Porta bote - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Porta bote

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Porta bote

Hur är begagnat marknaden med Porta Bote?
    Har inte sett en enda beggad till salu.
    Nån som lyckats köpa en beggad och vad får man ge för dom då?

Polarn köpte en begagnad för något år sen, gav 15k tror jag. Riktigt trevliga är dom så folk säljer väl inte av dom så ofta direkt. :-)
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Mycket praktisk båt. Det är sällan man ser några begagnade. Just nu finns 2 begagnade på Blocket.

Kommentera

Jag köpte min ny! mycket välinvesterade pengar får jag säga.
        My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
        lord how i will miss that woman...

Kommentera

Vilka storlekar har ni?
          Klarar ni själva att lasta lossa dom?

Kommentera

Begagnatmarknaden verkar vara väldigt smal. Folk är säkert nöjda med sina.

Jag sålde min Porta-Bote 10 i våras. Den hade varit använd några få gånger och jag fick 17 000 kr för den.

Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
            Klarar ni själva att lasta lossa dom?
            Jag hade inga problem med att lasta och lossa min 10a. Fixade ett fyrkantsrör som gick in i sidan av takräcket så det blev en förlängning utåt. Då kunde jag luta Portan mot denna förlängning och sen lyfta upp den i bakkant och skjuta in. Blev väldigt smidigt när man bara behövde lyfta halva vikten.
            Röret drog jag sen ur från takräcket och kastade in i bilen.

Kommentera

Jag har en 12:a och den kan jag hantera själv, även om jag föredrar en kompis som hjälper till. Båten i sig är stabil och två personer som står på varsin toft är inga problem alls. Tre personer är inga problem i båten utan det handlar mest om att begränsa utrustningen so skall med ...

Kommentera

Har en 12:a som jag hanterar själv utan problem, i början var det lite trixigt att få upp och ner den från takräcket ensam tills man lärde sig knepen. När inte båten används så hänger den på väggen i garaget och tar knappt någon plats alls, och det är anledningen till att jag köpte min från första början.

Ni som är intresserade och bor i närheten av Gbg kan snacka med Daniel på http://fiskeflyt.se/. han har även demoturer för den som vill testa de olika båtarna i vatten.
                Här är även resten av återförsäljarna runt om i landet http://porta-bote.se/index.php/1528175
                My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
                lord how i will miss that woman...

Kommentera

Jag har en 12 fots porta bote jag åxå som jag är mycket nöjd med! Men att klara den helt själv är inte det lättaste! Inte för viklten lika mycket som för att en 12 fots båt är otymplig! Så det vill till att man är nära vattnet för att bära den längre sträckor kommer ej på fråga om man nu inte har hjul till den! Då verkar det vara en baggis! Tyvärr finns inga såna hjul att köpa längre som det verkar??? (Om någon har hjul är jag mycket intresserad av att köpa dom!) Men bortsett från det är det en kanon båt! Förstår att folk inte säljer dom ofta! Tänker inte jag göra ialla fall!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                  18 svar
                  5 813 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Lärka
                  av Lärka