Ursprungligen postat av abe
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jula fiskekajak
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av gälk Visa inläggVilket artnr? Eller vad heter biltemas motsvarighet till sikaflex?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av abe Visa inläggMin med
Satte min så långt fram jag kunde och har ett 9ah batteri i påsen i främre luckanUrsprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggMin sitter limmad med biltema-sikaflex mot insidan av skrovet.
Nu har jag ju så mkt skrot på kajaken att en grej/fäste mer eller mindre inte spelar så stor roll. Undrar om den flyter fortfarande?
Nu är sjäva ekolodet monterat i alla fall. Fick göra om Lowrance klumpiga orginalfäste som jag tyckte tog för mkt plats.
Känns J-T fett med en 7-tums skärm. Nappar det inte kan man kolla på video på den! Sambon lär ju inte se röken av mig resten av sommaren. Hon får väl också köpa en kajak.
/GustavSenast ändrad av Husse0416; 2016-07-02, 05:56.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inläggOk. Så kanske man kan göra. Sikaflex. Bra grejor! Ska fundera på saken. Jag har ju 2 st olika givare. Tror inte man kan montera sidescan/structurescangivare inombords så jag gör nog ett utvändigt fäste som går att fälla upp. Jag vill helst ha så lite dyra saker kvar i kajaken som möjligt eftersom jag kommer ha den mkt på biltaket, ofta obevakad. Fastlåst förvisso men ni vet vilka typer det finns...
Nu har jag ju så mkt skrot på kajaken att en grej/faste mer eller mindre inte spelar så stor roll. Undrar om den flyter fortfarande?
Nu är sjäva ekolodet monterat i alla fall. Fick göra om Lowrance klumpiga orginalfäste som jag tyckte tog för mkt plats.
Känns J-T fett med en 7-tums skärm. Nappar det inte kan man kolla på video på den! Sambon lär ju inte se röken av mig resten av sommaren. Hon får väl också köpa en kajak.
/Gustav[ATTACH=CONFIG]88121[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88122[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88123[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88124[/ATTACH]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggHann inte till Jula idag men den kajak jag la undan igår finns säkert (förhoppningsvis) kvar om jag hänger på låset i morgon. Så: När kör vi igång en kajakfisketävlingsserie för julakajaker?
JKFA rekord lista kanske? (Jula Kajak Fishing Association) IGFA har inget att hämta här!Senast ändrad av Husse0416; 2016-07-28, 05:49.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggRiktigt imponerande! Kommer bli riktigt fett med pedalstyrningen till elmotorn. Bara glida fram i vassen.
Slösade bort 2 timmar idag på ett fäste för ekolodet (se bilden) som jag sen insåg blev för krångligt och fult och aldrig använde. Till slut blev det en bit 25mm fyrkantsrör o 3 popnitar. Det tog bara 10 minuter! Suck. En del lär sig aldrig.
I morgon ska jag koppla in elmotorn lite provisoriskt. Kanske hinner med en kort provtur om vädret tillåter och Murphy tar semester.Senast ändrad av Husse0416; 2016-07-01, 17:21.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inläggOk. Så kanske man kan göra. Sikaflex. Bra grejor! Ska fundera på saken. Jag har ju 2 st olika givare. Tror inte man kan montera sidescan/structurescangivare inombords så jag gör nog ett utvändigt fäste som går att fälla upp. Jag vill helst ha så lite dyra saker kvar i kajaken som möjligt eftersom jag kommer ha den mkt på biltaket, ofta obevakad. Fastlåst förvisso men ni vet vilka typer det finns...
Nu har jag ju så mkt skrot på kajaken att en grej/faste mer eller mindre inte spelar så stor roll. Undrar om den flyter fortfarande?
/Gustav[ATTACH=CONFIG]88121[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88122[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88123[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88124[/ATTACH]
Elmotor med styrning och HDS 7:a på en kajak.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inläggHehehe. Du är helt galen. Vilken drivkraft du har. Vilket bygge!
Elmotor med styrning och HDS 7:a på en kajak.
Funderar på att sätta ekolodsgivarna i fören. Sätta dit en konsoll så man kan fälla upp dom genom att dra i en kontrollwire. Fiffigt att kunna fälla upp dom enkelt så man inte skadar givarna när man sjösätter/stiger i land. Bra att kunna få dom ur vägen också om man får på värsta storfisken så inte fiskelinan fastnar i givarna. Man vill ju inte missa sitt Jula Kajakfiske rekord...
/Gustav
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 813 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka