Sting 535 Pro - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sting 535 Pro

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sting 535 Pro

Tjäna!

Såg just denna båt. Tycker jag verkar vara riktigt lämplig för mälaren/ekoln.

Ganska lätt för att vara så stor, enkelt byggd. Jag gilla ratt den är utan lull-lull.

Vad tror ni om Sting, är det bra kvalite?

Tittade på dom på mässan!

Den är inte bara utan lull-lull..den har inge lull-lull alls!

Men riktigt rejält utrymme! en riktigt skärgårdsbåt kan man säga, utan tvekan störst fri yta i klassen på mässan! Kändes väldigt "grov" och jag hade utan tvekan övervägt en om jag haft mer havsfiske på agendan

Kommentera

PRECIS så där en båt ska se ut, skulle varit jäkligt intressant om jag inte redan haft en nästan likadan... Höga kanter vilket är måste om de går högre vågor än 20cm där man fiskar
      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Direkt från hemsidan "A boot with excellent sailing properties"! Ja det är möjligt att den seglar bra, men med det förskeppet kommer den bli en jävligt stötig ride i grov havssjö...

Kommentera

Kvalitet kan ju betyda så mycket olika. För mig ser den inte bra ut. Usel finish, skarpa råa kanter på pulpeten och lite här och var på båten (vad jag kan se på bilderna då jag ej sett den irl).

Dessutom eftersom jag åker just i havet majoriteten av mina pass så är den feltänkt med pulpeten där framme. Blir slagigt och onödigt blött i båten helt enkelt.

Så för mig är den inte en båt som uppfyller det ordet. Men som ren laståsna för en nätfiskare, krabb/kräft fiskare så har den garanterat sina odiskutabla kvaliteer.
          __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
            Kvalitet kan ju betyda så mycket olika. För mig ser den inte bra ut. Usel finish, skarpa råa kanter på pulpeten och lite här och var på båten (vad jag kan se på bilderna då jag ej sett den irl).

Dessutom eftersom jag åker just i havet majoriteten av mina pass så är den feltänkt med pulpeten där framme. Blir slagigt och onödigt blött i båten helt enkelt.

Så för mig är den inte en båt som uppfyller det ordet. Men som ren laståsna för en nätfiskare, krabb/kräft fiskare så har den garanterat sina odiskutabla kvaliteer.
            Näe precis. Det är det råa och kantiga jag gillar. Däremot kan jag tycka att den är ganska dyr mot vad man får eg nu när jag letat lite priser.

Kommentera

Hej åk till Norge och köp en öien istället. Sting 535 är polksbyggd kopia medan öien är byggd i Norge. De har också en modell som är 620. Köpte precis en sådan och är jättenöjd.De är lite av halvplanande typ med ett rejält köl. Otroligt stadiga båtar men är inga racerbåtar går bäst 15-20 knop.

Kommentera

Ursprungligen postat av Robert Fjärås Visa inlägg
                Hej åk till Norge och köp en öien istället. Sting 535 är polksbyggd kopia medan öien är byggd i Norge. De har också en modell som är 620. Köpte precis en sådan och är jättenöjd.De är lite av halvplanande typ med ett rejält köl. Otroligt stadiga båtar men är inga racerbåtar går bäst 15-20 knop.
                Verkar vara trevliga bruksbåtar. ska kika lite mer på dem när jag får tid.

Kommentera

Trevliga båtar det där. Såg nu några filmer på tuben. De går ju snyggt i plattvatten som det såg ut ivf. En båt farsan hade behövt.
                  Verkar vara en riktig storsäljare i Norge dessutom så något rätt har de ju lyckats få till med båttypen.
                  __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Ursprungligen postat av Robert Fjärås Visa inlägg
                    Ska inte vara något problem med att den är polskbyggd
                    Polen är värdens största båtbyggarnation
                    Bygga båtar och stjäla båtmotorer kan dom...
                    Finns många skitbåtar också men de beror nog mest på vad beställaren har för krav och betalar
                    I det här fallet lär det nog inte vara skit (därav priset) då Nordkapp ligger bakom den

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 815 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka