Jula fiskekajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jula fiskekajak

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur ser "akter spegeln" ut på denna kajaken. Håller på med att rita roder system i sketchup för dom som är sugna på detta.
    Click image for larger version

Name:	roder.jpg
Views:	1
Size:	35,9 KB
ID:	1783813
    https://drive.google.com/file/d/0B9m...ew?usp=sharing
    Senast ändrad av Janne.E; 2017-03-20, 15:14. Anledning: Länk till filen

Kommentera

• Jag är helt noob på detta men har nog kollat på allt via Youtube och är sjukt taggad och testa. Skall med familjen ner till Key West i Florida nästa sommar och har planer på lite Kajak fiske, Det är nog en bra idé att öva hemma lite innan men inte "ödsla" en driva pengar på det, så verkar detta som en bra start Kajak.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Janne.E Visa inlägg
        Hur ser "akter spegeln" ut på denna kajaken. Håller på med att rita roder system i sketchup för dom som är sugna på detta.
        På sidan 4 och sidan 9 i denna tråd hittar du några bra bilder av aktern. Hoppas de hjälper. Den är ju ganska spetsig baktill.

Kommentera

• Har två stycken sådana på landstället på Åland, förvånandsvärt stabila och kul att fiska ifrån! Finns även vattentäta fack i dem samt spöhållare!

Kommentera

• Vet någon om kajakerna är på väg in snart? Tyckte någon nämnde slutet på mars?

Kommentera

• Senaste budet var vecka 17

Kommentera

• Hur står sig den dyrare, men fortfarande billiga, Conger 1-sits från kajaktjänst.se? http://www.kajaktjanst.se/conger-1-sits-orange

Är det samma "skit" kan jag lika gärna vänta på jula, men om den från kajaktjänst är bättre så kanske det går att motivera mellanskillnaden? Då slipper jag dessutom vänta.

Kommentera

• Ursprungligen postat av tobbeborg Visa inlägg
                  Hur står sig den dyrare, men fortfarande billiga, Conger 1-sits från kajaktjänst.se? http://www.kajaktjanst.se/conger-1-sits-orange

Är det samma "skit" kan jag lika gärna vänta på jula, men om den från kajaktjänst är bättre så kanske det går att motivera mellanskillnaden? Då slipper jag dessutom vänta.
                  Tyvärr har jag ingen "hands on" erf av deras kajaker men enligt deras spec (om man ska lita på sånt) så är ju Conger byggd med en något högre kvalitet i plasten LLDPE istället för LDPE som Julakajaken är gjord av. Conger ska vara tillverkad i USA men det tvivlar jag starkt på. Möjligen importerad från Kina till USA i så fall.
                  Köp inte grisen i säcken. Kolla på Conger hands on och spana in Jula kajaken innan du bestämmer dig vetja. I praktiken tror jag inte det är någon stor skillnad mellan desssa kajaker. Vet inte var du bor men det finns kanske någon med en Julakajak nära dig som kan låta dig kolla in den?
                  Söker man på den angivna amerikanska "tillverkaren" Exxon Mible USA får man inga vettiga träffar..... lite skumt tycker jag....

Kommentera

• exxon mobile är väl dom som tillverkar själva plasten och dom finns ju i usa sen tillverkas nog själva kajaken i kina.

Kommentera

• Ursprungligen postat av amebix Visa inlägg
                      exxon mobile är väl dom som tillverkar själva plasten och dom finns ju i usa sen tillverkas nog själva kajaken i kina.
                      ASG Ja jag ser det nu att ett företag med det namnet tillverkar plast.
                      Jo så kan det vara... att själva plasten är tillverkad i USA.... ganska drygt i så fall av Kajaktjänst att påstå att deras kajaker är "made in USA".
                      Man upphör aldrig att förvåna sig.... jisses!
                      Än mer troligt är väl att det Amerikanska företaget Exxon Mobile också har sin tillverkning av plasten i kina och allting i hela kajaken ( precis som det mesta nuförtiden ) är helt kinesiskt.

Jag brukar kika på grejorna jag ska köpa. Kvalitet ska synas o kännas och brukar tyvärr ofta märkas på det högre priset.
                      Men ibland hittar man exakt samma produkt rebranded för ett oförsvarligt högt pris.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 798 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka