Bästa spinnfiskebåten runt 200tkr? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa spinnfiskebåten runt 200tkr?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har själv en Alumacraft som förvaras i varmgarage, hade den en sommar i båthamn under kapell så jag är inte orolig och har inte märkt av något oroande (om än inte skruvat upp och besiktat golvet)

Den sommaren i hamn hade jag under soliga dagar 35-40 grader under kapellet, sånt torkar bra med god ventilation! Nu har jag en värmefläkt att ställa under kapellet i garaget om regnet öst ner under en blöt fiskedag. Finns ju risker med fläktar i "halvslutna" utrymmen men peppar, peppar...

Med det sagt så lär en Amerikanare utan kapell i båthamn snart få vissa fuktproblem i golvet...

Verkligen synd att amerikanarna inte lägger ett par tusen (?) extra under produktionen och la ett golv med laminerad aluminium. Finns ju sådana med distansmaterial som inte suger fukt alls...
    Ger dessutom en viss flytkraft på köpet...ok de är måhända känsligare för ytliga bucklor men i rätt tjocklek så...

Som Mink var inne på, idag skulle jag ha svårt att byta ut en anpassad fiskebåt mot bara en båt även om den har en högre (alltför..) reling...Min har aldrig varit för låg ännu...
    Senast ändrad av anteman; 2015-12-13, 20:45.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Har själv en Alumacraft som förvaras i varmgarage, hade den en sommar i båthamn under kapell så jag är inte orolig och har inte märkt av något oroande (om än inte skruvat upp och besiktat golvet)

Den sommaren i hamn hade jag under soliga dagar 35-40 grader under kapellet, sånt torkar bra med god ventilation! Nu har jag en värmefläkt att ställa under kapellet i garaget om regnet öst ner under en blöt fiskedag. Finns ju risker med fläktar i "halvslutna" utrymmen men peppar, peppar...

Med det sagt så lär en Amerikanare utan kapell i båthamn snart få vissa fuktproblem i golvet...

Verkligen synd att amerikanarna inte lägger ett par tusen (?) extra under produktionen och la ett golv med laminerad aluminium. Finns ju sådana med distansmaterial som inte suger fukt alls...
      Ger dessutom en viss flytkraft på köpet...ok de är måhända känsligare för ytliga bucklor men i rätt tjocklek så...

Som Mink var inne på, idag skulle jag ha svårt att byta ut en anpassad fiskebåt mot bara en båt även om den har en högre (alltför..) reling...Min har aldrig varit för låg ännu...
      Vilken modell har du? Ska snart ut och fiska från en 165 tiller så då kan man får lite bättre koll på hur de är

Kommentera

Gamla lillebror Fisherman 145 T. Dess nya storebror Escape 165 är fin, rymlig båt med mycket förvaring, bl a spöförvaring som klarar 8 fotare om jag minns rätt.

Vill du ha lite mer V-skrov så kan Classic vara ngt att titta på men du lär säkert trivas även i Escapen om det är den du ämnar pröva! Berätta gärna om din upplevelse av den här i tråden!
        Senast ändrad av anteman; 2015-12-14, 12:17.

Kommentera

Så, om jag förstått saken rätt, gav provturen i Alumacraft 165:an mersmak?!

Kommentera

Har inte fått den provturen än Har bara pratat med ägare till olika båtmodeller och det blev mer och mer klart vilket märke som stod ut i kvalite och kundnöjdhet Dessutom ett så bra erbjudande att det inte gick att gå miste om.

Kommentera

Jag förstår, kan ta tid att få plats i en AC... 165 Escape, Classic eller rent av Competitor? Med en 90:a börjar jag luta åt de senare...å 185... Du kan bugga på det förliga kastdäcket...om du vill..
              Senast ändrad av anteman; 2016-01-08, 23:50.

Kommentera

Det var garagets storlek som gjorde att jag valde 165:an. När det är ombyggts så får man uppdatera till en större modell ��

Kommentera

Ja, garagestorlek sätter hinder för flera av oss. Med 90hk antar jag att det blev en Competitor 165? Nu väntar vi på våren och plusgrader! Lämna gärna en körrapport framgent!

Kommentera

Det blev en classic 165

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 834 visningar
                    0 gillar