Har själv en Alumacraft som förvaras i varmgarage, hade den en sommar i båthamn under kapell så jag är inte orolig och har inte märkt av något oroande (om än inte skruvat upp och besiktat golvet)
Den sommaren i hamn hade jag under soliga dagar 35-40 grader under kapellet, sånt torkar bra med god ventilation! Nu har jag en värmefläkt att ställa under kapellet i garaget om regnet öst ner under en blöt fiskedag. Finns ju risker med fläktar i "halvslutna" utrymmen men peppar, peppar...
Med det sagt så lär en Amerikanare utan kapell i båthamn snart få vissa fuktproblem i golvet...
Verkligen synd att amerikanarna inte lägger ett par tusen (?) extra under produktionen och la ett golv med laminerad aluminium. Finns ju sådana med distansmaterial som inte suger fukt alls...
Ger dessutom en viss flytkraft på köpet...ok de är måhända känsligare för ytliga bucklor men i rätt tjocklek så...
Som Mink var inne på, idag skulle jag ha svårt att byta ut en anpassad fiskebåt mot bara en båt även om den har en högre (alltför..) reling...Min har aldrig varit för låg ännu...
Den sommaren i hamn hade jag under soliga dagar 35-40 grader under kapellet, sånt torkar bra med god ventilation! Nu har jag en värmefläkt att ställa under kapellet i garaget om regnet öst ner under en blöt fiskedag. Finns ju risker med fläktar i "halvslutna" utrymmen men peppar, peppar...
Med det sagt så lär en Amerikanare utan kapell i båthamn snart få vissa fuktproblem i golvet...
Verkligen synd att amerikanarna inte lägger ett par tusen (?) extra under produktionen och la ett golv med laminerad aluminium. Finns ju sådana med distansmaterial som inte suger fukt alls...
Ger dessutom en viss flytkraft på köpet...ok de är måhända känsligare för ytliga bucklor men i rätt tjocklek så...
Som Mink var inne på, idag skulle jag ha svårt att byta ut en anpassad fiskebåt mot bara en båt även om den har en högre (alltför..) reling...Min har aldrig varit för låg ännu...
Kommentera