Lite tankar kring mitt båtval. Micore 628 cc, rocad osv. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite tankar kring mitt båtval. Micore 628 cc, rocad osv.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lite tankar kring mitt båtval. Micore 628 cc, rocad osv.

Hej gott folk!

Jag har funderat i alla tänkbara riktningar kring båtval. Hjärnblödning och diverse åkommor på köpet.

De senaste båtarna jag landar på, och de som känns aktuella är följande:

Micore 628 cc med hinda 115hp

Rocad 606 wa med mercury 100hp (motorstyrka osäkert)

Olympic 580 c med 115hp suzuki

Höga rodd 532 cc med 90hp suzuki

Användningsområde är framförallt trolling på östersjön, V-sjöarna och havsfiske på västkusten.

Som det är nu har jag fastnat för Micoren, ihop med en 1500 bålstatrailer. anledningen är att den verkar ha helt fantastiska sjöegenskaper och dessutom går det att dra ekipaget efter min bil.
    Jag kommer byggaen löstagbar targabåge med någon form av bimini på denna båten.

nu skulle jag vilja ha lite input/åsikter kring mitt båtval av folk som har koll på min typ av fiske, alternativt varför jag borde välja något annat.

tack på förhand!

Rocad är ett säkert kort, än om oftast något dyrare. Har själv Rocad 706, men använt även 606 i Österjön och i Norge. Ett säkert kort. Valde själv 706 för att få den där extra metern som gör susen ute på havet. Sex meter minst skall du ha(anser jag).

Micore har jag ingen personlig erfarenhet av, men det jag läst lite här och var verkar postivt.
    Senast ändrad av ziggemannen; 2016-04-10, 17:45.

Kommentera

Ursprungligen postat av ziggemannen Visa inlägg
      Rocad är ett säkert kort, än om oftast något dyrare. Har själv Rocad 706, men använt även 606 i Österjön och i Norge. Ett säkert kort. Valde själv 706 för att få den där extra metern som gör susen ute på havet. Sex meter minst skall du ha(anser jag).

Micore har jag ingen personlig erfarenhet av, men det jag läst lite här och var verkar postivt.
      Tack för svaret!

Jag är väldigt sugen på rocad, har hittat begagnade men vart kan man hitta prisuppgifter på nya sådana?
      har du en WA eller öppen modell?

ja, sex meter har jag börjat inse att det måste bli, dock måste det funka på en 1500-trailer hyfsat bra...

Kommentera

Jag har en SDC-modell, dvs WA med stort soldäck.

För priser får du kontakta Rocad, då dom verkar tagit bort sina prislistor från hemsidan.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
        18 svar
        5 826 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Lärka
        av Lärka