Laga en plastbåt / Cresent 425 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laga en plastbåt / Cresent 425

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Laga en plastbåt / Cresent 425

Tjena

Tänkte modifiera om en Cresent 425. Tänkte "spackla" och "putsa" men då jag aldrig har gjort något sådant innan så undrar jag vad man behöver?

Plast:
    Är de gelcoat man skall använda för laga hål? Eller vad rekommenderar ni?

Sandpapper:
    Skall även målas om. Vilket sandpapper skall man använda vid nerslipning?

Färg
    Är biltemas ok? Annars vad rekommenderar ni?

Tack på förhand

//Lillhake

Håller själv på med en cresent 425. Rekomenderar en flapp/lamelskiva till vilkelslipen för färg borttagning, 80-120 korn funkar väldigt bra. Före målning så kan man gå ner till 200-400 korn papper eller mer beroende på hur noga man vill vara. Hål lagar jag med glasfibermatta från båda sidor om man kommer åt samt glasfiberspaclel.

Lycka till

Kommentera

Har du lyft ut ena delen då den är dubbelbottnad? Jag skall skära bort allt under bänken i aktern och göra fästen för 2 batterier samt sätta in durkplåt för bättre fäste.

Kommentera

ta inte en flappdisk om du bara skall måla om,räcker gott att matta ner ytan med våtslippapper eller slipsvamp....
        gelcoatspackel duger till små hål och repor... större hål glasfiberspackel eller matta och polyester...
        för övrigt är 425:an inte konstruerad så att den är dubbelskrovad helt med en del som går att lyfta ur...bara botten som är dubbel...
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Om det är en 425a du har så går det ej att lyfta ur ena delen. Tror det ev går att göra så på en 430 men är inte säker. Är ingen inliner på en 425a. Jag var tvungen att kapa bort durken (golvet/dubbelbotten) och passade på att höja upp golvet ca 7cm för att få nästan helt plant. Skära upp ett hål/fack i aktertoften kan du göra utan att behöva ta hänsyn till durken. Bara skära upp/kapa av toften i lämplig storlek och plocka bort skummet och plasta nya väggar samt en lucka så har du ett fack för batterier. Durken sträcker sig nämligen under aktertoften enda bak till akterspegeln.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
          18 svar
          5 817 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Lärka
          av Lärka