Jula fiskekajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jula fiskekajak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
    Färdig med allt jag kan komma på för tillfället. Flyttat spöhållare, installerat ekolod, lite förvaring, ljuddämpning i botten på luckan fram och fixat rodret. Om ni vill får ni gärna kommer med förslag på vad som kan göras mer
    Ankar trolley.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
      Ankar trolley.
      Det är på listan! Inte hittat något bra kitt för det än som jag skulle bli nöjd med, men letar fortfarande

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
        Det är på listan! Inte hittat något bra kitt för det än som jag skulle bli nöjd med, men letar fortfarande
        Det här har jag, funkar skitbra:

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Sigfuss Visa inlägg
          Det är en sån variant jag kollat på, men jag vill helst inte ha "hjulen" fria utan fastmonterade. Hittade en bloggsida där han köpt något från en sida som inte längre finns och det är en sån variant jag försökt hitta utan framgång... Annars ett väldigt bra kit

          Kommentera


          • Gör hjulen mycket skillnad? Tänker om det istället bara går att använda plastögglor typ dom svarta på bilden i Sigfuss länk.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
              Gör hjulen mycket skillnad? Tänker om det istället bara går att använda plastögglor typ dom svarta på bilden i Sigfuss länk.
              Det går absolut men det blir lättare att justera om jag förstått rätt, samt att det inte sliter lika mycket på linan.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
                Det går absolut men det blir lättare att justera om jag förstått rätt, samt att det inte sliter lika mycket på linan.
                Fördelen med det jag har är att man lätt bara tar av det när man skall ta kajaken på biltaket - så slipper man ha den sittande och eventuellt slå i fartvinden.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
                  Färdig med allt jag kan komma på för tillfället. Flyttat spöhållare, installerat ekolod, lite förvaring, ljuddämpning i botten på luckan fram och fixat rodret. Om ni vill får ni gärna kommer med förslag på vad som kan göras mer
                  [ATTACH=CONFIG]99854[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99855[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99856[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99857[/ATTACH]
                  [ATTACH=CONFIG]99858[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99859[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99860[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99861[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99862[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99863[/ATTACH]
                  [ATTACH=CONFIG]99864[/ATTACH]
                  Bra jobbat, ser ut som en riktig fiskemaskin nu! Batteriförvaringen är ju klockren.
                  Vad är det för kabelgenomförningsgrej du hittat till ekolodet?

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Henrik-W Visa inlägg
                    Bra jobbat, ser ut som en riktig fiskemaskin nu! Batteriförvaringen är ju klockren.
                    Vad är det för kabelgenomförningsgrej du hittat till ekolodet?
                    Tackar! Ja det blev mycket bättre än vad jag förväntat mig faktisk Kabelgenomföringen köpte jag på hobieshop och är gjord för just ekolod. Funkade hur bra som helst ^^

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
                      Tackar! Ja det blev mycket bättre än vad jag förväntat mig faktisk Kabelgenomföringen köpte jag på hobieshop och är gjord för just ekolod. Funkade hur bra som helst ^^
                      Jag misstänker att du kommer vilja uppgradera ekolodet till ett lite större, jag kör med 5" och även det känns lite för litet när man har tre fönster igång som iaf jag kör allt som oftast. Men inte ens dom 5´" loden kostar ju någon jättesumma numera.

                      EDIT//

                      Glömde en sak, jag har skruvat fast en sån utdragbar tvättlina på min plastback jag har i bakre utrymmet, den har jag som ankarlina så slipper man bråka med en massa lös lina i kajaken. Men bara häktar lös och drar upp ankaret så snurrar den upp linan själv. Finns för någon hundring på amazon:

                      Senast ändrad av Sigfuss; 2018-04-25, 13:20.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka
                       
                      Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                      10 svar
                      14 757 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49
                      694 svar
                      198 195 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nybörjare-igen  
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      27 svar
                      14 122 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Mudwater  
                      Startad av mickedykare, 2020-02-17, 21:34
                      16 svar
                      3 555 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Dannii578  
                      Arbetar...
                      X