Tänk följande:
Du kör minimalt med transportsträckor och väldigt mycket elmotor.
Lite större båt som har omkring 150 liter bränsletank original placerat mitt i båten.
Hur korkat är det att helt riva bort tanken och köra 3st batterier runt 250Ah till en 36v MinnKota Ulterra och få en tank gjord som passar den egentligen tilltänkta batteriförvaringen?
Man får ju tyngden lite lägre och centrerad och verkligen plats för batterierna. Tanken går från ca 150 liter till ca 60 liter.
Båten kommer alltid trailas och bor nära macken och har alltid ett par 20 liters dunkar hemma och möjlighet att ta med så klart.
Tänker man helt tokigt och gör båten svårsåld den dagen den ska säljas? Iofs kan man ju ha kvar originaltanken och kunna återställa.
Blir svårt att planera för 3st bra batterier på 100+ Ah kombinerat med en till för övrig elektronik och sen ha en bränsletank som är onödigt stor på bästa platsen.
Du kör minimalt med transportsträckor och väldigt mycket elmotor.
Lite större båt som har omkring 150 liter bränsletank original placerat mitt i båten.
Hur korkat är det att helt riva bort tanken och köra 3st batterier runt 250Ah till en 36v MinnKota Ulterra och få en tank gjord som passar den egentligen tilltänkta batteriförvaringen?
Man får ju tyngden lite lägre och centrerad och verkligen plats för batterierna. Tanken går från ca 150 liter till ca 60 liter.
Båten kommer alltid trailas och bor nära macken och har alltid ett par 20 liters dunkar hemma och möjlighet att ta med så klart.
Tänker man helt tokigt och gör båten svårsåld den dagen den ska säljas? Iofs kan man ju ha kvar originaltanken och kunna återställa.
Blir svårt att planera för 3st bra batterier på 100+ Ah kombinerat med en till för övrig elektronik och sen ha en bränsletank som är onödigt stor på bästa platsen.
Kommentera