Min första båt - Trigger - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min första båt - Trigger

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Min första båt - Trigger

Hejsan fiskesnackare!

Idag blev det inköp av min första båt

Det blev en Big Buster med 75hk Mariner 2-takt, gps/plotter/ekolod och 750 trailer för 5000€.

Click image for larger version

Name:	Buster.jpg
Views:	1
Size:	1,03 MB
ID:	1841772

Name:	2015-09-28 13.07.05.jpg
Size:	816,9 KB
ID:	1841773

Name:	2015-09-28 13.08.39.jpg
Size:	1,10 MB
ID:	1841774

Name:	2015-09-28 13.08.50.jpg
Size:	1,10 MB
ID:	1841775
    Senast ändrad av trigger; 2015-10-09, 08:58.

Snyggt, grattis!
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Får hem båten nästa vecka först eftersom han jag köpt den av skulle på jobb i morgon en vecka, blir lätt så på Åland när dom flesta jobbar på fartyg inklusive mig själv.

Ska komma ihåg att skriva upp allt som var nytt och bytt var ganska mycket både på trailern och i båten.

Tycker det var ett kap om man jämför priserna i fastlandet och ha i minne att allt är ca 25-50% dyrare på Åland mot fastlandet Finland.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
        Snyggt, grattis!
        tackar Bowen

Kommentera

Ser ju bra ut, det enda som stör är pulpeterna som stjäl allt utrymme där bak. Om det var min båt så skulle jag köra med bara en pulpet monterad längre fram i mitten av båten så att det finns plats att dänga gummi i för och akter.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
            Ser ju bra ut, det enda som stör är pulpeterna som stjäl allt utrymme där bak. Om det var min båt så skulle jag köra med bara en pulpet monterad längre fram i mitten av båten så att det finns plats att dänga gummi i för och akter.
            det har du helt rätt i Jester Burk II.

Har funderat länge på vilken båt jag skulle köpa och så dök denna upp med rätt prislapp, mycket utrymme och med ombyggnads potential.

Jag har tänkt att det skulle bli mittpulpet med rak durk eventuellt hålla mitten på durken rak som den är och bygga typ bassboat stuvfack längs sidorna och i fören.

ska få hem den och komma ut o känna påt lite först blir ju lite stort hål i plånboken me de här

Kommentera

Grattis till båten!

Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
              Nettivene har jag bra koll på. Det var nära att jag skulle importera en finsktillverkad båt från "fastlandet" pga av utbudet och priserna.

//T

Kommentera

Hur är båtpriserna på Åland generellt?

Jag och min fästmö skall troligtvis flytta dit inom ett fåtal år då hon byter tjänst dit och jag själv sitter med ett par arbetserbjudanden. Jag var inne på Fiskarboden i Mariehamn i fredags och samtalade lite med ett par ytterst trevliga och hjälpsamma herrar angående båt och så vidare.
                Det lutar åt att hyra trailer modell större och frakta över Buster XXL:en men Åland är överlag betydligt grundare än Stockholms skärgård där jag fiskar nu, och således funderar jag på någonting som inte är riktigt lika djupgående.

Följdfrågan är ju hur det är med båtplatser, eftersom vi inte får äga strandnära hus på ett par år givet hembygdsrätten. Är det lätt att hitta?

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Grattis till båten!

Nettivene har jag bra koll på. Det var nära att jag skulle importera en finsktillverkad båt från "fastlandet" pga av utbudet och priserna.

//T
                  Tackar tonyex

Just så där ser man

Jo det kan va stor pris skillnad på vissa saker Sverige / Finland det är mest språket som bråkar för min del att handla från Finland har försökt mig på Finska del 1, 6 eller 7 gånger genom åren i skolan och jag får knappt godkänt...
                  Senast ändrad av trigger; 2015-09-29, 07:31.

Kommentera

Ursprungligen postat av riggs Visa inlägg
                    Hur är båtpriserna på Åland generellt?

Jag och min fästmö skall troligtvis flytta dit inom ett fåtal år då hon byter tjänst dit och jag själv sitter med ett par arbetserbjudanden. Jag var inne på Fiskarboden i Mariehamn i fredags och samtalade lite med ett par ytterst trevliga och hjälpsamma herrar angående båt och så vidare.
                    Det lutar åt att hyra trailer modell större och frakta över Buster XXL:en men Åland är överlag betydligt grundare än Stockholms skärgård där jag fiskar nu, och således funderar jag på någonting som inte är riktigt lika djupgående.

Följdfrågan är ju hur det är med båtplatser, eftersom vi inte får äga strandnära hus på ett par år givet hembygdsrätten. Är det lätt att hitta?
                    Jag rekomenderar att köpa båt i Sverige och ta med den hit isf, du har redan en bra start på att byta båt om du kan ta xxl'en i byte.
                    Annars tar du med den hit och testar dig fram först om det funkar och byter sen, sälj dyrt här o köp billigare i Sverige .

Jadå fiskarboden har bytt ägare här förra året och han nya ägaren är riktigt trevlig och fisketokig.

Det där med båtplatser är lite knepigt det får man höra sig fram med var det finns allmän plats att hyra och vad du vill ge i hyra som spelar roll, sen var ni tänker bo på Åland framförallt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka