Ursprungligen postat av Fjonkan
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jula fiskekajak
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av weactivist Visa inläggKontaktade Jula i dag för att kolla om de tar in fler kajaker. Det gör de inte. Synd att man missade detta.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Spow Visa inläggDet verkar ju onekligen dumt att inte fortsätta sälja denna succén?
Jag funderade ett tag om jag skulle köpt en "reservkajak" eftersom allt extra jag byggt är anpassat för just denna modell men beslutade av både av ekonomiska och skäl andra att avstå.
LPDE plast går ju ändå att svetsa och laga så är jag bara lite försiktig skall nog Julakajaken hålla i flera år.
Om jag "växer ur" Julakajaken i framtiden satsar jag nog på en större maskin typ 11-12 fot eller sparar till en Hobie Adventure Island segelkajak... (70 tusen) *gulp* ... säg inget till frugan...
Jag finner dock hela grejen med en "folkkajak" härlig. Enkel, bra funktion, billig. Det måste blivit många nya kajakfiskare på grund av Julakajaken! Kul!
/Gustav
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inläggNog ingen fara. Jag har bara en dryg meter imellan spännbanden. Jag har nämligen kajaken långt fram på taket annars kan man inte öppna bakluckan helt
Såg att du byggt en hållare till ekolodsgivaren där fram på kajaken, Finns det något enklare sätt? Läste nåt om att någon hade skruvat fast givaren på insidan av kajaken? Sen tänkte jag fråga nån här vad de förborrade hålen är till? Är det för just ekolodet eller finns det någon sak man kan köpa till som är "ekolodsfäste"?
Mvh
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fjonkan Visa inläggTestade ditt sätt och det funkade kanon! Nu kunde jag köra i 90-100 igen, kajaken satt kanon!
Såg att du byggt en hållare till ekolodsgivaren där fram på kajaken, Finns det något enklare sätt? Läste nåt om att någon hade skruvat fast givaren på insidan av kajaken? Sen tänkte jag fråga nån här vad de förborrade hålen är till? Är det för just ekolodet eller finns det någon sak man kan köpa till som är "ekolodsfäste"?
Mvh
Verkar ju annars enklast att limma fast givaren med sikaflex inne i skrovet om man inte måste ha den löstagbar. Jag har inte testat detta själv men leta i tråden, finns beskrivet här sen innan tror jag. Annars kan man ju göra nån slags pinne som man fäster på utsidan. Att skruva i julajakens ganska mjuka plast kan vara tveksamt tycker jag dessutom är det risk för läckage men gör man det ordentligt o tätar rejält så funkar det säkert det också.
Jag tror skruvhålen (mellan fötterna) egentligen är till för någon spöhållare men många använder det nog för att fästa ekolodet.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av weactivist Visa inläggKontaktade Jula i dag för att kolla om de tar in fler kajaker. Det gör de inte. Synd att man missade detta.
Skit fiske!
Gösta
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gösta Visa inläggHar också varit i kontakt med Julas kundtjänst och fått det rakt motsatta beskedet. Enligt dem är den inte märkt "Utgått" i deras papper vilket betyder att den ska komma hem igen, men kanske inte förrän till nästa säsong...
Skit fiske!
Gösta
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inläggGivarplacering kan man nog göra på massor av olika sätt. (håller med om att min lösning blev J-A krånglig) men nu funkar det i alla fall ganska bra.
Verkar ju annars enklast att limma fast givaren med sikaflex inne i skrovet om man inte måste ha den löstagbar. Jag har inte testat detta själv men leta i tråden, finns beskrivet här sen innan tror jag. Annars kan man ju göra nån slags pinne som man fäster på utsidan. Att skruva i julajakens ganska mjuka plast kan vara tveksamt tycker jag dessutom är det risk för läckage men gör man det ordentligt o tätar rejält så funkar det säkert det också.
Jag tror skruvhålen (mellan fötterna) egentligen är till för någon spöhållare men många använder det nog för att fästa ekolodet.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av weactivist Visa inläggFasiken vad konstigt. Fick detta svar: "hej, dessa är slut på centrallagret, kommer ej in igen."
Har faktiskt en mycket stark känsla om att det fanns linkande kajaker förra året till bra pris på jula
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 798 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka