Jula fiskekajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jula fiskekajak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jag har ju förberett min moddade Julajolle för pontoner men inte hittat några som passat. Det finns konstigt nog tyvärr inte många lösa pontoner på marknaden.
    I Australien/NZ finns en del men det blir löjligt dyrt med frakt därifrån. Har jagat på kinasidorna men inte hittat något tyvärr. Så för min del blir det nog till att bygga något själv med tiden.

    /Gustav

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av johanbergqvist Visa inlägg
      Börjar komma igång med kajaken lite nu. Nu fattas bara pontoner. Någon som har gjort till sin jula kajak som kan dela med sig av idéer? Har läst igenom tråden för några månader sedan och det tog ett bra tag. Så tacksam om ni kan posta bilder på nytt så slipper jag gå igenom tråden igen.
      [ATTACH=CONFIG]96360[/ATTACH]
      Vad är det för stol du har?

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
        Jag har ju förberett min moddade Julajolle för pontoner men inte hittat några som passat. Det finns konstigt nog tyvärr inte många lösa pontoner på marknaden.
        I Australien/NZ finns en del men det blir löjligt dyrt med frakt därifrån. Har jagat på kinasidorna men inte hittat något tyvärr. Så för min del blir det nog till att bygga något själv med tiden.

        /Gustav
        Har du tittat på dom här?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av johanbergqvist Visa inlägg
          Börjar komma igång med kajaken lite nu. Nu fattas bara pontoner. Någon som har gjort till sin jula kajak som kan dela med sig av idéer? Har läst igenom tråden för några månader sedan och det tog ett bra tag. Så tacksam om ni kan posta bilder på nytt så slipper jag gå igenom tråden igen.
          [ATTACH=CONFIG]96360[/ATTACH]

          Vad är det för stol du satt dit? Den ser smutt ut.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Sigfuss Visa inlägg
            Jag funderade på såna, men valde bort dom med tanke på vassa krokar och att de är uppblåsbara. Istället har jag tagit två paddelflottörer i skumplast och fäster dom på en enkel delbar paddel. När jag paddlar har jag dom på däcket och när jag fiskar sätter jag ihop paddeln och fäster den tvärs kajaken bakom sittbrunnen med ett gummispännband och med en paddelflottör på varje paddelblad.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Luthman Visa inlägg
              Vad är det för stol du satt dit? Den ser smutt ut.
              Ursprungligen postat av widetrak Visa inlägg
              Vad är det för stol du har?
              Den är från Ikea, har för mig det kosta runt 99:-. Fungerar riktigt bra! plus i kanten får man även förvaringsutrymme under till med.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av markusf Visa inlägg
                Jag funderade på såna, men valde bort dom med tanke på vassa krokar och att de är uppblåsbara. Istället har jag tagit två paddelflottörer i skumplast och fäster dom på en enkel delbar paddel. När jag paddlar har jag dom på däcket och när jag fiskar sätter jag ihop paddeln och fäster den tvärs kajaken bakom sittbrunnen med ett gummispännband och med en paddelflottör på varje paddelblad.

                http://www.beli.se/kajaker/tillbehor/paddelflottor
                Låter intressant! Kan du fixa bilder? Frågan är om man inte kan använda Fendrar på något sätt hehe.
                Senast ändrad av johanbergqvist; 2017-09-08, 13:23.

                Kommentera


                • Jag testade med två fendrar först. Det fungerade och gav bra stabilitet, men de var svåra att surra stadigt. De kunde inte glida av med de rörde sig hela tiden. Eftersom stabiliteten ändå var bra så satsade jag på att köpa en ny flottör. Hade redan en sedan tidigare.

                  Ska försöka fixa bilder...

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av johanbergqvist Visa inlägg
                    Den är från Ikea, har för mig det kosta runt 99:-. Fungerar riktigt bra! plus i kanten får man även förvaringsutrymme under till med.
                    Har du lust att utveckla? Modell? Hittar inte på IKEA:s hemsida. Bilder på fäste osv?
                    Edit: Det måste vara Skålberg http://www.ikea.com/se/sv/catalog/pr...06/#/S19023600
                    Måste göra den löstagbar isf eftersom jag kör den uppåner på takräcket...
                    Smart med hålad sits, samlar inte så mycket vatten.
                    Senast ändrad av widetrak; 2017-09-08, 19:09.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av widetrak Visa inlägg
                      Har du lust att utveckla? Modell? Hittar inte på IKEA:s hemsida. Bilder på fäste osv?
                      Edit: Det måste vara Skålberg http://www.ikea.com/se/sv/catalog/pr...06/#/S19023600
                      Måste göra den löstagbar isf eftersom jag kör den uppåner på takräcket...
                      Smart med hålad sits, samlar inte så mycket vatten.
                      Click image for larger version

Name:	21476332_10213782034122353_1916458219_n.jpg
Views:	1
Size:	51,8 KB
ID:	1785494Click image for larger version

Name:	21552906_10213782034282357_1429600709_n.jpg
Views:	1
Size:	48,2 KB
ID:	1785495
                      Hoppas detta hjälper dig. Tror du ska söka på kontorsstolar, 299kr tror ja det står att den kostar men då är det med fötter också. Man kan köpa separat då blev det runt hundingen om jag inte minns fel. Aa det är nog Skålberg. Som du ser på bilderna så är det bara skruva fast den eller av. Jag tar också av den när jag har den på biltaket. Perfekt med hålad sits!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka
                       
                      Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                      10 svar
                      14 757 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49
                      694 svar
                      198 196 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nybörjare-igen  
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      27 svar
                      14 122 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Mudwater  
                      Startad av mickedykare, 2020-02-17, 21:34
                      16 svar
                      3 555 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Dannii578  
                      Arbetar...
                      X