade om dom skulle "snygga till elsystemet" på båten - jag tyckte detta lät som en briljant idé då det var mer eller mindre ett "råttbo" under instrumentbrädan på båten.

Och där under såg det rätt hyfsat ut faktiskt, man har buntat ihop alla kablar dock på så sätt att jag inte kan lägga dit durken igen. Och vad värre i mina ögon är att man dels bultat fast säkringshållaren genom framsidan på styrpulpeten så nu är det två bulthål där mitt i den del som mer eller mindre är värst utsatt för väder och vind. Och bredvid de två bulthålen har man borrat två hål till och dragit ett buntband genom dessa för att hålla uppe kabelbunten på insidan(!)

Och man har som det ser ut borrat inifrån så det har fransat upp gelcoaten rätt rejält...

Jag personligen är inte nöjd med den här, jag hade inte velat ha fyra hål där(!) Jag hade verkligen inte borrat inifrån på det här sättet... Jag hade nog satt fast säkringshållaren undertill in mot det sjökortsfack som finns där så hade man fått några synliga bulthål, och sen hade jag nog hittat på en "snyggare" för att hålla upp kabelstammen än att dra ett bultband genom två hål...

Här kommer ett par bilder på eländet (buntbandet till höger):

Och en närbild på buntbandet, notera gelcoaten:

Hade ni varit nöjd med det här jobbet?
    Cheers!
    /Rikard

Nix och inte bara kosmetiskt utan de uppfransade kanterna kommer att suga in vatten i plasten vilket inte är bra, det måste finnas bättre sätt att montera som inte har dessa negativa effekter så påtala det och se till att de gör om och gör rätt samt återställer skadan så bra det går men synas kommer det att göra oavsett.

Det är just av denna orsak som jag föredrar att montera saker själv på mina båtar så slipper man klantiga båt mekar för såna finns det gott om ute på marinverkstäderna ;-(

Kommentera

Hade blivit tokig.

Limmat en dit en bit planka och satt buntbandshållare+buntband för kablarna och två vanliga skruv för montering av säkringshållare så hade dem sluppit sätta borren 3 ggr i båten. Vilken apa som helst kan göra det och det hade blivit 100ggr bättre än massakern på bild.
      Senast ändrad av Leon; 2016-06-13, 22:39.

Kommentera

Haha vilket skämt... Hur jävla blåsta kan folk vara och ändå jobba med sånt här? Ser dem själva inte att de ser förjävligt ut?
        Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Haha va fan... Klåpare.
          Stå på dig och säg till dom hur du tycker och tänker.

Eller, Sätt ett najs klistermärke över hela spektaklet ��

Kommentera

Popnit, kabelhållare med lim, bräda, whatever vore ju bättre än att göra så.
            Det finns hållare för buntband med klister som sitter riktigt bra, det vore ju mer än tillräckligt troligen.
            Samma sak med säkringshållaren, varför inte limma fast den?

Förstår inte varför man gör på detta sättet, jag har inte accepterat det iaf. Speciellt när man vet att man inte hade gjort så på grund av alla nackdelarna.
            Ingen fisk är chans för fisk.
            https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
            https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Vittnar ju om total brist på respekt för kunden och att båten förmodligen är en kär ägodel som man själv vårdar väl. Bristen på yrkesstolthet/kompetens kan man också fundera på. Man får hoppas att dom tänkt till mer när det gäller motorinstallationen som sådan...

Kommentera

Nej, det verkar ju som det inte bara är "jag" som är "kinkig" - jag ska ta en dialog med verkstaden och se vad dom säger men tyvärr är ju hålen borrade där nu :-(

Tack alla!

/Rikard

Kommentera

Usch!

Har en liknande upplevelse på lager... Mycket missnöjd skulle inte ens rekommendera den verkstaden jag besökte till min värsta fiende!

På dem bara!
                  Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Har dom ena lyckats borra hålen jämt? Ser ut som hålen för strippan sitter olika högt. Fult är det iaf

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka