Nextline 430 som vertikalbåt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nextline 430 som vertikalbåt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Håller med Mink om att ballast är en bra lösning och just på lätta alubåtar har kört min Linder 355 i ca 20 år och den som storasyster mår bra av lite extra vikt men jag föredrar vattendunkar om inte packning och batterier räcker så lägger jag i några dunkar med vatten på lämpliga platser och det gör skillnad och inga skador på båten samt bara tömma ur när de inte behövs, självklart fyller jag dem med sjövatten.

My 2 Cent

Kommentera

Anledningen till att jag väljer sand istället för vatten är för att sand väger mellan 50-80% mer än vatten och således tar mindre plats. Men vatten är ju ypperligt och enkelt justerbart efter behov som du säger.

Kommentera

Har inte prövat lindern men 100-150 Ah i form av ett blybatteri eller två i fören/drygt midskepps plus elmotor i fronten är trots allt en fiffig lösning som nån var inne på... Kostar mer än sand men klart mindre än en ny båt och så får du ett riktigt fint ekipage även för trolling och spinnfiske...

I-pilot är det bästa som uppfunnits sedan skivat bröd!

Kommentera

Nextline 430 ser riktigt fin ut. Är sugen på en själv, finns ingen i västsverige som köpt en och kan bjuda på en visning?

Kommentera

Recension från "Betesboxen".

Kommentera

Köpte en i höstas och hann bara med en tur men trots den korta turen kan jag säga att den är allt jag ville ha: Stabil, massa packutrymmen och genomtänkt. Kommer en bättre och mer komplett recension när isen släpper. Ps. Honda 20 räcker gott Ds.

Kommentera

Nextline kommer att finnas på sportfiskemässan 18-20 mars med deras 460 och 430 samt svar på frågor och funderingar

Click image for larger version

Name:	nextline.png
Views:	1
Size:	280,9 KB
ID:	1781010
                http://vertikalblogg.wordpress.com/

Kommentera

Någon som har testat med en motorguide xi55? Räcker det med en 55'a eller skall man satsa på en 80?
                  Går det att få plats med två batteri i utrymmet i fören?
                  Är det Någon som försökt sig på att montera en elmotor i aktern?
                  Nära att slå till på en 430 ..

Kommentera

Ursprungligen postat av mnpn Visa inlägg
                    Någon som har testat med en motorguide xi55? Räcker det med en 55'a eller skall man satsa på en 80?
                    Går det att få plats med två batteri i utrymmet i fören?
                    Är det Någon som försökt sig på att montera en elmotor i aktern?
                    Nära att slå till på en 430 ..
                    Jag hämtade ganska nyligen en 430 med en Xi55, upplever att den räcker till, men har inte kollat hur mkt (trolling)fart jag får ur den. Utrymmet i fören räcker inte till för två batterier, funderar i detta nu på placering av mina två batterier. Utrymmet i sidorna är stort men lite svårtillgängligt då luckan kanske är 50-60cm och hela utrymmet 120cm långt.
                    Funderar på att ställa batterierna på golvet längst fram i fören och låta främsta delen av kastdäcket alltid sitta där.

Har bara varit ute två korta turer än, men jag känner mig väldigt nöjd med båten än så länge.

Kommentera

Jag har hämtat min i slutet av Mars och är riktig nöjd med den. Än så länge 5 turer, vertikalat bara, funkar riktig bra för det, är stabil när det blåser jämfört med min gamla båt.

Jag fick flytta fram en batteri som jag använder för ekolodet och för att få den att plana lättare, eftersom jag är lite tyngre kille + 30 hästars väger en del också.
                      Senast ändrad av ribar; 2016-04-15, 07:58.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 815 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka