Jula fiskekajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jula fiskekajak

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Sigfuss Visa inlägg
    Jag snor nog den där idén rakt av tror jag, vad är det för stag du har fäst den med och hur säkrar du den i kajaken, är det skruv och mutter bara eller?
    Ser ut som att johan använt samma fäste som D-ringen sitter i. En skruv med vingmutter vore smidigt.

Kommentera

• Ursprungligen postat av widetrak Visa inlägg
      Ser ut som att johan använt samma fäste som D-ringen sitter i. En skruv med vingmutter vore smidigt.
      Jag var mer ute efter vad det är för rör som det hela vilar på, är det något som funnits tillgängligt som är använt eller något som följde med sitsen?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sigfuss Visa inlägg
        Jag var mer ute efter vad det är för rör som det hela vilar på, är det något som funnits tillgängligt som är använt eller något som följde med sitsen?
        Det är en helt vanlig järnstång som jag tog från en trädgårdskratta.

Kommentera

• Ursprungligen postat av johanbergqvist Visa inlägg
          Det är en helt vanlig järnstång som jag tog från en trädgårdskratta.
          Typiskt, jag hade hoppats på att det var "julakajakfäste 2478" som medföljde sitsen i kartongen.....jaja, man kan inte få allt.

Kommentera

• Tänkte köpa mig en jula kajak men dem verkar inte gå att få tag i längre? På hemsidan skriver dom att de endast kan köpas i butik men kollar man lagerstatus så finns dom inte i något utav deras varuhus, Kan det bero på att det är vinter eller har dom slutat sälja dom?

Kommentera

• Ursprungligen postat av HannesB Visa inlägg
              Tänkte köpa mig en jula kajak men dem verkar inte gå att få tag i längre? På hemsidan skriver dom att de endast kan köpas i butik men kollar man lagerstatus så finns dom inte i något utav deras varuhus, Kan det bero på att det är vinter eller har dom slutat sälja dom?
              De brukar få in dem under våren igen, runt April om jag inte minns fel.

Att ha som notis är att Upplev tydligen ska komma med en kajak som ska konkurrera med Julas i både pris och ja, pris.
              Kolla med dem ifall de har kommit in eller om de har mer info om kajaken i fråga.
              Ingen fisk är chans för fisk.
              https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
              https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

• I fjol kom kajaken hem till Jula i slutet av maj. Sundsvall tog hem 3 st så det gäller att passa på.

Kommentera

• Kajaken kommer att finnas för beställning i butik i månadsskiftet feb/mars. Kommer dessutom en kajak till som tydligen ska vara mer genomarbetad och hamna runt 7000, denna kommer dock i april om jag inte minns helt fel.

Kommentera

• Tack så mycket för hjälpen, Kanske fel tråd att fråga i men finns de några fler som säljer kajaker för max 5000kr? Har kollat runt en del men dom flesta ligger i 10000kr klassen och det känns lite onödigt att lägga så mycket för en första kajak

Kommentera

• Letar efter en bra kajak i samma segment som dig och Galaxy har även kajaker i detta segment. Kika även på kajaktjänst, de har Dace Pro Angler som ligger inom din budget. Själv lockar Fellfre lure 10 mest för cirka 10 000 då den fått bra betyg på sitsen, smarta lösningar med skenor för att sätta på utrustning, bredare och ett hjul i aktern för smidigare transport.

Jag kommer invänta Upplevs nya kajaker som kommer i vår, de ska vara riktigt prisvärda sett till funktion.

Viktigaste är ändå att tänka igenom noga vad du ska använda kajaken till. Då kan några extra tusenlappar vara värt det så du inte behöver köpa en ny för du inte blev riktigt nöjd med första. Vikt, längd, typ av sjöar, fiskesätt etcetc... För mig är nog vikten en avgörande faktor för att så enkelt och smidigt kunna komma ut och fiska så ofta som bara möjligt utan massa trixande...

Lycka till!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka