Jula fiskekajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jula fiskekajak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kajaken är tillverkad av slagtålig UV-beständig LLDPE från Exxon Mible USA. exakt så står det på kajaktjänsts sida står ingenting om vart dom är tillverkade men det är ju kina

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av tobbeborg Visa inlägg
      Hur står sig den dyrare, men fortfarande billiga, Conger 1-sits från kajaktjänst.se? http://www.kajaktjanst.se/conger-1-sits-orange

      Är det samma "skit" kan jag lika gärna vänta på jula, men om den från kajaktjänst är bättre så kanske det går att motivera mellanskillnaden? Då slipper jag dessutom vänta.
      Dom ser väldigt lika ut förutom att de främre spöhållarna är placerade längre fram på Conger (framför fötterna) och att den är lite smalare om måtten stämmer. Det lär inte vara någon himmelsvis skillnad så vänta på Jula-kajaken är mitt råd.

      EDIT: Rättelse på spöhållarna, det kanske bara är två spöhållare, beror på vilken bild man tittar på.
      Senast ändrad av Henrik-W; 2017-03-24, 08:59.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av amebix Visa inlägg
        Kajaken är tillverkad av slagtålig UV-beständig LLDPE från Exxon Mible USA. exakt så står det på kajaktjänsts sida står ingenting om vart dom är tillverkade men det är ju kina
        Japp jag såg det sen när jag kollade. Kan det verkligen vara så att kineserna importerar plast från USA för att tillverka kajaker och alla andra plastsaker....??
        I så fall blir jag förvånad!
        Det finns troligen en massa patent och sånt som kan ligga bakom det i så fall? Man inser hur lite man vet om många saker när man dyker på en sån här liten detalj. Plast är något man tar för givet men det är en ganska avancerad kemi som ligger bakom produktionen av polymera plastmaterial verkar det som.

        Undrar vem som gör plasten till Julakajakerna?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
          Japp jag såg det sen när jag kollade. Kan det verkligen vara så att kineserna importerar plast från USA för att tillverka kajaker och alla andra plastsaker....??
          I så fall blir jag förvånad!
          Det finns troligen en massa patent och sånt som kan ligga bakom det i så fall? Man inser hur lite man vet om många saker när man dyker på en sån här liten detalj. Plast är något man tar för givet men det är en ganska avancerad kemi som ligger bakom produktionen av polymera plastmaterial verkar det som.

          Undrar vem som gör plasten till Julakajakerna?

          Den kan ju vara så att den är "designad" i USA och tillverkad i Kina. Har ju svårt att tro att man importerar råvaran från USA för att tillverka den i Kina.

          Kommentera


          • Exxon kanske tillverkar sin plast i Kina? Att man tar med USA i texten såsom det är skrivet kan lika gärna vara för att härleda vart företaget kommer ifrån.
            Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

            Kommentera


            • ExxonMobil



              Den här plasten är kajaken gjord av

              Kommentera


              • Jag var och kolla på den igår och jag tycker att den verkar vara kanon, Kommer nog att satsa på 12' under våren.

                Kommentera


                • Utan att veta så skulle jag tro att de flesta tillverkas i Kina, oavsett märke. De flesta kajaker, Jula, kajaktjänst, söderkajak mfl SER iaf väldigt lika ut. http://m.made-in-china.com/search/pr...=fishing+kayak

                  Kommentera


                  • Nu har jag kommit framåt lite i moddningen av Jula-kajaken.

                    Jag hade problem med att ha min fiskeväska stående mellan benen när jag paddlade. Ännu mer problem när jag skulle slita fram draglådorna och sitta och fippla med byte av drag samtidigt som jag balanserade lådan i knät. Lösningen blev ett fast bord/bricka för draglådorna som jag kan fälla fram eller bort efter behov:

                    Click image for larger version

Name:	IMG_20170327_200134.jpg
Views:	1
Size:	880,4 KB
ID:	1783855Click image for larger version

Name:	IMG_20170327_200937.jpg
Views:	1
Size:	885,9 KB
ID:	1783856Click image for larger version

Name:	IMG_20170327_200920.jpg
Views:	1
Size:	898,3 KB
ID:	1783857Click image for larger version

Name:	IMG_20170327_200849.jpg
Views:	1
Size:	885,7 KB
ID:	1783858Click image for larger version

Name:	IMG_20170327_200313.jpg
Views:	1
Size:	903,4 KB
ID:	1783859Click image for larger version

Name:	IMG_20170327_200230.jpg
Views:	1
Size:	927,3 KB
ID:	1783860

                    Jag skall jobba vidare lite till och sätta fästen för kroktång, kniv och action cam också men det blir steg 2.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Henrik-W Visa inlägg
                      Nu har jag kommit framåt lite i moddningen av Jula-kajaken.

                      Jag skall jobba vidare lite till och sätta fästen för kroktång, kniv och action cam också men det blir steg 2.
                      Skitsnyggt! Kul att se kreativa ideer bära frukt!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka
                       
                      Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                      10 svar
                      14 759 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49
                      694 svar
                      198 196 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nybörjare-igen  
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      27 svar
                      14 122 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Mudwater  
                      Startad av mickedykare, 2020-02-17, 21:34
                      16 svar
                      3 557 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Dannii578  
                      Arbetar...
                      X