Jula fiskekajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jula fiskekajak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jag har ju satt dit lite dekaler och det verkar vara från fall till fall om de sitter bra. Min mätdekal från ABU och de två fiskskeletten från ebay sitter bra men min dekorfolie sitter sådär. Har dessutom dragit på camo-färgad gorilla tejp och den sitter fruktansvärt bra.

    Det finns en annan tråd här på Fiskesnack där en kille har målat sin Jula-kajak med sprayfärg, ungefär 80% satt kvar enligt den tråden. Sök på "Julax" av Abe.
    Senast ändrad av Henrik-W; 2017-04-21, 09:35.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Henrik-W Visa inlägg
      Jag har ju satt dit lite dekaler och det verkar vara från fall till fall om de sitter bra. Min mätdekal från ABU och de två fiskskeletten från ebay sitter bra men min dekorfolie sitter sådär. Har dessutom dragit på camo-färgad gorilla tejp och den sitter fruktansvärt bra.

      Det finns en annan tråd här på Fiskesnack där en kille har målat sin Jula-kajak med sprayfärg, ungefär 80% satt kvar enligt den tråden. Sök på "Julax" av Abe.
      Tvättade du plasten med något innan du klistrade på dekalerna?

      Kommentera


      • Sprayfärg i tunna skikt borde funka. Tipset är att tvätta med T-sprit innan. Brukar finna mjukgörare och annat skit i plast som försvårar målningen annars.
        Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
          Tvättade du plasten med något innan du klistrade på dekalerna?
          Jag hade tvättat av den med lite bilschampoo innan och torkade sedan av den väldigt nog + att den fick ligga i garaget och bli lite varm.

          Kommentera


          • Tjenare har en fråga ang när ni köpte eran kajak.
            1. låg kajaken framme i butiken när ni köpte den?
            2. Om den gjorde det vilken avdelning låg den på, Fritid?

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av JN.Lures Visa inlägg
              Tjenare har en fråga ang när ni köpte eran kajak.
              1. låg kajaken framme i butiken när ni köpte den?
              2. Om den gjorde det vilken avdelning låg den på, Fritid?
              Ring din butik o fråga vetja! Ingen ide att åka dit om dom inte fått hem den till just din butik.

              Kommentera


              • Jag kollade lagersaldot på nätet och åkte till butiken. De hade kajakerna på lagret men planerade att sätta ut ett demo-ex i butiken. Ring och kolla om du har långt att åka. Fråga personalen när du är i butiken.

                Kommentera


                • Min närmaste butik, Skara, får in sin första på tisdag. Vet inte hur dom gör med demo-e. men misstänker att dom låter dom vara på lagret i första hand. Det är en ganska liten butik.

                  Kommentera


                  • Vore intressant att veta om de på Jula överhuvud taget har en aning om vad de ställt till med med sin kajak... I höstas, när allt tydd på att den tagit slut, kollade jag med Jula centralt och inte ens där verkade man veta vad som skulle hända, men - den var inte markerad som utgående så marknadsavdelningen utgick från att den skulle komma igen... Nu i vår har vi ju fått uppgift om att den ska dyka upp till veckan.
                    Men efter att ha varit försvunnen ur katalogen sedan i höstas har den åter dykt upp - med noteringen att den är slut i Örebro, Västerås och flera varuhus här runt omkring, medan andra handlat den i andra varuhus.
                    Har jag förstått det rätt (Henrik-W) så verkar det ändå som att en ny sändning är på väg in. Bara att vänta och se. Får väl förbereda för transport så länge. Kärra eller inköp av takräcke på Biltema. Det senare är ju en lösning även för framtiden, men förmodligen kommer den att bli tämligen stationär vid sommarstugan - för mitt fiske och barnbarnsbarns vattenlekar.
                    Men - för att återgå till inledningen - undrar om de vet på Jula vilken kult de skapat? Bara att läsa den här 42 sidor långa tråden ger ju syn för sägen...
                    Skit fiske!
                    Gösta

                    Kommentera


                    • Click image for larger version

Name:	IMG_8240.jpg
Views:	1
Size:	1,06 MB
ID:	1783994

                      Efter ett år i malpåse har jag tagit itu med min citykajak och flyttat upp den från källarkontoret in på parketten. Funderar på hur jag ska klistra fast givaren. Ska man göra en liten form och fylla med silikon? Jag har en kostig långsmal givare till det här lodet. Ser ut som en tunn halv spritpenna i formen.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka
                       
                      Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                      10 svar
                      14 759 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49
                      694 svar
                      198 196 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nybörjare-igen  
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      27 svar
                      14 122 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Mudwater  
                      Startad av mickedykare, 2020-02-17, 21:34
                      16 svar
                      3 557 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Dannii578  
                      Arbetar...
                      X