Hur funkar det med båt på trailer.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur funkar det med båt på trailer..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Gillar inte den sidan tyvärr men vet inte om något annat register heller för den delen,..

Kommentera

Finns nu en app som heter Båtramp för att hitta ramper

Kommentera

Ursprungligen postat av STIZZER Visa inlägg
        Jag är gäddamatör vars mestadels fiske sker från land, jag börjar ledsna och känner mig väldigt begränsad och funderar därför på båt. Men eftersom jag inte känner någon annan fiskare med båt, vet jag inte riktigt hur det går till med ramper och båtklubbar. Jag bor i tyresö utanför sthlm men tar gärna emot allmäna tips också.

Jag har funderat på trailer+båt, förvara på tomten och sjösätta vid fisketillfället då ryktet säger att det är svårt att få båtplats. När jag undersöker ämnet verkar det som om det är lås på alla ramper jag hittat.

Hur funkar det här fenomenet egentligen? Finns det ramper utan bom&lås eller går det att skaffa nycklar till ramperna genom medlemskap i olika båtklubbar? Är det värt besväret att sjösätta inför varje fisketur eller ska man härda ut i en kö för båtplats?
        Jag har känt samma problem. Jag har velat ha min båt i Tyresö/Haninge trakten eftersom det är där jag bor och har snackat med flera av de större båtklubbarna och det verkar som att det dyker upp endel platser för mindre båtar då och då men de försvinner lika snabbt. Så hör man sig för och ligger på så tror jag inte det är några problem att hitta en plats.
        Sjösättning är ett stort problem i alla fall vad jag upplevt i just Tyresö.

Hade jag, som du, haft en tomt hade det inte varit något snack om saken. Att kunna växla mellan t.ex havet och mälaren, eller byta från erstaviken till kalvfjärden utan att behöva åka runt hela tyresö är ju guld.

Sen kan man ju alltid stå i kö till en båtklubb medan man har baljan på tomten

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
          Gillar inte den sidan tyvärr men vet inte om något annat register heller för den delen,..
          Finns även https://www.batramper.se/ men har inte koll på hur pass den uppdateras.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fonzie Visa inlägg
            Finns även https://www.batramper.se/ men har inte koll på hur pass den uppdateras.
            Den var ju mycket bättre måste jag säga...

Kommentera

Man lär sig fort var man kan sätta i. Kanonlösning att ha båten på tomten eller i garaget. Är lurigt här i Götet med. Bommar överallt.
              Men efter ett tag har man löst det.
              __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Det finns en bred och fin gratisramp i Nynäshamn om jag inte minss fel. Inte jättelångt från Tyresö iallafall

Kommentera

spirudden - betalramp, hyfsat nära

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                  18 svar
                  5 817 visningar
                  0 gillar