Tips på lämplig båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på lämplig båt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Förstår alla resonemang. Min personliga åsikt är att alumacraft, linder och liknande fiskemaskiner vore en dröm att fiska från men som allround verkar dom inget vidare, vilket den kommer användas som, men jag kan ha fel. Med tanke på alla aspekter så tycker jag foxen verkar perfekt, framförallt snyggare! Är sedan några veckor nyinflyttad till fridhemsplan där ägande av motorfordon inte är praktiskt, hade det varit möjligt hade jag haft bil också men det tillför mer besvär än nytta.

Tanken var först att köpa en fiskebåt till en stuga där jag kommer vara väldigt sporadiskt sen snubblade jag över den här foxen med möjlighet att fiska och åka båt i skärgården i princip när jag vill. Att köpa en båt för 150k som knappt används känns som en sämre affär oavsett hur ny den än är.

Tack för samtliga åsikter. Jag tror det blir köp av den här båten om allt är okej. Givetvis ska man försöka få ner priset lite också

Kommentera

Ja hellre en dyr båt som används än en dyr båt som mest står.

Kommentera

Köp denna, rätt bra pris http://www.blocket.se/uppsala/Silver....htm?ca=11&w=3

Kommentera

Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
          Känns liten och utan motor vet jag inte om jag är så sugen på. Blir säkert bättre ekonomiskt men betydligt mer pill! Återkommer senare om det blev någon båt eller ej, om inte är det bara att tänka om igen och då har jag fått mycket hjälp från alla svar

Kommentera

Köpte båten. Den såg mycket väl underhållen ut och såldes av en mycket trevlig herre som beställt service med kamrem och impeller byte på motorn den 5 juni. Båtplatsen är i edsviken nära mörby centrum, helt fantastiskt fint. Vi kom överens om 127.000 och det känns som en bra deal. Nu är man jävligt sugen på att dra ut!

Kommentera

Ursprungligen postat av Robiban Visa inlägg
              Köpte båten. Den såg mycket väl underhållen ut och såldes av en mycket trevlig herre som beställt service med kamrem och impeller byte på motorn den 5 juni. Båtplatsen är i edsviken nära mörby centrum, helt fantastiskt fint. Vi kom överens om 127.000 och det känns som en bra deal. Nu är man jävligt sugen på att dra ut!
              Grattis till en mycket fin båt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
              18 svar
              5 851 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Lärka