På den tiden jag använde tvåkomponent mera flitigt så brukade vi köra "vått i vått". Stod åtminstone på Internationals burkar hur länge man skulle låta färgen "torka" innan man gick på med nästa lager. Då behöver man inte slipa emellan. Annars är det en lätt nermattning med fint papper som gör susen.
Gösta
Edit: Glömde din fråga om skruvhål. Småsprickor och hål ovan vattenlinjen går naturligtvis att spackla igen. Under vattenlinjen är det lit kinkigare, men en ny skruv med en bricka och lita Sikaflex i hålet är en smidig lösning. En betydligt mera arbetskrävande är att fasa ner kring hålet och lägga i ny matta och polyester... Fullagning är ett lager matta/plast invändigt och sedan spackla igen från utsidan...
Edit II: Jag menade naturligtvis rikligt med Sikaflex...
Gösta
Edit: Glömde din fråga om skruvhål. Småsprickor och hål ovan vattenlinjen går naturligtvis att spackla igen. Under vattenlinjen är det lit kinkigare, men en ny skruv med en bricka och lita Sikaflex i hålet är en smidig lösning. En betydligt mera arbetskrävande är att fasa ner kring hålet och lägga i ny matta och polyester... Fullagning är ett lager matta/plast invändigt och sedan spackla igen från utsidan...
Edit II: Jag menade naturligtvis rikligt med Sikaflex...
Kommentera