Sabotage / glädje - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sabotage / glädje

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sabotage / glädje

Click image for larger version

Name:	DSC_0010.jpg
Views:	1
Size:	462,4 KB
ID:	1841984
    Glädjen var total när barnens båt hittades för några dagar sedan. Jag fick syn på ca 2cm av fören tack vare att det var lite lågvatten just denna dag när jag promenerade längs Blanksjön i Bräkne-hoby.
    Historien började för ca 2 år sedan när mina tre äldsta barn då 5, 8 och 10 år gamla
    gamla fick en gammal jaktkanot av mig om de kunde tänka sig att få den i sjödugligt skick. De skrapade, slipade skruvade och sågade om vartannat. Samtidigt som de drömde om att senare lära sig ro själva och kanske fånga storgäddan.
    De lyckades bra med båten och det han bli 2 korta turer innan båten vid namn Sjögurkan (den är grön i originalskick) sänktes första gången. Den sänktes kort därefter en andra gång. Båten drogs då upp för att flyttas dagen efter. När vi skulle hämta den var den puts väck, förmodligen stulen trodde vi.
    Nu ligger den på land men efter 2 år under vatten pluss att någon slagit ett stort hål förmodligen med en slägga behövs återigen en renovering. Denna gång får de tre första kanske hjälp av lillebrorsan som vid förra renoveringen fick nöja sig med att bara heja på då han precis fyllt 2.
    Senast ändrad av Bjorn; 2015-10-20, 14:25.

Tråkigt sånt!

Kul dock att du bor i Bräkne-Hoby. Mina föräldrar och min ena syster bor där med
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Blir så f-b-d när jag läser sådant här. Det jag brukar säga till min kära hustru att förövarnas skulle drabbas av lämpar sig inte här, men jag kan inte låta bli att undra vad det är för fel mellan öronen på dem som bär sig åt så här. Hoppas ni får ordning på den igen och framför allt att ni då får ha den ifred.
      Jag vill inte uppmana till lagbrott, men jag kan väl säga att jag hyser djup sympati för pappan som tömde en tunna skit över den som stal hans sons moped...
      Gösta

Kommentera

Hoppas det går bra för dem med nya renoveringen!

Jag blir rörd över deras kämparanda i kombination med ditt goda föräldraskap Önskar att fler föräldrar vore som du och mina egna, så att barn får lära sig jobba för det man vill ha - vare sig det gäller pengar eller saker.

Du får gärna berätta hur det går!
        Med vänlig hälsning,
        FiskeLina
        Läs gärna min blogg och stötta en ung tjejs fiskeintresse! - www.fiskelina.webblogg.se

Kommentera

Min första reaktion för 2 år sedan när båten försvann var att förklara med hjälp av ett baseballträ vad jag tyckte om jag nu fått tag i dem som var skyldiga. Nu efter två år så har jag funderat var det skulle få för konsekvenser. Jag hade blivit dömd för misshandel
          De skyldiga hade förmodligen inte lärt sig någonting mer än att det ibland gör ont att göra fel. Jag är lyckligt lottad att ha föräldrar som lärt mig vad som är rätt och vad som är fel. Misstänker att så inte är fallet med de som gjort detta.
          Om jag någonsin får reda på vem eller som gjorde ddetta är så är de välkomna att hänga med ut på en fisketur i min andra båt. Tror att detta "straff" skulle få bättre och mer långvarig positiv effekt än baseballträet. Vill man så kan man ju tolka det som att det är tråkigt att fiska med undertecknad.
          Jag väljer att inte lägga någon energi på att vara irriterad utan är just nu bara tacksam för att båten är tillbaka.

Kommentera

Min första reaktion är att någon inte vill att ni ska vara ute på sjön och fiska.

Vad kan få en människa att vilja först sno en kanot och senare sno den igen och sänka den till botten?!?

Kommentera

Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
              Min första reaktion är att någon inte vill att ni ska vara ute på sjön och fiska.

Vad kan få en människa att vilja först sno en kanot och senare sno den igen och sänka den till botten?!?
              De två första gångerna lyckades de sänka den trots att den var fastkedjedjad och låst vid bryggan
              Vi har markägarens tillstånd att både ha båten och fiska i sjön. Dock ingen större förlust att vi behöver flytta båten när det gäller fisket då det var ganska dåligt där. Tråkigt dock att jag nu inte har någon möjlighet att ro en runda och fiska lite på arbetstid då detta uppskattades av en del klienter jag jobbar med.

Kommentera

Att folk inte kan låta bli att sabba så jävligt för andra... extra trist när det drabbar barn.
                Jag sällar mig som vanligt rätt snabbt till de som skulle vilja riva ut nyckelbenen på förövarna, men när den första ilskan lagt sig håller jag till fullo med om att det är bättre att visa hur kul man kan ha med grejerna när dom inte är saboterade.
                Väl skrivet: än finns det hopp om mänskligheten!
                Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Båten har efter att varit under vattnet fått en vit hård beläggning. Misstänker att det är kalk men är osäker. Någon som har något bra tips om hur man får den ren igen? Det verkar sitta som tusan.

Kommentera

Jula har en spray som tar bort havstulpaner som ju är rätt kalkiga. Barnacle remover har jag för mig att den heter. Använd handskar och helst andningsmask.
                    Ja sedan har ju Ica citronsyra i kryddhyllan. Funkar bra att kalka av kaffemaskinen med.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 804 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka