Jula fiskekajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jula fiskekajak

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
    Har också varit i kontakt med Julas kundtjänst och fått det rakt motsatta beskedet. Enligt dem är den inte märkt "Utgått" i deras papper vilket betyder att den ska komma hem igen, men kanske inte förrän till nästa säsong...
    Skit fiske!
    Gösta
    Ursprungligen postat av weactivist Visa inlägg
    Fasiken vad konstigt. Fick detta svar: "hej, dessa är slut på centrallagret, kommer ej in igen."
    När man kontaktar företag eller organisationer med någon fråga så tycker jag ofta att man får otydliga svar eller inte kan lita på beskeden.
    "Tror jag" "förmodligen" "med största sannolikhet" och "kanske" är ord som tyvärr används betydligt oftare helt i onödan än att helt enkelt svara med "jag vet faktiskt inte".

Vi får väl se när, om och hur det kommer nya kajaker på Jula men det vore kul om dom fortsätter trenden.

Jag är dock ganska övertygad om att det förmodligen kanske med största sannolikhet kan bli en annan modell nästa år.... tror jag!

Är det någon som föresten vet exakt hur många Julakajaker som dom sålt sen dom tog in dom??
    /Gustav
    Senast ändrad av Husse0416; 2016-07-28, 05:43.

Kommentera

• Kul att se så många nöjda med sina JULA-kajaker Tittade på den tidigare i sommar men vågade inte slå till då. Hoppas den återkommer i någon form!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
        Nu hoppas jag ni orkar med ett inlägg till om mitt kajakbyggande men jag kunde inte låta bli att hitta på något nytt idag.

En del kajaker har ju en skena/räcke eller räls längst med kajaken där man kan montera alla möjliga tillbehör så jag tänkte försöka hitta på nåt liknande. Jag tänkte utnyttja de befintliga hålen/spöhållarna som är ca 37mm som fästen till räcket.

[ATTACH=CONFIG]88460[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88461[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88462[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88463[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88464[/ATTACH]
        Ett förslag! Jag monterade sk T-tracks skenor för att fästa grejer bak på min skoter. Grejerna kan man fästa med en upponedvänd vagnsbult längs skenan, funkar utmärkt och lätt att lossa med en fastnyckel eller vingmutter. Borde funka till detta också?

Kommentera

• Ursprungligen postat av widetrak Visa inlägg
          Kul att se så många nöjda med sina JULA-kajaker Tittade på den tidigare i sommar men vågade inte slå till då. Hoppas den återkommer i någon form!
          Just den här modellen var kanske en one-off men eftersom Jula sålt slut på sina billiga kajaker och, rimligen, gjort vinst på varenda en av dem så vore det ju märkligt om de inte gör om det - med samma eller en liknande modell, kommande säsong.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Fjonkan Visa inlägg
            Jag har precis införskaffat mig en Jula-kajak och jag har några frågor. Jag har väldigt svårt att fästa kajaken på taket. Jag har visserligen en liten bil men igår "lyfte" den två gånger när jag körde i 90km/h. Hur spänner ni fast den?

Sen införskaffade jag mig biltemas paddel för de flesta här rekade den istället för den på Jula. Märkte dock att när jag paddlar så hamnar det rätt mkt vatten i knät oavsett hur man ställer in "dropp-skydden". Är detta normalt när man paddlar kajak eller är min paddel lite för kort och därmed får jag mer vatten på mig?
            Jag var skitnojig över det där med att kajaken skulle lossna från takräcket. Tills jag började dra spännbanden genom hålen i kajaken. Tappat ordet för vad de jävla hålen heter. Men drar spännbandet genom dem och spänner fast i räcket. Sitter som berget på bilen. Drar genom hålen, ner om räckena och sen upp och över hela kajaken igen.

Kommentera

• Rysken`s Tackelsnack lite tipps för er kajakare:

Ha det så kul!
              Senast ändrad av Peje; 2016-08-10, 19:47.

Kommentera

• Ursprungligen postat av doedmannen Visa inlägg
                Jag var skitnojig över det där med att kajaken skulle lossna från takräcket. Tills jag började dra spännbanden genom hålen i kajaken. Tappat ordet för vad de jävla hålen heter. Men drar spännbandet genom dem och spänner fast i räcket. Sitter som berget på bilen. Drar genom hålen, ner om räckena och sen upp och över hela kajaken igen.
                Tack för tipset! Inte tänkt på att de hålen finns.

Btw tänkte måla om ändarna på min biltema-paddel som är röda. Tänkte måla dem svarta för att inte skrämma fisken. Är det bara o måla över med någon svart färg eller vad är era bästa tips?

Kommentera

Tack för tipset! Inte tänkt på att de hålen finns.

Btw tänkte måla om ändarna på min biltema-paddel som är röda. Tänkte måla dem svarta för att inte skrämma fisken. Är det bara o måla över med någon svart färg eller vad är era bästa tips?
                  Låter extremt osmart då Du ju minskar synligheten alltså chansen att bli upptäck av båtförare som passerar Dig och då ökar risken att bli påkörd och i en kollision mellan båt och kajak så är det lätt att räkna ut vem som blir värst skadad.

Att de röda bladen skulle skrämma fisken är ren nonsens.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                    Låter extremt osmart då Du ju minskar synligheten alltså chansen att bli upptäck av båtförare som passerar Dig och då ökar risken att bli påkörd och i en kollision mellan båt och kajak så är det lätt att räkna ut vem som blir värst skadad.

Att de röda bladen skulle skrämma fisken är ren nonsens.
                    Jag fiskar för det mest i åar och därmed behöver jag inte vara orolig för båtar men tack för tipset!

Några förslag på hur jag gör detta på bästa sätt?

Kommentera

Jag fiskar för det mest i åar och därmed behöver jag inte vara orolig för båtar men tack för tipset!

Några förslag på hur jag gör detta på bästa sätt?
                      Vanlig sprejfärg borde funka finns ju på BT också och som vanligt rengör först för att få det att fästa bra och om jag var Du skulle jag lacka hela bladen för att slippa skarvar då du knappast lär hitta exakt samma nyans.

My 2 Cent

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 798 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka