Jula fiskekajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jula fiskekajak

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Någon som kan ge tips om någon bra förvaringslåda/milk crate för det bakre utrymmet på kajaken? Hittar ingen som passar, verkar som 30×30cm är max, och de minsta plastbackarna jag kan hitta har måtten 40×30.
    (Djupet på lådan måste vara 25cm typ, så jag får plats med mitt batteri när locket är stängt).

Kommentera

• Ursprungligen postat av PrB Visa inlägg
      Någon som kan ge tips om någon bra förvaringslåda/milk crate för det bakre utrymmet på kajaken? Hittar ingen som passar, verkar som 30×30cm är max, och de minsta plastbackarna jag kan hitta har måtten 40×30.
      (Djupet på lådan måste vara 25cm typ, så jag får plats med mitt batteri när locket är stängt).
      Den enda jag sett som kommer i närheten är denna, men den är lite för stor.... det kanske går att mosa ner den med våld och vaselin?
      http://mojoshop.se/tillbehoer-kajake...ilk-crate.html

Själv är jag väldigt nöjd med 40x30 bauhaus lådorna på min kajak (har inte en jula kajak), funkar görbra, förutom att min lösning med att sätta spöhållare på den gick helt åt skogen när jag insåg att det var höga kanter runt om "tank wellen" som är ivägen. Går iofs att lösa om jag vänder den så jag har kortsidan mot mig, men då kommer den inte sitta fast lika bra. Har en undre låda för lite blandat skräp, och den övre har jag plats för 4st plano 3600 lådor, vattenflaska och nån macka.

Helt apropå ingenting, är det någon som sett en sån här till salu i Sverige/ebay/kina?
      http://www.austinkayak.com/products/...ng-Device.html

De ser väldigt praktiska ut tycker jag...

Kommentera

• Ursprungligen postat av PrB Visa inlägg
        Någon som kan ge tips om någon bra förvaringslåda/milk crate för det bakre utrymmet på kajaken? Hittar ingen som passar, verkar som 30×30cm är max, och de minsta plastbackarna jag kan hitta har måtten 40×30.

Den här får plats, en sån har jag bak: http://www.jula.se/catalog/bygg-och-...ngsbox-662070/

Kommentera

• Ursprungligen postat av Henke.h Visa inlägg
          Sjukt tacksam för alla snabba svar! Ska släpa med kajaken till jobbet imorgon tänkte jag. Jobbar i svetsindustri så har tillgång till en hel del verktyg och grejor, även lite plast men då är ju frågan om det är rätt material? Bild på sprickan: http://imgur.com/a/xmvmB

Kan nog bli lite problematiskt i och med att det blir så jävla trångt där i hålet. Vet att vi har värmepistol men man hade ju velat ha något munstycke som är lite längre med smalare diameter. Kommer pilla lite med förhöjd sittdyna i samma veva så lägger upp lite bilder på det med sen.
          Garantiärende?

Kommentera

• Vad säger ni. Är det möjligt att spänna fast dom där hjulen på kajaken och cykla med den (fastspänd i pakethållaren på nå vis) en mil eller är den för otymplig för det?

Kommentera

• Jag vill tipsa om thermotic väst, flytunderställ, sjukt smidigt. http://thermotic.se/webshop/float-un...ermo-innervast

Kommentera

• Nu har jag blivit med julakajak! Passade på nu när de har 500 kr rabatt.
                Tänkte blotta min okunnighet - de fyra gängade hålen mellan benen misstänker
                jag är för ekolod men är avstånden någon form av standardmått? Har ett lowrance
                Elite 7 ti till båten och tänkte köra det på kajaken också.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Henrik-W Visa inlägg
                  Måste ju bara rapportera att jag har dragit första gäddan i kajaken!

Vilken upplevelse när den bröt vattnet en knapp meter från relingen och stänkte ner hela mig, kändes som om den var lika stor som kajaken! Det blev tyvärr fullständigt kaos eftersom jag inte alls var beredd på att få något så stort på kroken (hade kastat i ett 6g Black Bee). Håven fastande i andra spöt, vågen var nedpackad, ingen kamera monterad, inga handskar på mig (så jag vågade inte greppa den för mätning).
                  Men roligt var det!
                  Kan bara instämma, vilken känsla. Jag har landat min andra riktigt fina gädda från kajaken. Har haft sjukt bra utdelning hittills, på fyra turer har jag landat en sjua, femma, fyra och nu en åtta. Nästan skrämmande när man ska landa en sån från kajaken.

Edit: Beklagar filmningen. Måste nog skaffa en actionkamera eller selfiepinne
                  Senast ändrad av widetrak; 2017-06-22, 21:12.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gremlinroetved Visa inlägg
                    Nu har jag blivit med julakajak! Passade på nu när de har 500 kr rabatt.
                    Tänkte blotta min okunnighet - de fyra gängade hålen mellan benen misstänker
                    jag är för ekolod men är avstånden någon form av standardmått? Har ett lowrance
                    Elite 7 ti till båten och tänkte köra det på kajaken också.
                    Grattis till köpet!
                    Tror hålen är anpassade till Kayobas spöhållare.

Kommentera

• Tack! Längtar till kommande äventyr! Ska nog fundera ut någon anordning där hålen ändå utnyttjas till ett ekolodsfäste!
                      Återkommer i så fall med bilder!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 798 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka