Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jula fiskekajak
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Henrik-W Visa inläggDet är bara att gratulera Sigfuss, det var en betydligt bättre lösning än på förra årets kajaker!
Hur har du fäst beteshinken på sidan?
Kommentera
-
Nu har jag moddat vidare på kajaken. Eftersom jag kajakfiskar på åar har jag behov av att kunna lägga spöna ned när det hänger träd och grenar över vattnet. Tidigare har jag lagt dom i kajaken men det har varit hälsovådligt för både spö, rullar och mig. Därför blev det den här lösningen:
Har också kommit fram till hur jag skall fästa kameran när jag är ute. Blir ett sugkoppsfäste som kan flyttas runt vid behov:
Utöver det har jag mest försökt forma till mina hoplimmade liggunderlagsskivor.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Henrik-W Visa inläggNu har jag moddat vidare på kajaken. Eftersom jag kajakfiskar på åar har jag behov av att kunna lägga spöna ned när det hänger träd och grenar över vattnet. Tidigare har jag lagt dom i kajaken men det har varit hälsovådligt för både spö, rullar och mig. Därför blev det den här lösningen:
[ATTACH=CONFIG]93508[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]93509[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]93510[/ATTACH]
Har också kommit fram till hur jag skall fästa kameran när jag är ute. Blir ett sugkoppsfäste som kan flyttas runt vid behov:
[ATTACH=CONFIG]93511[/ATTACH]
Utöver det har jag mest försökt forma till mina hoplimmade liggunderlagsskivor.
[ATTACH=CONFIG]93512[/ATTACH]
På XXL fanns det för inte alls länge sedan ett kajaksäte i form av en mer fast "stol" som var till deras egna kajakmodeller, den kostade inte så mycket så jag tänkte man skulle kunna modda den för att passa till våra kajaker.....men nu verkar det inte som att den finns längre, den dök upp förut när man sökte på kajak på deras hemsida för bara ett par veckor sedan.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sigfuss Visa inläggPå XXL fanns det för inte alls länge sedan ett kajaksäte i form av en mer fast "stol" som var till deras egna kajakmodeller, den kostade inte så mycket så jag tänkte man skulle kunna modda den för att passa till våra kajaker.....men nu verkar det inte som att den finns längre, den dök upp förut när man sökte på kajak på deras hemsida för bara ett par veckor sedan.
Vore kul att se hur det fungerar om du vill testa (och den kommer in igen). Borde ju gå att låta ramen vila ovanpå relingen och skruva fast den där om inget annat.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Henrik-W Visa inläggJag har funderat på det där med alu.ramstol. Man kommer ju upp lite mer och slipper ju riskera vatten i rumpan, verkar rätt sköna också. Fast jag var rätt nöjd med den de hade på Jula (man sitter rätt skönt i den med) förutom att jag ville komma bort från vattnet i båten plus få det lite mjukare. Får se efter några vändor om det blir vidareutveckling på den fronten.
Vore kul att se hur det fungerar om du vill testa (och den kommer in igen). Borde ju gå att låta ramen vila ovanpå relingen och skruva fast den där om inget annat.
Ett ankarspel hittades iaf på aliexpress för 179:- inkl frakt, så det dimper väl ned om en månad eller så.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av martinus Visa inläggFinns ju tydligen på vissa ställen så jag slår nog till i dagarna. Paddeln har jag förstått är bättre på biltema men hur är det med sitsen. Är julas som man kan köpa till något att ha?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Henrik-W Visa inläggSitsen som Jula har verkar vara den samma på väldigt många ställen om man tittar på bilderna, så jag tror du kan låta priset avgöra. Jag tycker i alla fall man sitter bra i den men samtidigt rekommenderar jag att man lägger något under så den inte suger upp vatten och glider lite mindre.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 798 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka