Jag utgår från att du vill utrusta med saker också, eller har du ekolod plotter etc så kan du gå upp något snäpp
Jag kör Crestliner Kodiak 14 och vi var nog den båt som var längst ut på SM i karlskrona skärgård utan smärre problem, utöver att jag underskattade hur jävla stor skärgården var så det blev soppatorsk precis utanför hamnen (men det säger vi inte högt)
Fördelar:
Stabil som fan för storleken
Livstids garanti skrov & på trä i båten
Lång garanti på motor om du kör suzuki som val
Bra förvaring och öppna ytor samt "arbetsbänk" runt om den som kör
Nackdelar:
"galopperar" i normalutförande, orkar man inte tilta ut/in som en dåre för att hamna optimalt så behöver du köpa till t.ex stingrays XRIII hydrofoil, och tappar då toppfart från ca 29knop till ~25-26 men den går som en dröm efter det! så knappast något större problem imo! O.B.S på att bulten till zinkanoden du använder för att låsa hydrofoilen med är för kort på DF40 (säkert samma på mindre, större motor) och det är lite speciell stigning på denna bulten vilket kan orsaka svordomar om inte man har massa folk i bekantskapskretsen med en uppsjö av bultar vilket jag turligt nog har
Ej låsbara förvaringsfack, personligen skiter jag i det då jag alltid trailar och inte lämnar något i båten! Men man har ju olika krav
I övrigt har jag inte haft något att klaga på faktiskt, gillar båten skarpt! har använt den överallt och den är lätt att traila, klarar skitväder utan oro, kostar inte så förbannat mycket så man har råd med ytterligare leksaker! Körde hem den från service igår och har kommit upp i 140h första säsongen, så den har använts rätt så flitigt med mina mått mätt
Det som kan behövas dock är omjustering av din trailer beroende på vad du kör med! på min respo john fick vi montera sido stödrullarnas fäste " uppochner och även vända fästet runt balken som du justerar höjden med åt något håll (dåligt minne) för att få ner båten tillräckligt för att den ska kunna vila på samtliga kölrullar och inte ligga nån cm i luften på mittersta
Jag kör Crestliner Kodiak 14 och vi var nog den båt som var längst ut på SM i karlskrona skärgård utan smärre problem, utöver att jag underskattade hur jävla stor skärgården var så det blev soppatorsk precis utanför hamnen (men det säger vi inte högt)
Fördelar:
Stabil som fan för storleken
Livstids garanti skrov & på trä i båten
Lång garanti på motor om du kör suzuki som val
Bra förvaring och öppna ytor samt "arbetsbänk" runt om den som kör
Nackdelar:
"galopperar" i normalutförande, orkar man inte tilta ut/in som en dåre för att hamna optimalt så behöver du köpa till t.ex stingrays XRIII hydrofoil, och tappar då toppfart från ca 29knop till ~25-26 men den går som en dröm efter det! så knappast något större problem imo! O.B.S på att bulten till zinkanoden du använder för att låsa hydrofoilen med är för kort på DF40 (säkert samma på mindre, större motor) och det är lite speciell stigning på denna bulten vilket kan orsaka svordomar om inte man har massa folk i bekantskapskretsen med en uppsjö av bultar vilket jag turligt nog har
Ej låsbara förvaringsfack, personligen skiter jag i det då jag alltid trailar och inte lämnar något i båten! Men man har ju olika krav
I övrigt har jag inte haft något att klaga på faktiskt, gillar båten skarpt! har använt den överallt och den är lätt att traila, klarar skitväder utan oro, kostar inte så förbannat mycket så man har råd med ytterligare leksaker! Körde hem den från service igår och har kommit upp i 140h första säsongen, så den har använts rätt så flitigt med mina mått mätt
Det som kan behövas dock är omjustering av din trailer beroende på vad du kör med! på min respo john fick vi montera sido stödrullarnas fäste " uppochner och även vända fästet runt balken som du justerar höjden med åt något håll (dåligt minne) för att få ner båten tillräckligt för att den ska kunna vila på samtliga kölrullar och inte ligga nån cm i luften på mittersta
Kommentera