Jula fiskekajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jula fiskekajak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Sigfuss Visa inlägg
    Ännu inga träffar på Kajak på Julas hemsida - hoppas lite på att årets kajak skall ha en anings uppgraderade specar som t.ex 180kg bärkraft och en anings bredare skrov så att den kanske kan gå att stå och kasta från.
    http://www.jula.se/catalog/fritid/ba.../kajak-650399/ Om det är den du menar så står det att det finns 2 st på lager. I alla fall för mig Teknik är krånligt.

    Har i alla fall lagt ner en dryg timme och kvart på att läsa igenom hela tråden. Väldigt intressant! Och eftersom bankkontot inte gillar min idé om att köpa en båt kanske det blir en Jula-Kajak till sommaren. Funderar dock på att göra några små förändringar på den till exempel som pontoner och ekolod.
    Fiske hela vägen byter aldrig livstilen

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Tornado Visa inlägg
      http://www.jula.se/catalog/fritid/ba.../kajak-650399/ Om det är den du menar så står det att det finns 2 st på lager. I alla fall för mig Teknik är krånligt.

      Har i alla fall lagt ner en dryg timme och kvart på att läsa igenom hela tråden. Väldigt intressant! Och eftersom bankkontot inte gillar min idé om att köpa en båt kanske det blir en Jula-Kajak till sommaren. Funderar dock på att göra några små förändringar på den till exempel som pontoner och ekolod.
      Hej o völkommen till tråden!
      Jo julakaken har ju haft helt rätt pris. Bra instegsmodell om man vill prova på kajakfiske.
      Hoppas dom fortsätter med lågt pris.

      Lönken gäller förra årets modell. Finns kanske kvar på något enstaka Jula men är utsåld i övrigt.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Tornado Visa inlägg
        http://www.jula.se/catalog/fritid/ba.../kajak-650399/ Om det är den du menar så står det att det finns 2 st på lager. I alla fall för mig Teknik är krånligt.

        Har i alla fall lagt ner en dryg timme och kvart på att läsa igenom hela tråden. Väldigt intressant! Och eftersom bankkontot inte gillar min idé om att köpa en båt kanske det blir en Jula-Kajak till sommaren. Funderar dock på att göra några små förändringar på den till exempel som pontoner och ekolod.
        Visst är det en bra tråd! Välkommen i gänget när du lyckas lägga vantarna på en egen Jula-kajak.

        Enligt min kontakt på Jula så är det säljstart v.17 och det handlar om samma modell. De finns inte på deras centrallager ännu fast en enskild butik kan säkert ha någon kvar om du har tur.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Henrik-W Visa inlägg
          Visst är det en bra tråd! Välkommen i gänget när du lyckas lägga vantarna på en egen Jula-kajak.

          Enligt min kontakt på Jula så är det säljstart v.17 och det handlar om samma modell. De finns inte på deras centrallager ännu fast en enskild butik kan säkert ha någon kvar om du har tur.
          Jo, efter jag hade skrivit svaret så förstod jag att det var i några enstaka butiker långt upp i Sverige, och jag bor i Skåne :P
          Fiske hela vägen byter aldrig livstilen

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Tornado Visa inlägg
            Jo, efter jag hade skrivit svaret så förstod jag att det var i några enstaka butiker långt upp i Sverige, och jag bor i Skåne :P
            Verkar ju som det kommer in nya Kajaker snart!! Kul!!
            Funderar på att köpa en till i så fall om det är samma modell. ☺

            Kommentera


            • Även jag är sugen på att inhandla en Jula-kajak. Är den för tung att bära ensam ca 30m mellan bil och sjö? Hoppas att de kommer till butik inom snar framtid.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av johanbergqvist Visa inlägg
                Även jag är sugen på att inhandla en Jula-kajak. Är den för tung att bära ensam ca 30m mellan bil och sjö? Hoppas att de kommer till butik inom snar framtid.
                22,5 kg så det klarar du säkert.... (om man inte skruvar på en massa skrot förståss... host, host!)

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av johanbergqvist Visa inlägg
                  Även jag är sugen på att inhandla en Jula-kajak. Är den för tung att bära ensam ca 30m mellan bil och sjö? Hoppas att de kommer till butik inom snar framtid.
                  Om man bär den som en väska i ena sidohandtaget så är den ganska välbalanserad och enkel att bära. Jag gjorde så innan jag fixade en vagn, bar säkert närmare 100m utan problem (bytte hand ibland). Det som var jobbigt var att jag fick gå flera vändor samma sträcka för all utrustning också så en vagn var kanon att ha.

                  Kommentera


                  • ok, tack så mycket för era svar. Fasiken va ja längtar till den kommer till butik så man kan handla.

                    Kommentera


                    • Det här kan blivande Kajafiskare suga på , medan de väntar på kajaken :

                      MONSTER MAL FÅNGAD FRÅN KAJAK !



                      Men använd flytväst och sitt i kajaken !

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka
                       
                      Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                      10 svar
                      14 759 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49
                      694 svar
                      198 196 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nybörjare-igen  
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      27 svar
                      14 122 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Mudwater  
                      Startad av mickedykare, 2020-02-17, 21:34
                      16 svar
                      3 557 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Dannii578  
                      Arbetar...
                      X