Buster L byta durk -> orginal (plyfa) eller durkaluminium - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster L byta durk -> orginal (plyfa) eller durkaluminium

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Buster L byta durk -> orginal (plyfa) eller durkaluminium

Hej

Skiten har börjat röttna 10 år har gått sedan jag köpte båten ny. Aldrig legat i direkt vatten utan alltid med lensar öppna samt plugg borta då båten mestadels står på trailer.

Ska man lägga in orginaldurk eller peta in aluminium durk nu när jobbet ändå måste göras (vansinngt dyrt att få en marinfirma att göra jobbet speciellt om det bara håller ca 10 år.

Att vänta och hoppas att komposit material (som det finns i vissa av de nya bustrarna) även släpps till min gamla modell är inte aktuellt lär ta minst 2 år innan det kommer om det kommer tillverkas av buster.

Era synpunkter tack....
    mcdz.net - Fishing
    www.mcdz.net

Min buster får aluminiumdurk när det är dags, ska det göras ska det göras en gång och inte behöva göras om om några år.
    Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Jag hade garanterat lagt in aluminiumdurk så länge plånboken tillåter.

Kommentera

Lutar åt det jag med, Frågan är hur tungt det blir med ca 4 mm aluminium
        mcdz.net - Fishing
        www.mcdz.net

Kommentera

Ursprungligen postat av McD Visa inlägg
          Hej

Skiten har börjat röttna 10 år har gått sedan jag köpte båten ny. Aldrig legat i direkt vatten utan alltid med lensar öppna samt plugg borta då båten mestadels står på trailer.

Ska man lägga in orginaldurk eller peta in aluminium durk nu när jobbet ändå måste göras (vansinngt dyrt att få en marinfirma att göra jobbet speciellt om det bara håller ca 10 år.

Att vänta och hoppas att komposit material (som det finns i vissa av de nya bustrarna) även släpps till min gamla modell är inte aktuellt lär ta minst 2 år innan det kommer om det kommer tillverkas av buster.

Era synpunkter tack....
          Hej Nille;

Kontakta Buster (Daiwa-Buster) som skriver här lite då och då om "Gädd-Feber" när han inte är ute och fångar 10 - 15 kilo+ Monster-Gäddor ...

Buster har eller hade en Buster Magnum tillsammans med Gös-Jonas som de bytte ut plyfadurken på till en aluminiumdurk...

Buster, som är mycket trevlig, kan nog berätta hur det går till...

Eventuellt kan du vända dig direkt till tillverkaren i Finland. http://www.buster.fi/en ..

Själv har jag en Buster Magnum (med dubbla länspumpar) sedan våren 1998, men har ännu inte haft några problem med durken... Ta i trä!!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
          Old Firehand
          Senast ändrad av Old Firehand; 2016-04-08, 15:08.

Kommentera

Kul att se att du har kvar båten McD! Sneglade lite på den när jag byggde om en Buster nångång 2008-2009
            http://tokfishingteam.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av McD Visa inlägg
              Lutar åt det jag med, Frågan är hur tungt det blir med ca 4 mm aluminium
              Frågan är väl om inte den impregnerade plyfan är tyngre. Sen måste man ju inte använda busters kompositmaterial heller, samma material finns säkert att hitta som skivmaterial.

anders@gäddfiske.se
              Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Tackar för era synpunkter... Som sagt lutar åt aludurk återkommer när jag vet mer...
                mcdz.net - Fishing
                www.mcdz.net

Kommentera

Hur gick det sen? Blev det aludurk? =) Går i samma funderingar själv men har inte en susning var man kan köpa ark eller formskurna skivor =)

Kommentera

Så då var allt klart det blev 7 mm aluminium (5 mm i mönsterdal och 7 mm i där mönstret sticker upp utöver detta är befintliga stommar förhöjda så att totala måttet blir 12 mm som trädurken) så himla nöjd allt ser ut som om det vore original borde ha varit så här från början

Passade förutom på att svetsa fast mina stolfästen till mina snurrstolar samt ordna riktiga kabelkanaler så att alla mina lösa kablar nu inte behöver ligga lösa.

Inlägget på min fiskeblogg inkl bilder:

mcdz.net - Fishing
                    www.mcdz.net

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 817 visningar