Jula fiskekajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jula fiskekajak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Trist med hinken!
    Jag har knåpat ihop en anchor trolley av två block, en 6mm lina och en metallögla. Blocken har jag fäst i bärhandtagen i för och akter. Köpte alla ingredienser inkl en plätt på 3kg på Biltema. Hade tyvärr inte möjlighet till kajakfiske i helgen men kanske blir det test av ankarsystemet på torsdag.
    Till dess får jag ha käkat ur åtminstone en av glasslådorna som skall bli stuvlådor i kölsvinet

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
      Trist med hinken!
      Jag har knåpat ihop en anchor trolley av två block, en 6mm lina och en metallögla. Blocken har jag fäst i bärhandtagen i för och akter. Köpte alla ingredienser inkl en plätt på 3kg på Biltema. Hade tyvärr inte möjlighet till kajakfiske i helgen men kanske blir det test av ankarsystemet på torsdag.
      Till dess får jag ha käkat ur åtminstone en av glasslådorna som skall bli stuvlådor i kölsvinet
      Hehe! Måste erkänna att jag var lite trött på glass ett tag sen!

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
        Ajdå! Attans så surt! Jag har som regel att i stort sett allting sitter säkrat i kanoten. Faktiskt även jag själv med en säkerhetslina. Allt går ju fint tills man gör en volta eller tappar något. Kan bli väldigt dyrt.

        Jag med, jag vet ju att jag knöt en tamp genom bärhandtaget i hinken för att säkra det där, men jag måste ha dragit den helt fel på något sätt.

        Ankarlösningen är ganska enkel faktiskt, såg det på en amerikansk sajt och bestämde mig för att testa. Kostar runt 200:-. Tänk typ hundkoppel....

        Kommentera


        • Några rekommendationer på paddlar? Läste på fejjan att biltemas, julas osv är för korta? Att 2,5 m är att föredra. Har bara kört med en lånad träpaddel på 220 och visst blir man ganska blöt.. har iofs använt vadare hittills.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av martinus Visa inlägg
            Några rekommendationer på paddlar? Läste på fejjan att biltemas, julas osv är för korta? Att 2,5 m är att föredra. Har bara kört med en lånad träpaddel på 220 och visst blir man ganska blöt.. har iofs använt vadare hittills.
            Jag testade kompisens som han fick med sin Hobie sist och den fungerade mycket bättre, vet däremot tyvärr inte exakt hur lång den är, men skulle gissa på runt 250 i alla fall.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av martinus Visa inlägg
              Några rekommendationer på paddlar? Läste på fejjan att biltemas, julas osv är för korta? Att 2,5 m är att föredra. Har bara kört med en lånad träpaddel på 220 och visst blir man ganska blöt.. har iofs använt vadare hittills.
              Jag köpte en 230cm som funkar helt OK men jag skulle kunna tänka mig 240cm också. Det var en ganska enkel paddel men den har fungerat bra för mig.

              Här är en bild från förra året där man ser hur lång den är i förhållande till kajaken. Gav 399:- för den.
              Click image for larger version

Name:	IMG_20160917_090427.jpg
Views:	1
Size:	1,07 MB
ID:	1784052

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Henrik-W Visa inlägg
                Jag köpte en 230cm som funkar helt OK men jag skulle kunna tänka mig 240cm också. Det var en ganska enkel paddel men den har fungerat bra för mig.

                Här är en bild från förra året där man ser hur lång den är i förhållande till kajaken. Gav 399:- för den.
                [ATTACH=CONFIG]94015[/ATTACH]
                Ok.

                Hittar ingen så billig. Finns ju en här men det blir väl lite över 1000 med frakt

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av martinus Visa inlägg
                  Ok.

                  Hittar ingen så billig. Finns ju en här men det blir väl lite över 1000 med frakt

                  https://kajakfiskarna.se/butik/paddel-kayakfishing/
                  Jag köpte härifrån:
                  https://www.svima.se/product.html/la...category_id=28

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Henrik-W Visa inlägg
                    Ok, tack. De har ju 240 också, kanske kan vara något.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av martinus Visa inlägg
                      Ok, tack. De har ju 240 också, kanske kan vara något.
                      Jag tog nog 230 för att det var den längsta delbara. Så här i efterhand inser jag att man likaväl kan ha en hel eftersom man alltid har takräcke på där man kan lägga den. Man lever och lär.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka
                       
                      Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                      10 svar
                      14 759 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49
                      694 svar
                      198 196 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nybörjare-igen  
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      27 svar
                      14 122 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Mudwater  
                      Startad av mickedykare, 2020-02-17, 21:34
                      16 svar
                      3 557 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Dannii578  
                      Arbetar...
                      X