Vad bör man ge för en buster rs utan motor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad bör man ge för en buster rs utan motor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad bör man ge för en buster rs utan motor?

Som rubriken lyder, har börjat sniffa på en buster rs, utan motor. Det finns två på blocket nu.

En som vill ha 65000 för en med en nästan 20 år gammal johnson 40hk. Jag kan inte riktigt se hur det går ihop..

En annan vill ha bud, en risigare båt verkar det som.

Vad är rimligt att ge för bara båten?, i båda ovanstående fallen eller rent generellt.

En till sak. det verkar som dom här är vanligare i Finland, är det vettigt att köpa den i Finland istället?

mvh

Kalle
    Senast ändrad av Cobrak; 2015-03-18, 09:09.

jag hade kunnat ge 30 000 för bara båt, johnsonen du nämner skulle jag anse som avskriven och 65000 känns extremt hårt! Det borde man ju få en ockelbo b16 med 50hk äldre fyrtaktare för vilket är mer båt i sig

30-35:ish?

Kommentera

mm har kollat lite på sålda buster rs på en annan sida sedan början på nittiotalet, räknat om lite hit och dit med inflation, värdet på motorn med avseende på ålder osv och på så vis fått fram vad bara båten borde kosta. Det här är ju en jäkligt grov metod men tycker ändå 30000 känns lite i överkant. Hittade en båt som sålts utan motor för 18000, enligt mina "beräkningar" på värdet ligger de flesta runt 15-20000, för en normalanvänd båt.

Kommentera

Du kan få köpa min fiskeanpassade (ombyggda) buster rs med 4--takts suzuki för 65.000
        www.kamikazefishing.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Cobrak Visa inlägg
          Som rubriken lyder, har börjat sniffa på en buster rs, utan motor. Det finns två på blocket nu.

En som vill ha 65000 för en med en nästan 20 år gammal johnson 40hk. Jag kan inte riktigt se hur det går ihop..

En annan vill ha bud, en risigare båt verkar det som.

Vad är rimligt att ge för bara båten?, i båda ovanstående fallen eller rent generellt.

En till sak. det verkar som dom här är vanligare i Finland, är det vettigt att köpa den i Finland istället?

mvh

Kalle
          Hej Kalle;

Fråga vad du får betala för denna Buster RS utan motor. Är priset 15.000:- och båten inte skadad kan du köpa den och sedan köpa en passande 4-takts Yamaha (ny eller något begagnad)...

Nothing is forever!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
          Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Ruffejägarn Visa inlägg
            Du kan få köpa min fiskeanpassade (ombyggda) buster rs med 4--takts suzuki för 65.000
            Ahaja, åter till ämnet. Vad ska du ha för bara båten?

Kommentera

30 papp för en RS är ju rena fantasipriset....hälften är bra betalt det om den inte är i riktigt rejält bra skick, vilket kanske
              skulle rendera nån/några tusenlapp/ar till
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                30 papp för en RS är ju rena fantasipriset....hälften är bra betalt det om den inte är i riktigt rejält bra skick, vilket kanske
                skulle rendera nån/några tusenlapp/ar till
                Jo, jag tycker lite så med. Men jag hittar dom mest för typ 40-70 tusen på nätsidor, ibland med motorer som är 10 20 år gamla, och det är inget superskick på båtarna precis heller. Eller så smaskar man på så inihelvete nu bara för att solen börjar skina..

Kommentera

När jag för någon vinter sedan letade skoter så hade jag med mig en kamrat som är duktig på skotrar (sålt och köpt många samt skruvat mycket)
                  Ingen skoter (!) av dem vi tittade på tyckte han var värd priset de begärde!! Nästan alla tyckte han vi skulle skambjuda på långt under vad som begärdes.
                  Ingen nappade men alla blev sålda ändå... Några av dem pratade jag med vid senare tillfällen och de hade mer eller mindre fått de pengar de begärde..

Vad jag tyckte vara bra priser visade sig också vara det de ungefär hade gått för.
                  Så den slutsatsen jag drog av det är att det finns personer som aldrig i sitt liv betalar marknadspriser för saker utan allt skall köpas till rejäla underpriser.

Vissa betalar inte en krona för gammelsaker och vissa andra betalar "blocketpriserna" med glädje.
                  Allt handlar om att hitta rätt köpare som är supersugen på affär.
                  Av den anledningen så är 99% av alla båtar, bilar, skotrar osv rejält överprisade i annonserna.

Mvh. HenkeW

Kommentera

Aja, jag håller koll på marknaden och väntar tills efter sommaren med köp.. Kanske slänger ut ett och annat skambud
                    Senast ändrad av Cobrak; 2015-03-18, 16:58.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 830 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka