Jula fiskekajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jula fiskekajak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Fjonkan Visa inlägg
    Tack för bilden! Smart lösning! Tror mitt problem är att jag har en opel astra och den är rätt kort så trycket från spännbanden hamnar rätt nära centrum på kajaken och inte så nära fören och aktern.
    Nog ingen fara. Jag har bara en dryg meter imellan spännbanden. Jag har nämligen kajaken långt fram på taket annars kan man inte öppna bakluckan helt

    Kommentera


    • Kontaktade Jula i dag för att kolla om de tar in fler kajaker. Det gör de inte. Synd att man missade detta.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av weactivist Visa inlägg
        Kontaktade Jula i dag för att kolla om de tar in fler kajaker. Det gör de inte. Synd att man missade detta.
        Det verkar ju onekligen dumt att inte fortsätta sälja denna succén?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Spow Visa inlägg
          Det verkar ju onekligen dumt att inte fortsätta sälja denna succén?
          Dom verkar ju sålt över förväntan i alla fall. Jag tror inte de planerat nästa säsong ännu. Nu till vintern tar de såklart ej in nya kajaker men jag tror o hoppas att det fortsätter med fiske/fritid och innefattar en ny leverans kajaker. Skulle dock tro att det inte alls är säkert att det blir samma modell man importerar till nästa år. De köper ju på offert vad som passar efter pris/tillgång/efterfrågan.
          Jag funderade ett tag om jag skulle köpt en "reservkajak" eftersom allt extra jag byggt är anpassat för just denna modell men beslutade av både av ekonomiska och skäl andra att avstå.
          LPDE plast går ju ändå att svetsa och laga så är jag bara lite försiktig skall nog Julakajaken hålla i flera år.
          Om jag "växer ur" Julakajaken i framtiden satsar jag nog på en större maskin typ 11-12 fot eller sparar till en Hobie Adventure Island segelkajak... (70 tusen) *gulp* ... säg inget till frugan...

          Jag finner dock hela grejen med en "folkkajak" härlig. Enkel, bra funktion, billig. Det måste blivit många nya kajakfiskare på grund av Julakajaken! Kul!
          /Gustav

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
            Nog ingen fara. Jag har bara en dryg meter imellan spännbanden. Jag har nämligen kajaken långt fram på taket annars kan man inte öppna bakluckan helt
            Testade ditt sätt och det funkade kanon! Nu kunde jag köra i 90-100 igen, kajaken satt kanon!

            Såg att du byggt en hållare till ekolodsgivaren där fram på kajaken, Finns det något enklare sätt? Läste nåt om att någon hade skruvat fast givaren på insidan av kajaken? Sen tänkte jag fråga nån här vad de förborrade hålen är till? Är det för just ekolodet eller finns det någon sak man kan köpa till som är "ekolodsfäste"?

            Mvh

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Fjonkan Visa inlägg
              Testade ditt sätt och det funkade kanon! Nu kunde jag köra i 90-100 igen, kajaken satt kanon!

              Såg att du byggt en hållare till ekolodsgivaren där fram på kajaken, Finns det något enklare sätt? Läste nåt om att någon hade skruvat fast givaren på insidan av kajaken? Sen tänkte jag fråga nån här vad de förborrade hålen är till? Är det för just ekolodet eller finns det någon sak man kan köpa till som är "ekolodsfäste"?

              Mvh
              Givarplacering kan man nog göra på massor av olika sätt. (håller med om att min lösning blev J-A krånglig) men nu funkar det i alla fall ganska bra.
              Verkar ju annars enklast att limma fast givaren med sikaflex inne i skrovet om man inte måste ha den löstagbar. Jag har inte testat detta själv men leta i tråden, finns beskrivet här sen innan tror jag. Annars kan man ju göra nån slags pinne som man fäster på utsidan. Att skruva i julajakens ganska mjuka plast kan vara tveksamt tycker jag dessutom är det risk för läckage men gör man det ordentligt o tätar rejält så funkar det säkert det också.

              Jag tror skruvhålen (mellan fötterna) egentligen är till för någon spöhållare men många använder det nog för att fästa ekolodet.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av weactivist Visa inlägg
                Kontaktade Jula i dag för att kolla om de tar in fler kajaker. Det gör de inte. Synd att man missade detta.
                Har också varit i kontakt med Julas kundtjänst och fått det rakt motsatta beskedet. Enligt dem är den inte märkt "Utgått" i deras papper vilket betyder att den ska komma hem igen, men kanske inte förrän till nästa säsong...
                Skit fiske!
                Gösta

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
                  Har också varit i kontakt med Julas kundtjänst och fått det rakt motsatta beskedet. Enligt dem är den inte märkt "Utgått" i deras papper vilket betyder att den ska komma hem igen, men kanske inte förrän till nästa säsong...
                  Skit fiske!
                  Gösta
                  Fasiken vad konstigt. Fick detta svar: "hej, dessa är slut på centrallagret, kommer ej in igen."

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
                    Givarplacering kan man nog göra på massor av olika sätt. (håller med om att min lösning blev J-A krånglig) men nu funkar det i alla fall ganska bra.
                    Verkar ju annars enklast att limma fast givaren med sikaflex inne i skrovet om man inte måste ha den löstagbar. Jag har inte testat detta själv men leta i tråden, finns beskrivet här sen innan tror jag. Annars kan man ju göra nån slags pinne som man fäster på utsidan. Att skruva i julajakens ganska mjuka plast kan vara tveksamt tycker jag dessutom är det risk för läckage men gör man det ordentligt o tätar rejält så funkar det säkert det också.

                    Jag tror skruvhålen (mellan fötterna) egentligen är till för någon spöhållare men många använder det nog för att fästa ekolodet.
                    Alright! Jag har i nuläget mitt ekolod portabelt i en biltemalåda. Har givaren på en tving, funderade på om det går att fästa tvingen i kajaken på nåt sätt. Annars får det nog bli att limma!

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av weactivist Visa inlägg
                      Fasiken vad konstigt. Fick detta svar: "hej, dessa är slut på centrallagret, kommer ej in igen."
                      Kan vara att de tolkade det som ifall det kommer in fler nya i år.

                      Har faktiskt en mycket stark känsla om att det fanns linkande kajaker förra året till bra pris på jula

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka
                       
                      Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                      10 svar
                      14 759 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49
                      694 svar
                      198 196 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nybörjare-igen  
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      27 svar
                      14 122 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Mudwater  
                      Startad av mickedykare, 2020-02-17, 21:34
                      16 svar
                      3 557 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Dannii578  
                      Arbetar...
                      X